hardcore street wiel
Moderator:Beheerders
-
heren, ik wil een nieuw achterwiel gaan bouwen voor puur street dus hoeft geen compleet wiel te zijn maar onderdelen. Word dus 24" en ik wil em simpel bouwen zodat er niet altijd iets stuk gaat. Singlespeed naaf met vaste as... 10mm omdat ik toy 3 of 4 ga rijden. Nu wil ik het liefst 48 spaaks... of anders 36. Heeft iemand een idee voor ene goeie ss naaf voor schijf in 48 spaak ?
Nog goeie ideeen voor een velg ? 48 of 36 ?
Alvast bedankt en andere suggeties over een goed ss achterwiel zijn welkom... tnx
Nog goeie ideeen voor een velg ? 48 of 36 ?
Alvast bedankt en andere suggeties over een goed ss achterwiel zijn welkom... tnx
-
Re:hardcore street wiel
ik heb zelf al even rondgekeken op een site die ik nog niet kenden.
bijv. Bravemachine 48 spaaks 10mm ss naaf
Halo sas combat velg 48 spaaks 24"
iemand ervaring met deze onderdelen ?
bijv. Bravemachine 48 spaaks 10mm ss naaf
Halo sas combat velg 48 spaaks 24"
iemand ervaring met deze onderdelen ?
-
Ik ken maar 2 velgen die 48 gaats zijn, de Halo SAS en die Funn velgen, ik zou persoonlijk zelf voor de SAS gaan omdat die volgens mij lichter is...
Natuurlijk heeft Halo zelf ook een bijpassende naaf die 48 gaats is, maar die is dan weer QR en je zou spacers moeten gebruiken omdat het een 9 speed naaf is....
Maar een vriend van me heeft deze ook in z"n Toy 4 dus het past wel gewoon..
Natuurlijk heeft Halo zelf ook een bijpassende naaf die 48 gaats is, maar die is dan weer QR en je zou spacers moeten gebruiken omdat het een 9 speed naaf is....
Maar een vriend van me heeft deze ook in z"n Toy 4 dus het past wel gewoon..
-
ja maar dat gaat voor mij niet werken ik moet vaste as 10mm of 14 hebben anders gaat het echt fout :P dus alleen die 2 velgen ? dat zou dan de halo worden... waar kan ik die in nl bestellen ? en welk merk levert sterke zwarte spaken ?
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
ik denk dat je beter af bent met een doubletrack. gaat niet veel schelen in stevigheid en stijfheid, en je hebt meer keuze qua naven.
-
Drooze @ DirtE19 schreef:
ik denk dat je beter af bent met een doubletrack. gaat niet veel schelen in stevigheid en stijfheid, en je hebt meer keuze qua naven.
en dan 36 spaaks ? is doubletrack zwaarder dan een halo ?
-
Ongeveer evenzwaar denk ik, als je iets wil wat ook licht is ben je beter af met een MTX velg...zijn 650g ofzo (ik heb zelf ook een MTX wiel met halo naaf voor en die is écht licht, de achterste met Point Racing SS naaf is ook heel licht) die ik heb zijn wel 32 spaaks, maar die 4 extra spaken lijken me niet zó zwaar toch?...
Yo, ik rijd nu ongeveer een jaar met 24inch 48 spaaks funn wielen. Wel een beetje zwaar, maar zeker sterk! Ik kan er niet over klagen..
Ik heb met een halo sas achterwiel gereden, 48spaaks! Super achterwiel steviger krijg je hem denk ik niet! Ik zou zeker voor een 48 gaats sas velg gaan, dan ipv een doubletrack!
Atomlab General Issue Street 36 spaaks?
Die Funn wielen zijn waarschijnlijk wel het aller sterkste
Die Funn wielen zijn waarschijnlijk wel het aller sterkste

-
word dan dik achterwiel, halo 48 spaaks met bravemachien ss naaf. Ik heb nu die point naaf das klere ding man...
-
Crash and Learn schreef:
word dan dik achterwiel, halo 48 spaaks met bravemachien ss naaf. Ik heb nu die point naaf das klere ding man...
Wat is er dan mis met die point? kheb er ook een (nog niet mee gereden, fiets is nog niet af)...
atomlab trial pimps?
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
Tuup J schreef:
Ik heb met een halo sas achterwiel gereden, 48spaaks! Super achterwiel steviger krijg je hem denk ik niet! Ik zou zeker voor een 48 gaats sas velg gaan, dan ipv een doubletrack!
bruno, die hier ook op het forum zit, en king zeus, idem, hadden beide halo sas wielen. en waren toch niet vollledig tevreden over de sidewalls. die deuken namelijk nogal snel. tim the crasher rijdt met doubletracks, en is al vaker met platten band nog nen dh naar beneden gereden, en heeft tot nu toe nog maar 1 velg echt vernield (tegenover 5 dh frames wilt dat wel iets teggen vind ik dan).
-
ik zou zowizo voor nen doubletrack gaan, zeker ene me 36 spake. de mijne zit al meer als een jaar onder mijnen banshee en die sta nog altijd recht , op nen hoogteslag van 2mm na..
en mijn achterwiel heeft echt al wel massa"s afgezienb , vraagt maar aan degeene die mij kenne ;D
en mijn achterwiel heeft echt al wel massa"s afgezienb , vraagt maar aan degeene die mij kenne ;D
Mister P2 schreef:
atomlab trial pimps?
Trailpimps zijn niet zo geweldig... goed...maar niet goeg genoeg

- King Zeus @ DirtE19
Drooze @ DirtE19 schreef:
[Tuup J schreef:
bruno, die hier ook op het forum zit, en king zeus, idem, hadden beide halo sas wielen. en waren toch niet vollledig tevreden over de sidewalls. die deuken namelijk nogal snel. tim the crasher rijdt met doubletracks, en is al vaker met platten band nog nen dh naar beneden gereden, en heeft tot nu toe nog maar 1 velg echt vernield (tegenover 5 dh frames wilt dat wel iets teggen vind ik dan).
ik heb geen last van deuken in mijn wielen... ze zijn te koop overgens http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=24046
of gewoon de optie
ga smoother rijden....
k rij op standaard ditch witch velgen street
en ze zijn nogsteeds recht!!!
en dat wil niet zeggen dat ik niet veel rij
ga smoother rijden....
k rij op standaard ditch witch velgen street
en ze zijn nogsteeds recht!!!
en dat wil niet zeggen dat ik niet veel rij

-
- Contacteer:
Pak gewoon een brave machine 36 spaaks 10mm as en double track velgen.. dan heb je korte spaken .. je bent stom bezig als je die krom krijgt