Re:Freeride
Moderator:Beheerders
lijkt me meer enduro dan....
Dat was dus ook gelijk mijn eerste reaktie. Kun je beter naar de Alpen gaan.

Dat dacht ik ook altijd....tot dat ik er kwam wonen!
Oke de afdalingen zijn wat korter dan de Alpen, en je moet zelf omhoog ploeteren maar dan heb je ook wat
Oke de afdalingen zijn wat korter dan de Alpen, en je moet zelf omhoog ploeteren maar dan heb je ook wat
Wat korter ?
Heb je ooit in de alpen een afdaling gemaakt ? misschien dat er dan iets anders komt te staan dan ``wat korter``. ;D
Enduro lijkt mij ook beter klinken.
Heb je ooit in de alpen een afdaling gemaakt ? misschien dat er dan iets anders komt te staan dan ``wat korter``. ;D
Enduro lijkt mij ook beter klinken.
Morzine, Les Gets.... ik kan je elk bochtje vertellen.
Maar je hoeft natuurlijk niet hier naar toe te komen hoor.... blijf je lekker vlak fietsen langs het strand of zo
Volgens mij betekend enduro dat je heel lang fietst...... dat kan hier natuurlijk ook als je dat wil.
Ik zal wel een filmpje regelen kun je echt beslissen wat het voor jouw is.
Maar je hoeft natuurlijk niet hier naar toe te komen hoor.... blijf je lekker vlak fietsen langs het strand of zo

Volgens mij betekend enduro dat je heel lang fietst...... dat kan hier natuurlijk ook als je dat wil.
Ik zal wel een filmpje regelen kun je echt beslissen wat het voor jouw is.
Filmpje is altijd interesant.Ik woon in twente en ook hier hebben we best redelijke hoogteverschillen maar om echt te freeriden ::)?
Ja, of foto"s? Ben wel benieuwd.
Zal vanavond hier ff wat foto"s schieten

Hier vast een paar foto"s werd alleen snel donker,zal er van de week een paar overdag makenAlle foto"s zijn 15 km van m"n huis genomen.en ik woon in twente!! ;D
start van de track

eerste dropje

plankje over een stenen greppel

kleine opstap op de rotsen

some rocks

big rocks

plateau

more big rocks

shot from above

helaas werd het te donker voor de rest die houden jullie dus nog tegoed want het beste staat er nog niet op
start van de track

eerste dropje

plankje over een stenen greppel

kleine opstap op de rotsen

some rocks

big rocks

plateau

more big rocks

shot from above

helaas werd het te donker voor de rest die houden jullie dus nog tegoed want het beste staat er nog niet op

Als ik het zo op de fotos zie dan lijkt het mij toch wel een stevig stuk met al die rotsen ;)Alleen te kort waarschijnlijk of vergis ik me?
Ziet er leuk uit. Als ik weer eens bij mijn ouwe lui in Twente ben gaat de bike mee.
the joker schreef:
Als ik het zo op de fotos zie dan lijkt het mij toch wel een stevig stuk met al die rotsen ;)Alleen te kort waarschijnlijk of vergis ik me?
Het is wel meer dan je nu op de foto"s kunt zien.Zal morgen ff wat foto"s overdag schieten van de hele track.Maak wel ff een reportage van het begin tot het eind.Ze hebben alleen het bos gedeeltelijk uitgedund(gekapt) en alle afvaltakken overal laten liggen waardoor er veel paden nu niet begaanbaar zijn.Ook hebben ze met tractoren veel diepe sporen overal achtergelaten.Er moet dus weer een beetje ge-reshaped worden.Maar volgens mij komen er ook wel veel andere bikers dus dat komt wel weer goed.
Cool! Ook leuk op de bigbike?? Ik wil wel een keer mee

Nou het filmpje staat klaar om te bekijken op www.hoevedelinde.nl onder FREERIDE.
Dan ben ik benieuwd of jullie dit enduro vinden.
Dan ben ik benieuwd of jullie dit enduro vinden.
Ziet er fun uit, maar ik zou er geen 125 euro voor over hebben. Ik zoek gewoon een local en kijk die lief aan! Net als dat mensen altijd welkom zijn op mijn localtrails (minder FR meer enduro, hoewel we zo onze spots hebben om buiten BP seizoen aan onze fix te komen) wij zijn trouwens tot de term NLFR gekomen. Voor nederlandse begrippen best heel leuk freeriden

