Voor een seminariewerk is mijn vriendin op zoek naar info die gebruikt kan worden om het verband tussen prestatie en druk van fans enerzijds en doping anderzijds aan te tonen.
Zijn er mensen die hierover info hebben die kan helpen om het geheel wetenschappelijk te onderbouwen?
Alvast bedankt.
wetenschappelijke info ivm doping gezocht
Moderator:Beheerders
Re:wetenschappelijke info ivm doping gezocht
Het is al weer een hele tijd terug(paar jaar volgens mij), maar op een van de Belgische zenders(volgens mij Canvas) was toen een drie delige special over doping in de sport. In één van de afleveringen ging het over de kwestie van sponsordruk, wat wel ongeveer gelijk staat aan druk van fans denk ik. Ik weet niet of dat in België hetzelfde is, maar de Nederlandse zenders kunnen vaak die afleveringen nog leveren als je er naar vraagt.
Het was in ieder geval "Sportkwesties" en er kwamen veel atleten aan het woord uit de atletiek. Niet precies wetenschappelijk, maar wel de mensen om wie het draait.
Het was in ieder geval "Sportkwesties" en er kwamen veel atleten aan het woord uit de atletiek. Niet precies wetenschappelijk, maar wel de mensen om wie het draait.
Als de link werkt, moet je vriendin hier eens kijken.
Anders moet ze gewoon zelf gaan aanklooien met pubmed...
Anders moet ze gewoon zelf gaan aanklooien met pubmed...
Die Belg, Meirhage of zoiets kan je wel helpen.
ps: is ook een mountainbiker
Die Belg, Meirhage of zoiets kan je wel helpen.
IIG al bedankt voor de tips.
We zullen hier al eens mee starten.
We zullen hier al eens mee starten.