Sevice TALAS

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Big T
Sevice TALAS

Bericht door Big T » di nov 01, 2005 2:02 pm

Heisann

Kan iemand me wat vertellen over hoe een TALAS van 2003 te servicen?

Ik zie namelijk in de owners manual staan dat ik de "dop" van de talas cartridge niet moet verwijderen, Ik wil namelijk de vork van nieuwe olie en afdichtingen voorzien.

Trouwens is het (on)verstandig om er minder visceuze olie in te doen? Ik woon tegenwoordig in noorwegen dus de olie zal met de hier geldende temperaturen al wat stroperiger zijn. Daarnaast vind ik dat de instelmogelijkheid voor de demping nogal aan de stugge kant is.

Wie heeft dit varkentje al eens gewassen, of denkt er vanuit zijn/haar oneindige wijsheid een antwoord op te hebben?!

Bash

Re:Sevice TALAS

Bericht door Bash » di nov 01, 2005 2:47 pm

Ik zou toch zweren dat jij overtuigd was van je eigen oneindige wijsheid :P
Maar goed ... ik niet, misschien als je een jaartje wacht dat ik je verder kan helpen. :-

Big T

Bericht door Big T » di nov 01, 2005 4:20 pm

Ja ja ja, mijn oneindige wijsheid heeft al wel eens een plopje of kraakje veroorzaakt waardoor ik de nodige nieuwe spulletjes moest aanschaffen.

By the way, heeft iemand ervaring met deze http://www.tftunedshox.com/fox/foxfaq.htm#forx1 gasten? En zo ja brengt het push gebeuren wat het moet doen?

Cubeman

Bericht door Cubeman » di nov 01, 2005 8:55 pm

Big T schreef:
Ja ja ja, mijn oneindige wijsheid heeft al wel eens een plopje of kraakje veroorzaakt waardoor ik de nodige nieuwe spulletjes moest aanschaffen.

By the way, heeft iemand ervaring met deze http://www.tftunedshox.com/fox/foxfaq.htm#forx1 gasten? En zo ja brengt het push gebeuren wat het moet doen?

Lees toevallig net op mtbr.com zeer goed verhalen over "06 TALAS Push getunede vorken.
Je kan ze er ook rechtsreeks kopen en het schijnt erg goed te zijn.
Ben zelf van plan om een van m"n Float RLC"s eens te laten Push-en!

Plaats reactie