probleempje met pike team......

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
jojo
probleempje met pike team......

Bericht door jojo » zo okt 30, 2005 5:00 pm

Heb sinds kort een pike met poplock op het stuur en die hele reut, werkt(e) prima tot dat ik eergisteren ging biken...

Ik kwam er toen achter dat de poplock het niet meer deed, dus had alleen de volledige veerweg. Opzich geen ramp maar ja je hebt pop lock dus wil je het ook gebruiken. Dacht eerst dat er rek op de kabel was gekomen maar dat was het niet.

Vandaag weer biken (zonder poplock) zalig gebiked tot dat ik vlak bij huis was en laatste stukje over het asfalt moest rijden en opeens mijn poplock het weer deed (dacht ik). Maar als ik de vork nu op 95 (ipv 130 waar ik altijd mee rij) kan ik niet meer inveren, met de poplock zowel in open als gesloten stand..... hij blokkeerd dus zeg maar op 95mm veerweg, als ik de vork op 140mm zet dan veert hij in tot 95mm.

Dit lijkt me niet in orde, iemand toevallig een idee wat het kan zijn of wat te doen??

thx

Steelboy
Contacteer:

Re:probleempje met pike team......

Bericht door Steelboy » zo okt 30, 2005 7:35 pm

Poplocl kabel bevestigd op uiterste veerweg instelling?

jojo

Bericht door jojo » zo okt 30, 2005 7:41 pm

Steelboy schreef:
Poplocl kabel bevestigd op uiterste veerweg instelling?

Dat ik de poplock kabel heb bevestigd op 140mm?? zou heel best kunnen ja. op welke hoeveelheid veerweg moet dat dan gebeuren??

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma okt 31, 2005 9:26 am

hij moet bevestigd worden terwijl de vork op max veerweg staan, meen ik.

Check de functie van de vork zonder de poplock bevestigd

Check vervolgens of de vork lock of niet lock terwijl je met de vinger de lockout schijf verdraait. Als dat niet werkt is waarschijnlijk je lockout semi gaar. Overigens heeft de instelling van je Gate ook invloed op de werking van de lock-out, maar ik neem aan dat je dat wel weet...

jojo

Bericht door jojo » ma okt 31, 2005 5:31 pm

Steelboy schreef:
hij moet bevestigd worden terwijl de vork op max veerweg staan, meen ik.

Check de functie van de vork zonder de poplock bevestigd

Check vervolgens of de vork lock of niet lock terwijl je met de vinger de lockout schijf verdraait. Als dat niet werkt is waarschijnlijk je lockout semi gaar. Overigens heeft de instelling van je Gate ook invloed op de werking van de lock-out, maar ik neem aan dat je dat wel weet...

Hij blijft tot 95mm veren ook als ik de kabel los heb, of hem met mijn vingers draai. verschil in de gate knop maakt ook niks uit.

Lijkt me toch sterk dat de vork na +/- 150km al gebreken vertoont?? naja dan maar even naar agu bellen. Of heeft nog iemand anders eventueel de oplossing?

jojo

Bericht door jojo » za nov 12, 2005 8:45 pm

Heb mijn pike weer terug, binnen een week erg netjes van AGU!!

kan er weer gebiked worden!!

was binnen in iets fout met de olie....

Plaats reactie