Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Nieuw type versnellingsnaaf!?!
Bericht
door JJ » do okt 27, 2005 9:22 am
Weet niet of het al langs is gekomen, maar dit lijkt me iets om in de gaten te houden.
400% overbrenging met een relatief erg simpel binnenwerk. Rohloff heeft 526% overbrenging dus die is wat dat betreft nog breder inzetbaar.
Check de filmpjes op
http://www.fallbrooktech.com

©: Fallbrook Technologies
JJ
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » do okt 27, 2005 10:46 am
Leuk, maar niet echt praktisch denk ik. Dit omdat je volgens mij een vorm van wrijvingsvloeistof nodig om het slipvrij te laten werken. Het principe is hetzelfde als die van de toroidale CVT (
www.torotrak.com). En dat is ook allemaal leuk maar die wrijvingsvloeistof is te duur. Beste CVT blijft gewoon de twee schijven met een duw/trekband (ons aller DAFJE en ook te vinden in de mini en audiÂ’s). Derailleur is eigenlijk ook een vorm van CVT met twee schijven. Alleen dan met tandbladen in plaats van conische schijven.
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » do okt 27, 2005 10:59 am
hmmm wat is nou precies het voordeel tov de rohloff, het enige wat ik kan bedenken is de variabele transmissie.
dussssss©
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » do okt 27, 2005 11:11 am
(Continue) variabele transmissie is altijd beter. Vooral als je gewend bent aan een trapritme kan je dat mijns inziens veel beter instellen. Maar allemaal leuk en aardig. Ophet eind is het toch gewoon harder trappen....
Aanpassing continue. Iedere transmissie is eigenlijk variabel (afgezien van je SS of Fixie).
-
Space Man Spiff - Berichten:834
Bericht
door Space Man Spiff » vr okt 28, 2005 6:12 pm
zit vol me olie
zou leuk zijn om me een microcontroller en een servo de trapfrequentie constant te houden