umf hardy 4
Moderator:Beheerders
hallo,
ik heb een vraag over het frame of hier ook mee te downhillen/freeriden i.c.m een monster T (170mm)???
alvast bedankt
jorg
ik heb een vraag over het frame of hier ook mee te downhillen/freeriden i.c.m een monster T (170mm)???
alvast bedankt
jorg
Re:umf hardy 4
Met de hardy valt wel te freeriden, maar 170 mm lijkt me niet geschikt. Denk dat met een 130 mm vork genoeg veerweg hebt. Ik doe het zelf met 100 mm op mijn HT, gaat nog altijd goed.
maar geen downhill?? en waarom is 170mm veerweg niet goed en moet het juist minder zijn??
een dubbelkroons vork in een HT zijn al vaker discussies over geweest of het wel of niet kan, maar het zou een beetje overkill worden (teveel van het goede). als je een vorkje neemt met bv. 130mm blijft de geometrie nog enigzins "normaal" en zul je in een bikepark ook meer dan genoeg aan hebben.
Voor downhill kan het best, ligt er maar net aan hoe je rijdt.
Voor downhill kan het best, ligt er maar net aan hoe je rijdt.
Ok bedankt voor de reactie, maar ik zit te twijfelen tussen de UMF hardy 4 en een Gaint Box One(freeride).
Ik lees op veel plaatsen dat de giant een goede freeride fiets is, is deze ook te gebruiken voor downhill.
(Ik stel deze vragen aan jullie omdat ik net aan deze nieuwe hobby/sport begin en er dus nog niet zoveel verstand van heb)
En waar zouden jullie voor kiezen en waarom?
Ik lees op veel plaatsen dat de giant een goede freeride fiets is, is deze ook te gebruiken voor downhill.
(Ik stel deze vragen aan jullie omdat ik net aan deze nieuwe hobby/sport begin en er dus nog niet zoveel verstand van heb)
-
- Contacteer:
X rider schreef:
Ok bedankt voor de reactie, maar ik zit te twijfelen tussen de UMF hardy 4 en een Gaint Box One(freeride).
umf hardy is een heel nieuw model, giant box is ondertussen geloof ik alweer 6 jaar oud.
maar als je interesse heb, heb ik nog wel een complete fiets voor je (giant box) met een dc vork van suntour of een 130 mm veerweg marzocchi wedge uit 2004 voor weinig...
als je interesse heb mail naar pinoisgeel@hotmail.com
Heb zelf ooit een box two gehad, is een leuke fiets maar of het een echte freeride bike is.......
Een hardy is een freeride / dual bike en naar mijn idee meer een bike die je dan zoekt. ook omdat hij nieuwer is misschien een beter aankoop, een (standaard) box kun je natuurlijk upgraden tot een betere bike maar het is net wat jij en zoekt.
succes
Een hardy is een freeride / dual bike en naar mijn idee meer een bike die je dan zoekt. ook omdat hij nieuwer is misschien een beter aankoop, een (standaard) box kun je natuurlijk upgraden tot een betere bike maar het is net wat jij en zoekt.
succes
- Xircuit
- Contacteer:
Een Box is wel even wat minder stevig als een Hardy. Meer XC zeg maar.
je kan beter voor de hardy gaan is veel steviger,hij wordt volgens mij standaard geleverd met een vork op 130 mm.
Mocht je deze willen vervangen dan zeker een zocchie wedge en geen dc suntour.
Stuur anders voor de monster dc vork ff een mailtje naar merida..
Mocht je deze willen vervangen dan zeker een zocchie wedge en geen dc suntour.
Stuur anders voor de monster dc vork ff een mailtje naar merida..