Het filmpje heeft mij niet overtuigd. Ik heb andere idee bij de term Freeride. Maarja de term is ruim. Ik denk wel dat ik me er prima zou vermaken maar denk niet dat ik er ooit terecht kom. Rij dan liever iets verder door en vermaak me in Belgie.
die enduro in dat filmpje interesseert me wel. Is dat een 2006 Elite model? Zoja, kan ik de eigenaar dan ergens contacteren?
thx
thx
- Eddy_the_Eagle
Kom op mensen, het is een leuk initiatief.
De hardcore freerider raakt hier idd niet opgewonden van, maar voor een gevorderde XC rijder lijkt het me een hele leuke uitdaging / kennismaking met freeride.
Hoe leuk de route ook is (ik ga het zeker binnenkort eens bekijken), de snelheid en de moeilijkheid komen niet duidelijk naar voren in de video (die op een mac en waarschijnlijk firefox/netscape en andere mozilla-achtige browsers niet te bekijken is).
Zijn jullie toevallig de locals die daar ook een parcours met "dirts" hebben aangelegd?
De hardcore freerider raakt hier idd niet opgewonden van, maar voor een gevorderde XC rijder lijkt het me een hele leuke uitdaging / kennismaking met freeride.
Hoe leuk de route ook is (ik ga het zeker binnenkort eens bekijken), de snelheid en de moeilijkheid komen niet duidelijk naar voren in de video (die op een mac en waarschijnlijk firefox/netscape en andere mozilla-achtige browsers niet te bekijken is).
Zijn jullie toevallig de locals die daar ook een parcours met "dirts" hebben aangelegd?
- Eddy_the_Eagle
Overigens ben ik van mening dat ik met mijn starre zaskar in nederland 99,9% van alle tracks en paden kan rijden. Wat ik op de video gezien heb, lukt mij ook wel op mijn zaskar. Op een fiets met 6" veerweg wordt het andere koek (met twee vingers in je neus), maar afgelopen weekend ben ik er achter gekomen dat een fiets met 140mm veerweg voor en 150mm veerweg achter echt totale overkill is voor Limburg.
Met een enduro bike met maximaal 100mm kun je echt ontzettend veel lol beleven. Binnenkort ga ik dezelfde afdalingen nog eens proberen,maar dan met mijn intense tazer en B1 dual. Ik denk dat ik met die fietsen meer lol kan beleven in Limburg.
In ieder geval veel succes met de freeride tochten en als jullie ooit na gaan denken over een nieuwe website en een echte bike-video erop kunnen jullie altijd contact opnemen voor een offerte!
tot uw dienst!
Met een enduro bike met maximaal 100mm kun je echt ontzettend veel lol beleven. Binnenkort ga ik dezelfde afdalingen nog eens proberen,maar dan met mijn intense tazer en B1 dual. Ik denk dat ik met die fietsen meer lol kan beleven in Limburg.
In ieder geval veel succes met de freeride tochten en als jullie ooit na gaan denken over een nieuwe website en een echte bike-video erop kunnen jullie altijd contact opnemen voor een offerte!
tot uw dienst!
als die videobeelden onder de noemer freeride vallen, dan vraag ik mij af hoe jullie mijn xc-toertjes gaan noemen....
Tja, ik wist niet dat dit forum bedoelt was om elkaar af te zeiken....
Natuurlijk is dit ook op een ongeveerde fiets te doen hoor!!!
Het rare is dat ik in Morzien en Les Gets dit jaar weer geen andere nederlanders heb gezien die de lift omhoog namen met een fiets.......
Blijkbaar zijn de monden op internet toch iets groter dan in de praktijk.
en dat is nou het leuken aan FREERIDE, je doet je eigen ding op jou manier, in je eigen tempo, puur voor de fun.
Dan mijn reactie op wat vragen:
Voor 125 euro heb je niet alleen een fietstochtje.
De durts heb ik niet gebouwd en doe geen moeite want die zijn door de gemeente plat gemaakt!
Ene iedereen mag altijd mee hoor, ook voor niks.
Natuurlijk is dit ook op een ongeveerde fiets te doen hoor!!!
Het rare is dat ik in Morzien en Les Gets dit jaar weer geen andere nederlanders heb gezien die de lift omhoog namen met een fiets.......
Blijkbaar zijn de monden op internet toch iets groter dan in de praktijk.
en dat is nou het leuken aan FREERIDE, je doet je eigen ding op jou manier, in je eigen tempo, puur voor de fun.
Dan mijn reactie op wat vragen:
Voor 125 euro heb je niet alleen een fietstochtje.
De durts heb ik niet gebouwd en doe geen moeite want die zijn door de gemeente plat gemaakt!
Ene iedereen mag altijd mee hoor, ook voor niks.
af te zeiken ?
Beetje "realiteit"en is een beter werkwoord....
Beetje "realiteit"en is een beter werkwoord....
Maximaal schreef:
Was er afgelopen vakantie ook, viel je me juist op hoeveel Nederlanders er waren....
Moet zeggen het ziet er wel leuk uit je filmpje, maar iedereen heeft een ander beeld bij freeride. Zou zelf niet zo snel zoiets boeken, vind ik het niet waard, rij ik liever zelf mijn routes. Maar er zullen vast wel belangstellenden zijn (al dan niet hier op het forum).
- Eddy_the_Eagle
Ik ga vanmiddag eens kijken of ik het kan vinden, met de aanwijzingen van Robert van bikes4fun.
Neem ik gelijk mijn camera mee om wat opnames te maken
Neem ik gelijk mijn camera mee om wat opnames te maken