Crankset voor DH
Moderator:Beheerders
Ik wil op termijn de XTR crankset die nu op m"n M1 zit vervangen door wat anders. Nu zit ik te denken aan de Race Face Evolve DH (38 tands) X-Type of een Saint Crankset. Wat is sterker/beter? Prijs van de twee sets ontloop elkaar niet zo veel.
Tweede punt: gaat dit systeem met externe lagers zonder veel moeite passen op een M1?
Tweede punt: gaat dit systeem met externe lagers zonder veel moeite passen op een M1?
-
Re:Nieuwe crankset voor DH
Race Face Diabolus, ook erg goed! Externe lagers levert geen problemen op.
Re:Nieuwe crankset voor DH
Santa Cruz schreef:
Race Face Diabolus, ook erg goed! Externe lagers levert geen problemen op.
Die Diabolus is alleen een stuk boven mijn budget

-
- Contacteer:
Re:Crankset voor DH
diabolus is jammer genoeg vrij duur
ikzelf rij met saints en deze heb ik nog niet kapot gekregen. daarnaast zien ze er ook cool uit. een vriend van mij rijdt met de evolve, ook zeer degelijke shit, maar kwa looks vind ik deze een stuk minder... maarja, das persoonlijk.

pinoisgeel schreef:
diabolus is jammer genoeg vrij duurikzelf rij met saints en deze heb ik nog niet kapot gekregen. daarnaast zien ze er ook cool uit. een vriend van mij rijdt met de evolve, ook zeer degelijke shit, maar kwa looks vind ik deze een stuk minder... maarja, das persoonlijk.
Ik vind zowel de Saint als de Evolve erg mooi, maar vraag me af wat sterker is. Denk dat die Saint toch wel behoorlijk bombproof is (afgezien van brekende spiders dan, waar eerst een topic over was). Brekende evolves heb ik echter wel eens verhalen over gelezen.
-
Dan zou ik voor de Saint gaan.
-
als ge ni naar gewicht ziet , da bomb sidewinders
cromo 4130 kranks met isis bevestiging , leven al meer als een jaar bij mij

DMR MK3
Jep, voor de Saint"s gaan.
Ze hebben bij mij al een hoop
abuse gehad, en still going strong !
En dat ze er best wreed uit zien is mooi
meegenomen ;D
Ze hebben bij mij al een hoop
abuse gehad, en still going strong !
En dat ze er best wreed uit zien is mooi
meegenomen ;D
-
sherlock schreef:
DMR MK3
bucht
Die Saint moet dus wel goed zijn. Iemand verder nog ervaring met die RF Evolve DH?
Ik ben zeer tevreden over m"n Race Face X-type, makkelijk te installeren en voelt zeer stevig aan. Ik heb dusver geen klachten, ben ook van XTR overgestapt naar RF en het was een duidelijk verschil...beter dussss ;D
greetz Firefox
greetz Firefox
Ik heb de diabolus van RF. Gekocht voor €199 in triple plateau. :P Koopjes bij Barracuda in de gaten houden.
Wel probleem gehad bij installatie. Kreeg de cranks niet tot tegen de lagers. Zat nog bijna een cm tussen. Paar keer geprobeerd, maar niks hielp. Durfde ze niet te hard aandraaien want kreeg ze nu al bijna niet meer terug los. Dan maar naar de shop. En daar zonder probleem kunnen monteren. Vreemd. Ik had het juiste aantal spacers gebruikt. Ervoor al eens een shimano xt geïnstalleerd zonder problemen. Ze wisten mij wel te vertellen dat installatie van Shimano in t algemeen veel vlotter gaat dan RF. Heb de diabolussen alleen nog niet echt kunnen testen. Ervoor had ik de Prodigy"s, maar na bijna 3 jaar was de schroefdraad voor de pedalen plots weg bij 1 van beide. Bekend probleem. Bij de Evolve"s is dat opgelost door staalinserts. Voor de rest deden die Prodigy"s het uitstekend. Ware het niet dat ik de Diabolus aan zo"n uitzonderlijke prijs kon hebben, ik had de Evolve"s gekocht.
Wel probleem gehad bij installatie. Kreeg de cranks niet tot tegen de lagers. Zat nog bijna een cm tussen. Paar keer geprobeerd, maar niks hielp. Durfde ze niet te hard aandraaien want kreeg ze nu al bijna niet meer terug los. Dan maar naar de shop. En daar zonder probleem kunnen monteren. Vreemd. Ik had het juiste aantal spacers gebruikt. Ervoor al eens een shimano xt geïnstalleerd zonder problemen. Ze wisten mij wel te vertellen dat installatie van Shimano in t algemeen veel vlotter gaat dan RF. Heb de diabolussen alleen nog niet echt kunnen testen. Ervoor had ik de Prodigy"s, maar na bijna 3 jaar was de schroefdraad voor de pedalen plots weg bij 1 van beide. Bekend probleem. Bij de Evolve"s is dat opgelost door staalinserts. Voor de rest deden die Prodigy"s het uitstekend. Ware het niet dat ik de Diabolus aan zo"n uitzonderlijke prijs kon hebben, ik had de Evolve"s gekocht.
Damn, als ik die diabolus ergens voor die prijs zie dan wordt het zeker die ja. Ik denk dat de prijs uiteindelijk de keuze zal gaan bepalen. Voorlopig ff goed de belgische en duitse shops afstruinen en dan zien we wel weer.
Vandaag nog ff de steek van m"n huidige crankset (en dus chainguide) opgemeten en is gewoon 104 4-arm, dus dan past zo"n beetje elke normale crankset. Hoef ik ook niet aan een andere chainguide (scheelt weer heel wat ping ping)
Vandaag nog ff de steek van m"n huidige crankset (en dus chainguide) opgemeten en is gewoon 104 4-arm, dus dan past zo"n beetje elke normale crankset. Hoef ik ook niet aan een andere chainguide (scheelt weer heel wat ping ping)