Trappers op de grond?
Moderator:Beheerders
-
Ik heb net 24" wielen onder mijn fiets gezet. Het grote probleem is nu (waar ik niet aan gedacht had) dat mn trappers bijna de grond raken zodat in een bocht mn trapper over de grond schraapt (of nog erger) dat mn voet tussen de grond en mn trapper komt! ( <-- je kan je wel wat voorstellen, is zeker NIET fijn... :-X)
Heeft iemand mischien een idee hoe ik mn trappers wat hoger van de grond krijg?
Thnx!
Heeft iemand mischien een idee hoe ik mn trappers wat hoger van de grond krijg?
Thnx!
-
Re:Trappers op de grond?
Kortere cranks en zorgen dat je in de bocht je buitenste pedaal naar beneden hebt.
Korte crankarmen, minder dikke pedalen, hogere vork, je 26" wielen weer steken, smallere pedalen of crankarmen met lagere q waarde.
Bijvoorbeeld
Bijvoorbeeld
Wat voor frame heb je? je zal er maar aan moeten wennen denk, bij een bmx zitten de trappers ook dicht bij de grond.
Anders maar een ander frame kopen ;D
Anders maar een ander frame kopen ;D
of gewoon geen 24" wielen in een frame voor 26" wielen zetten
gewoon weer 26" gaan rijden....
of kortere cranks :P
btw, je voet tussen je trapper en de grond? Hoe fiets jij?
btw, je voet tussen je trapper en de grond? Hoe fiets jij?
-
neem vooral geen kortere cranks , heb ooit is 165mm gehad en reed geen meter :d is mss 1 cm verschil maar doet echt veel
Ik rijd ook 24" met 175mm cranks... Nooit geen problemen.
Gewoon leren fietsen en tijdens bochten naar links je linker trapper omhoog en tijdens bochten naar rechts je rechtertrapper omhoog...
:-*
Gewoon leren fietsen en tijdens bochten naar links je linker trapper omhoog en tijdens bochten naar rechts je rechtertrapper omhoog...
:-*
-
Gewoon geen bochten maken, klaar!!!
:P ;D
Nee maar nu ff serieus, je kan dus een DMR Moto R/T Digger band nemen....of hoe het dan ook mag heten, dus geen normale DMR Moto, maar deze hebben een grotere diameter, wel gewoon 24", het laat een 24" wiel eruit zien als een 26" wiel, en het is ook evenhoog, kijk maar naar dit plaatje:
Beide 24", achter een Maxxis Holy Roller en voor een DMR Moto R/T Digger...
:P ;D
Nee maar nu ff serieus, je kan dus een DMR Moto R/T Digger band nemen....of hoe het dan ook mag heten, dus geen normale DMR Moto, maar deze hebben een grotere diameter, wel gewoon 24", het laat een 24" wiel eruit zien als een 26" wiel, en het is ook evenhoog, kijk maar naar dit plaatje:

Beide 24", achter een Maxxis Holy Roller en voor een DMR Moto R/T Digger...
-
jouw bike ? fuckin" nice ding :d
Ja man nice ding
Wat is dat voor een frame ??? ???

`t zal zijn bike niet zijn denk want dit is een pasley en volgens zijn onderschrift is hij bezig met een stealhead;)
Die holyroller achter is een 1.85 daarom lijkt het verschil zo groot, een moto digger zal weinig tot niets schelen met een gewoon moto. Verder is er ook geen enkele band die van een 24" wiel een 26" omtrek maakt, misschien een gazzaloddi 3.0 ::)
Die holyroller achter is een 1.85 daarom lijkt het verschil zo groot, een moto digger zal weinig tot niets schelen met een gewoon moto. Verder is er ook geen enkele band die van een 24" wiel een 26" omtrek maakt, misschien een gazzaloddi 3.0 ::)
-
Idd niet mijn fiets, ik weet natuurlijk niet zeker hoeveel verschil het is....maar hier is een 24" MTX wiel met een 2.6 Gazzalodi:

Pashley 24mHz, lovely
alleen zonde van de vork, de barbaar..
Anyway, als je 24" wil rijden dan is t fijn om een frame te hebben met een hoge Bottom-Bracket.. dan zit je zowiezo al niet snel aan de grond.
Dus, als je 24" wilt rijden kun je t best n street frame nemen dan een 26"dual frame. Vandaar dat ik, en bv Tilly, met 175mm cranks nog ruim genoeg bodemvrijheid hebben.

Anyway, als je 24" wil rijden dan is t fijn om een frame te hebben met een hoge Bottom-Bracket.. dan zit je zowiezo al niet snel aan de grond.
Dus, als je 24" wilt rijden kun je t best n street frame nemen dan een 26"dual frame. Vandaar dat ik, en bv Tilly, met 175mm cranks nog ruim genoeg bodemvrijheid hebben.
of je steekt n super monster t...?
zane
zane
Pashley 24mHz, lovely alleen zonde van de vork, de barbaar..
Iets tegen een Pashley met een dj3

Hoor ik u nog

Bij mij rijd dat goed, en zo lang dat dat goed rijd... ;D
grtz
Skonne velo hoor, alleen die vork past dr niet in. Ik had m opgebouwd met 80mm voorin of n starre sjaak.
Hoe kun jij rijden met zo"n lange vork, n stuur met 2,.5"rise en ooknog zo"n stapel spacers dr onder?
oja btw, met n kortere vork hoeft je zadel nietzo naar voren
Hoe kun jij rijden met zo"n lange vork, n stuur met 2,.5"rise en ooknog zo"n stapel spacers dr onder?
oja btw, met n kortere vork hoeft je zadel nietzo naar voren

Die foto is niet van mijn velo, maar ik rijd 24" Pashley met een dj 3 op 80mm
Rijd lekker
Rijd lekker
-
Hahahah, we hebben het hier over het fixen van je pedalen die tegen de grond komen, ik post 1 keer een foto van een pashley als voorbeeld, en dan is dat opeens in het onderwerp geworden ;D
Maarjah ik vind zelf ook dat er eigenlijk ene Sherman Jumper inmoet ipv die DJ
Maarjah ik vind zelf ook dat er eigenlijk ene Sherman Jumper inmoet ipv die DJ
Ik vind dat dr n starre vork in moet .. énn profile cranks
enne enne...
anyway
enne enne...
anyway
Bansheebeest gain schreef:
neem vooral geen kortere cranks , heb ooit is 165mm gehad en reed geen meter :d is mss 1 cm verschil maar doet echt veel
Is in t begin zeker ff wennen 165 mm rij er nu ook al een halfjaartje mee maar als je t eenmaal gewend bent merk je dr niks meer van