welke banden voor een bikepark?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Goofy @ Team SoliD
Contacteer:
welke banden voor een bikepark?

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo aug 31, 2005 11:40 am

nou mensen... laat je zelf uit..

ik dacht zelf aan de Maxxis Minion 2.7 60a
Afbeelding

Animine

Re:welke banden voor een bikepark?

Bericht door Animine » wo aug 31, 2005 12:00 pm

Maxxis HighRoller all the way, voor en achter, liefst in 40a slow reezay compound.

grtz
Animine

Sly

Bericht door Sly » wo aug 31, 2005 4:27 pm

Idd Maxxis High Roller goede keuze,alleen de bandenmaat zou ik niet boven de 2,5 gaan.

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo aug 31, 2005 4:37 pm

waarom niet?

is de 2.7 niet meer grip dan de 2.3 ?

Christiaan

Bericht door Christiaan » wo aug 31, 2005 4:41 pm

Nee, 2.7 is meer gewicht en lomper, rij zelf DH met 2.2 Comp 16 banden, High Roller in 2.35 lijkt me ook wle wat, maar dikker is niet nodig.

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo aug 31, 2005 5:32 pm

2.35 is echt wel de maximale breedte. Hoe breeder je gaat des de zwaarder de banden worden en des te zwaarder en lomper het sturen het word!

k@tze

Bericht door k@tze » wo aug 31, 2005 6:05 pm

Tot nu toe Mich"s c16 en c24 combo 2,5" voor DH. Breder heeft geen zin, kijk wel dat het compound lekker zacht is.

de lynx

Bericht door de lynx » wo aug 31, 2005 6:07 pm

Ik heb op jou aanraden een tijdje terug op winterberg ,de dh minion 2,7 bestelt en als ik het zo hoor van Nick zijn die big betty"s van schwalbe echt perfekt zelfs op een natte en modderige downhill op winterberg ik ga voor de minions vond je die 3.0 toch niet zo fijn?

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo aug 31, 2005 6:25 pm

ja ik vind ze na 2 jaar toch wel lomp aanvoelen..

ik dacht eigenlijk wel dat ze zouden wennen.. maar goed.. dat doet het niet echt :P

maarjah er gaat nix boven de 3.0 nokian looks 8)

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo aug 31, 2005 7:15 pm

Ik vind juist dat de looks dan verpest worden door te brede banden zoals 3.0. Dunnere banden ziet een stuk beter en slanker uit, en rijd ook nog stukken beter!

En het gaat niet om de looks van de bike! Het gaat om de rijder en wat de rijder met de bike doet ;)

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » wo aug 31, 2005 7:34 pm

Heb al een tijdje een paar schwalbe al mighty liggen voor mijn eeuwig durende downhill project. 2.35 Deze leken mij uitstekend voor dh. Kan iemand dat bevestigen?

Bruno

Bericht door Bruno » wo aug 31, 2005 7:38 pm

Minion is ook een goede keuze voor droog en grof terrein, BWB bvb. In BWB kan je dan toch beter minstens 2.5 steken hoor, gaat een stuk vlotter dan 2.2/2.35 doordat je wiel meer over de stenen rolt en er minder makkelijk tussen schiet e.d. Maar dat is een van de weinige parcours waar dikke banden zinvol zijn. Meeste andere parcours max 2.5. En Comp 16 en 24 zijn echt bangelijk goede banden, gaan als een trein door wortelstukken en rockgardens, en sturen :o. High Roller nog nooit zelf gereden

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo aug 31, 2005 8:27 pm

Dat 2.5 banden minder tussen de rotsen schieten als 2.35 banden is volgens mij toch wel het domste wat ik ooit heb gehoord, dus met 3.0 banden voel je helemaal nix van die rots gardens???

Heb zelf in bwb en winterberg op de 4x met dmr 2.2 moto banden gereden, super was dit! En ongelooflijk veel grip. Profiel banden zijn nooit mooi rond, deze dmr banden hebben weinig profiel en zijn wel mooi rond, zoals de meeste street/dirt banden, dit rolt een stuk sneller en rolt een stuk beter door de bochten, try it out! Heb met deze banden zelfs north shore in winterberg gereden ging ook nog allemaal goed!

GTLTS

Bericht door GTLTS » do sep 01, 2005 9:40 am

Je moet gewoon banden nemen die moeilijk/niet doorslaan en redelijk zacht zijn....over de breedte kan je verder weinig zeggen; de ene 2.35 is even breed als een 2.5/2.6, zoals bijvoorbeeld de Schwalbe Space (maar daar wil je echt geen DH mee rijden), en de ander is een 2.7 maar valt als een 2.35...
Daar komt ook nog het soort velg bij dat je gebruikt en hoeveel je met de luchtdruk kloot...
Maar in principe zijn de de gerenomeerde DH banden gewoon allemaal goed (behalve die Nokian ouwe 2.6 en 3.0tjes).

