Re:fox vanilla r
Moderator:Beheerders
Is er iemand die misschien weet als je de fox vanilla r helemaal uiteen haalt dus ook de olie en de stikstof eruit laat.Of er ook opnieuw terug stikstof inkan anders zit ik met een redelijk groot probleem.Natuurlijk dat tunen v/d shock ga ik door iemand anders laten doen.
greets
greets
Ahja en als je niet echt zou weten welke demper het is dan kun je ze zien op: www.bike-fun.nl dan schokbrekers en daar staat hij bij.
Zelf nitrogen erin gaat je niet lukken, je kan hem wel zelf demonteren maar ik raad het je niet aan tenzij je echt weet wat je doet.
thanks voor de info zelfs begin ik er niet aan ik vroeg me gewoon af of ze er nog terug stikstof in zo fox vanilla konden doen.Nadat ik die eruit heb gelaten.
the joker schreef:
thanks voor de info zelfs begin ik er niet aan ik vroeg me gewoon af of ze er nog terug stikstof in zo fox vanilla konden doen.Nadat ik die eruit heb gelaten.
Ja hoor, als ie eruit is kunnen ze t er wel terug erin doen.
Niet fietsen met een demper zonder dat spul erin, gaat je frame en je demper van naar de klote, dat is GEEN gelul.
Duckrip schreef:
Niet fietsen met een demper zonder dat spul erin, gaat je frame en je demper van naar de klote, dat is GEEN gelul.
Demper kapot snap ik, maar hoezo je frame??
jojo schreef:
[Duckrip schreef:
Omdat er verkeerde krachten op je bevestigingen van je frame komen te staan. Stel dat je een demper hebt die rebound nauwelijks geeft, dan krijgt je frame veel meer te voorduren. Stel dat je een te lichte vering hebt (geen demping) dan krijgt je frame ook te harde klappen.
Duckrip schreef:
[jojo schreef:
[Duckrip schreef:
Omdat er verkeerde krachten op je bevestigingen van je frame komen te staan. Stel dat je een demper hebt die rebound nauwelijks geeft, dan krijgt je frame veel meer te voorduren. Stel dat je een te lichte vering hebt (geen demping) dan krijgt je frame ook te harde klappen.
aha op die manier, dan moet je de demper dus continu bottemen en / of hard terug veren om je frame zwakker te maken. Is wel logisch opzich ja.
jojo schreef:
aha op die manier, dan moet je de demper dus continu bottemen en / of hard terug veren om je frame zwakker te maken. Is wel logisch opzich ja.
Nee hoeft niet continu. Als je DH fiets een demper heeft waarvan de rebound net als een lockout werkt als ie bijv. bijna gebottomd wordt, dan is dat voor de bevestigingen van je demper aan je frame best wel moeilijk te verwerken.
Maar als ie daarentegen nauwelijks rebound (en ook compressie) geeft dan vangt de demper nauwelijks klappen maar geeft ze door aan je frame.
Duckrip schreef:
[jojo schreef:
Nee hoeft niet continu. Als je DH fiets een demper heeft waarvan de rebound net als een lockout werkt als ie bijv. bijna gebottomd wordt, dan is dat voor de bevestigingen van je demper aan je frame best wel moeilijk te verwerken.
Maar als ie daarentegen nauwelijks rebound (en ook compressie) geeft dan vangt de demper nauwelijks klappen maar geeft ze door aan je frame.
clear

Beetje off-topic maar toch. Wat als je met een vaste vork rijdt? Dan krijgt je frame toch dezelfde krachten te verduren?!
Big T schreef:
Beetje off-topic maar toch. Wat als je met een vaste vork rijdt? Dan krijgt je frame toch dezelfde krachten te verduren?!
Het gaat over de demper, niet over de voorvork

-
Big T schreef:
Lijkt me dat mensen met een starre vork of geen frame intensieve dingen doen (XC, Commuting) of heel smooth zijn (trialers..)
Big T schreef:
Het gaat erom of het ervoor is ingericht. Kennelijk kunnen veel frames wel starre vorken hebben maar ik denk dat een V10 het zo fijn zal vinden als je er een starre vork in zet, buiten het feit dat het voor geen meter rijdt.
Met lockout op je demper naar beneden rijden vinden niet alle frames geweldig, en de demper zelf ook niet.
Met je vork is het waarschijnlijk eerder je vork die het begeeft maar niet je frame.
-
Steelhead Rider schreef:
[Big T schreef:
Lijkt me dat mensen met een starre vork of geen frame intensieve dingen doen (XC, Commuting) of heel smooth zijn (trialers..)
Het zal wel aan mij liggen maar ik weet echt niet waar je het over hebt! ???
Ik las het inderdaad niet helemaal goed, daar heb ik wel vaker last van de laatste tijd. Ik ging er namelijk van uit dat we het over de demper in de vork hadden, daar zit er natuurlijk ook 1 in. En bij mijn TALAS gaat er volgens mij ook stikstof in, maar dat is een speciaal gevalletje.
Verder denk ik dat ook bij XC de belastingen vrij hoog kunnen zijn, hoewel het natuurlijk niet te vergelijken is met free-ride en down-hill. ik ben het er zeker mee eens dat je beter geen gstar staafje op de plek van je achterdempertje kunt zetten.
Verder denk ik dat ook bij XC de belastingen vrij hoog kunnen zijn, hoewel het natuurlijk niet te vergelijken is met free-ride en down-hill. ik ben het er zeker mee eens dat je beter geen gstar staafje op de plek van je achterdempertje kunt zetten.
-
Santa Cruz schreef:
[Steelhead Rider schreef:
[Big T schreef:
Het zal wel aan mij liggen maar ik weet echt niet waar je het over hebt! ???
Kan ook aan mij liggen, maar hij zegt dus dat met een starre vork je frame meer te verduren krijg, ik antwoordde daarop dat mensen die met een starre vork rijden, meestal op zó een manier rijden dat ze zorgen dat die krachten toch niet zo groot zijn.