Krassen op frame ..
Moderator:Beheerders
-
Beste DP"rs,
Ik heb op de bovenbuis van mijn onlangs ( ~ 2 maanden geleden) gekochte Yeti AS-X, een groot aantal kleine krasjes. Deze zijn afkomstig van een ijzeren oogje (zoals bijvoorbeeld wordt gebruikt bij het touw van een trui met muts) aan een van mijn broeken. De krasjes zijn niet uiterst opvallend (de eerste weken zelf nog niet eens gezien), maar ze irriteren me nu toch wel een beetje.
Heeft of kent iemand misschien een of ander middeltje dat de krasjes min of meer opvult? Het zijn maar hele kleine/ondiepe krasjes.
Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven.
Ik heb op de bovenbuis van mijn onlangs ( ~ 2 maanden geleden) gekochte Yeti AS-X, een groot aantal kleine krasjes. Deze zijn afkomstig van een ijzeren oogje (zoals bijvoorbeeld wordt gebruikt bij het touw van een trui met muts) aan een van mijn broeken. De krasjes zijn niet uiterst opvallend (de eerste weken zelf nog niet eens gezien), maar ze irriteren me nu toch wel een beetje.
Heeft of kent iemand misschien een of ander middeltje dat de krasjes min of meer opvult? Het zijn maar hele kleine/ondiepe krasjes.
Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven.
Re:Krassen op frame ..
Tja, eerlijk gezegd denk ik dat je er mee zult moeten leren leven. Helemaal met een ASX maar goed, dat terzijde.
Je kan met auto polish aan de slag gaan, Turtle wax ed. Niet teveel en te lang bezig blijven want dan wordt het er niet mooier op. Wat voor een lak er precies op een ASX zit weet ik ook niet precies.
Succes.
Je kan met auto polish aan de slag gaan, Turtle wax ed. Niet teveel en te lang bezig blijven want dan wordt het er niet mooier op. Wat voor een lak er precies op een ASX zit weet ik ook niet precies.
Succes.
eerste krasjes doen pijn....
- Xircuit
- Contacteer:
Je kunt Commandant 4 eens proberen. Werkt goed op krasjes. Wel mee oppassen, kan erg agressief zijn.

Dan kan je wel een pot commandant meenemen
in je camelenzak, want dit gaat nog vaker en erger
voorkomen bij intensief gebruik van een fiets.
Om over klappers en uitglijders maar te zwijgen ;D
in je camelenzak, want dit gaat nog vaker en erger
voorkomen bij intensief gebruik van een fiets.
Om over klappers en uitglijders maar te zwijgen ;D
-
Eerst cleanere met Commandant 4, daarna Commandant 7 wax erover. Zelf goede ervaringen mee. Zijn er ook bij die zweren bij M4 (origineel voor de poetsmachine) omdat deze modernere wat minder harde lakken minder zou aantasten. Bij mijn oude meuk zou ik iig wel wat uurtjes moeten poetsen op metaal te stuiten; zo agressief is het goedje ook weer niet.
Als het echt flutkrasjes zijn dan kan je ook nog wel gaan voor slechts 7.
Als het echt flutkrasjes zijn dan kan je ook nog wel gaan voor slechts 7.
Heb wel eens wat krasjes weg gepoetst met POL (dacht dat het zo hete), kun je wel krijgen bij winkels voor auto onderdelen.
-
Het gaat niet zozeer om het wegwerken van alle krasjes die er op zitten/komen. Ik heb het eigenlijk alleen maar over de krasjes op de bovenbuis, deze vind IK namelijk heel erg opvallend.
Als je een ASX koopt moet je ook niet bang zijn voor krassen. Dat ding is gemaakt om te mishandelen ;D