vragen over Shimano Deore 1981

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Urnyke
Contacteer:
vragen over Shimano Deore 1981

Bericht door Urnyke » ma nov 07, 2005 5:27 pm

Heeft iemand een folder van Shimano 1981 of eerder? Zelf heb ik vanaf 1982 het een en ander!

Shimano Deore Tripple was er al in 1981 of eerder? Weet iemand dat?
Dit crankstel komt uit februari 1981 (FB voor de kenners)

Het werd geintroduceerd als Touring groep, net als XT in 1983 (was niet bedoeld voor mountainbike!)

Weet iemand wat voor een klein tandblad erop meot? Heb zelf iets gemaakt , het heeft een steekcirkel van 85mm, dat is uniek naar ik weet! Of niet!

Het franse TA gebruikte ook het soort crank-spider combinaties!

De pedalen zijn fantastisch; Het heet DynaDrive waarbij de voetzool op het draaipunt van de as zit: oftewel
*geen instabilisteit van de enkel
*stabieler doordat je 1cm lager zit!

Afbeelding
Afbeelding

Tall Boy Bram

Re:vragen over Shimano Deore 1981

Bericht door Tall Boy Bram » ma nov 07, 2005 7:11 pm

heb divers spul uit 82 en later, en een blaadje waar geen datum op staat...

heb geen scanner dus als je weer eens in de buurt bent moet je maar een gil geven.

TBB

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma nov 07, 2005 7:23 pm

Een maat van me heeft een complete en zeer gave DuraAce groep met dat principe. Dat crankstel heeft kettingbladen met inboringen rondom, ziet er uit alsof een vlijtige gewichtstuner met een boormachine is bezig geweest maar is dus origineel. Zal ik een pic van maken als ik mijn camera eens bij me heb.

JJ

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma nov 07, 2005 7:52 pm

Ik ken alleen de pedalen: die zijn uiteindelijk geflopt omdat de lagering de krachten niet aan konden (en volgens mij omdat die pedalen ook afbraken :o)

Urnyke
Contacteer:

Bericht door Urnyke » wo nov 09, 2005 8:49 am

Steelboy schreef:
Ik ken alleen de pedalen: die zijn uiteindelijk geflopt omdat de lagering de krachten niet aan konden (en volgens mij omdat die pedalen ook afbraken :o)

Heb gister een oud profwielrenner (Jan van Katwijk, 4X ATour de France) gebeld en gevraagd hoe het nu echt zat met die pedalen; een profwielrenner kon 2 a 3 weken met deze pedalen rijden en dan zat er weer speling op. Afbraken deze ze niet. Maar hoe kan het dan dat deze pedalen wel 3 jaar in productie zijn geweest en ook nog eens 3 types? Alleen de slechte verhalen komen altijd boven!

Afbeelding

SHIMANO WAS DE EERSTE DIE DE WINDTUNNEL IN GING. DIT CRANKSTEL ZOU DOOR DE VERSPRONGEN SPIDER 2% MINDER LUCHTWEERSTAND HEBBEN

OOK TOEL WAREN ZE AL BEZIG MET SPECIALE TANDPROFIELENL DE W-CUT, GAAF?
Afbeelding

GEBEURD DAT NOG DAT JE AL HET GEREEDSCHAP BIJ EEN ONDERDEEL KRIJGT? IN 1981 WEL

Afbeelding

OOK DE 600 GROEP HAD DEZE PEDALEN, DE SCHROEFDRAAD IS HETZELFDE ALS EEN 1" BALHOOFD. LATER KWAMEN ER ADAPTORS ZODAT JE EEN NORMAAL PEDAAL IN ZO"N GROOT GAT KAN SCHROEVEN

Afbeelding

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za nov 12, 2005 10:51 am

als we Urnyke toch niet hadden.
ik zeg doorgaan, dit houdt DP afwisselend en veelzijdig!

Plaats reactie