welke soort staal
Moderator:Beheerders
precies, trouwens hoe dik moeten die achterpads zijn ( 5mm) ??
-
Re:welke soort staal
ik weet niet hoor, maar heb je wel eens van een schuifmaat gehoord?
TBB
TBB
http://www.bikeforest.com/CAD/index.php => BikeCAD Daar kan je ook nog een beetje kijken hoe je fiets er uit komt te zien als je wat maten verandert.
Of zie dit topic , ook iemand (Steelhead) die zijn eigen frame gemaakt heeft.
Of zie dit topic , ook iemand (Steelhead) die zijn eigen frame gemaakt heeft.
kom er niet echt uit , iemand die weet hoe dik de achterpads moeten worden ???
En btw tall boy , denk je dat ik achterlijk ben ofzo , weet heus wel wat een schuifmaat is en kan daar ook cker mee werken .
Maar kan het niet goed opmeten bij me eigen frame vandaar.
En btw tall boy , denk je dat ik achterlijk ben ofzo , weet heus wel wat een schuifmaat is en kan daar ook cker mee werken .
Maar kan het niet goed opmeten bij me eigen frame vandaar.
- Eddy_the_Eagle
Tall Boy B,
Wat weet jij nou van frames maken? Bemoei je er niet mee! ;D
-
X rider schreef:
Nou...... ::)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Een beetje dom in ieder geval wel!
Dat je je eigen frame nu niet opmeet a la, maar wat let je om dat bij wat fietsen in een winkel te doen?
En als je er niet uit komt dan maak je ze toch gewoon zo dik dat jij denkt dat ze moeten. Door te proberen kom je ervan zelf wel achter. Misschien trap je eens een frame krom op de patten, so what?
Ik weet het wel, maar ik zeg het lekker niet, lekker puh! :P
BTW. hier heb ik een leuk ISBN nr. voor je, bestellen van het boek is HEEL verstandig: 3-922843-95-6, is wel in het Duits.
TBB
-
Eddy_the_Eagle schreef:
Tall Boy B,
Uhhhhhh, niet veel natuurlijk!
Wij kochten onze frames altijd gewoon in bij de taiwanees om de hoek!

TBB
-
Je moet je patten minimaal 3 cm dik maken.
Minder gaat het echt krom.
Wanddikte zou ik als beginner op 5mm nemen.
Als je naar de Bo-rent gaat kun je een paar afgekeurde steigerpijpen als beste gebruiken voor je eerste fiets.
Je kunt lassen het beste op 450-500A met electrode 5mm all positions [dat is C4 geloof ik] en de dampen die vrijkomen werken lekker hallucinerend bij gegalvaniseerde steigerpijp.
Dus:
Steigerpijp
Patten 3cm dik
Dan komt het zeker goed.
Denk je wel aan je wegenbelasting als ie af is ?
:-X
Wanddikte zou ik als beginner op 5mm nemen.
Als je naar de Bo-rent gaat kun je een paar afgekeurde steigerpijpen als beste gebruiken voor je eerste fiets.
Je kunt lassen het beste op 450-500A met electrode 5mm all positions [dat is C4 geloof ik] en de dampen die vrijkomen werken lekker hallucinerend bij gegalvaniseerde steigerpijp.
Dus:
Steigerpijp
Patten 3cm dik
Dan komt het zeker goed.
Denk je wel aan je wegenbelasting als ie af is ?
- Eddy_the_Eagle
BOMBPROOF erik schreef:
Je moet je patten minimaal 3 cm dik maken. Het materiaal wat teveel is kan je altijd weg laten frezen, anders wordt het zo zwaar
Wanddikte zou ik als beginner op 5mm nemen. Heb jij niet nog in een hoekje een paar profielen liggen die de X rider over kan nemen voor een zacht prijsje?
Als je naar de Bo-rent gaat kun je een paar afgekeurde steigerpijpen als beste gebruiken voor je eerste fiets. Of bij het lokale kamp een paar meter buis op de kop tikken voor de oud-ijzer prijs
Je kunt lassen het beste op 450-500A met electrode 5mm all positions [dat is C4 geloof ik] en de dampen die vrijkomen werken lekker hallucinerend bij gegalvaniseerde steigerpijp. Als je bij het lokale kamp bent, kan je meteen een kilotje of wat planten voor in je sigaret meenemen
Dus:
Steigerpijp
Patten 3cm dik
Dan komt het zeker goed.
Denk je wel aan je wegenbelasting als ie af is ? Als referentie, in welke categorie viel een bombproof? Vergeet niet langs de RDW en TNO langs te gaan voor typegoedkeuring, toelating op de Nederlandse wegen en registratie van je voertuig
Wordt het toch nog een leuk topic!

-
Eddy,
Het wordt pas leuk als ook jij je eigen grappen gaat verzinnen ipv voortborduren op die van een ander..................
:P
Ik zeg NEXT 13 jarge die met lego speelt.....................
Als je dit soort dingen al niet uit wilt/kunt zoeken vergeet dan aub de rest ook maar. Mijn eerste ligfiets zakte ik zo doorheen.................................so what. Dat was de humor dat pionieren. Als je wilt nabouwen koop een legodoos zeg ik LOL
Pfoei
E
Het wordt pas leuk als ook jij je eigen grappen gaat verzinnen ipv voortborduren op die van een ander..................
:P
Ik zeg NEXT 13 jarge die met lego speelt.....................
Als je dit soort dingen al niet uit wilt/kunt zoeken vergeet dan aub de rest ook maar. Mijn eerste ligfiets zakte ik zo doorheen.................................so what. Dat was de humor dat pionieren. Als je wilt nabouwen koop een legodoos zeg ik LOL
Pfoei
E