Verder ben ik erg tevreden met de Al Mighty 2.6; vooraan een zachte en achter een harde....al je ze omdraait heb je nog ietsie meer grip (naar mijn mening)
Dit jaar trouwens ook de Hutschinson Octopus gereden...best wel een beest van een band

DESL

Bericht door DESL » do sep 01, 2005 11:26 am

Schwalbe Al Mighty"s all the way ;D,
Achter gewoon en voor de "Gooey Gluey-Compound"
voor de traktie op boom wortels enz.

Ben er zelf al mee in div. bike parks in De., Fr., en Be. geweest, en niets dan
lof voor deze beestjes onder div. weers omstandigheden en div.druk instellingen.

Duitse test oordeel :

Facts:
Al Mighty wird in zwei Ausführungen angeboten. Das neue Gooey Gluey Compound ist weich und zähflüssig ("gooey"), geradezu klebrig ("gluey"), und hat extreme Bodenhaftung auch bei Nässe. Das härtere Offroad Racing Compound hat einen geringeren Verschleiß sowie eine gute Nasshaftung. Al Mighty gib"s in zig Breiten und Ausführungen, selbst in 24".
Ich fuhr die 26X2,35"-Version mit der Gooey Glue-Mischung und gerade mal 1,2 bar. Gewicht: 1400 gr

Testeindruck:
Wo so viel drin steckt wundert einen das Gewicht nicht - satte 1400 Gramm bringt der Al Mighty auf die Waage. Das ist schon ein ordentliches Gewicht, das man da zum Kreiseln bringen muss. Aber egal, es geht ja vornehmlich bergab. Und da kann Al echt überzeugen. Die theoretischen Überlegungen der Entwickler scheinen in allen Belangen aufgegangen zu sein. Mit Al konnte ich mich sehr gut in Kurven schmeißen, spät vor selbigen anbremsen und ohne Bedenken auch schräg über Wurzeln heizen. Auch den niedrigen Luftdruck nahm er mir nicht krumm. Speziell auf steinigem Boden war die Haftung sehr gut und man konnte sich ohne Bedenken durch die Tracks ballern. Wenn er mal wegrutscht, dann geschieht dies nicht unvermittelt, sondern kündigt sich langsam an, so dass einem noch genug Zeit zum Reagieren bleibt. Selbst auf leicht nasser Piste bleibt er gut kontrollierbar und bietet respektablen Grip. Toller Reifen!

Prijs +- 38 pleuro"s

Gr,
DESL

jojo

Bericht door jojo » do sep 01, 2005 12:05 pm

GTLTS schreef:Dit jaar trouwens ook de Hutschinson Octopus gereden...best wel een beest van een band

Rij zelf ook met octopus 2.3 prima band, moet zeggen dat ik niet veel banden uitprobeer maar ben over de grip die deze band geeft best te spreken. Hiervoor had ik michelin banden (type geen idee) waren ok prima maar kreeg ik zeer moeilijk van mijn velgen af..... dus maar anderen gekocht.

-=Full-throttle=-
Contacteer:

Bericht door -=Full-throttle=- » do sep 01, 2005 5:56 pm

hahaha Tuup

ik denk dat je eerst een goed moet lezen hahaha
Bruno had het over DH en niet over 4x daar zitten toch geen rotsen in hahaha

dan kan ik me zeker voor stellen dat jij met 2.2 banden kan rijden daar is alles lekker vlak ;D

Ik heb liever toch een wat breedere band voor DH minimaal 2,5 zo kun je de band lekker zijn weg laten gaan en schiet hij er niet tussen

Ik heb ook met 3.0 banden gereden dit was ook gaaf maar wel veel rolweerstand. als je voor de looks gaat ziet een 3.0 band er gewoon mega vet uit!! hahah

Ik rij nu zelf met de minion dh 2.7 ik heb nog niet met de 2.5 gereden maar veel verschil zal er niet in zitten denk ik zoo Misschien iets in de rolweerstand maar dat zal het toch ook zijn en in gewicht

En alle maten zijn ook nog een verschillend van de merken 2.7 maxxis is even breed als 2.5 / 2.6 nokian dus daar moet je ook nog rekening mee houden.

Ik zou een band kiezen die aan de zijkant een hoog opstaande profiel heeft die voor de grip in de bocht zorgt zeer belangrijk vindt ik.

greetz Robin

Bro

Bericht door Bro » do sep 01, 2005 8:56 pm

Ik heb dit jaar bwb en winterberg gereden met 26x2.2" IRC missle bandjes, en willingen, winterberg, todnau, morzine en lesgets gereden met 24x2.7" Highrollers

Met 24" komt een wat grotere band wel uit, zodat je wat meer hoogte hebt en je dus met een wat lagere bandenspanning kunt rijden.
Tóch had ik liever een wat smallere band gereden, met de 2.7 highrollers had ik op losse ondergrond al snel dat mn band te weinig in de grond sneed, naar mijn mening.
Als je gaat downhillen met een hardtail zou je erg goed voorin een dunner bandje kunnen nemen dan achterin, 2.5-2.7" highroller setup zou denkik ideaal zijn.

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

slotje graag..

Bericht door Goofy @ Team SoliD » do sep 01, 2005 10:56 pm

oke slotje graag

ik heb mijn besluit genomen en dat is de minion 2.5 :)
ik ga ze morgen halen, en meteen testen in winterberg.

Gesloten