downhill kleding
Moderator:Beheerders
Vroeg me af wat geschikte kleding was voor freeride en downhill biken. Ik fiets nu rond in een spijkerbroek en een t-shirt. De spijkerbroek blijft heel maar is niet ideaal bij nat weer. Het katoenen t-shirt vertoont al de nodige gaten.
http://photo.pinkbike.com/photo/578/pbpic578659.jpg
Ik heb online een beetje rond gekeken maar wordt er niet wijs uit wat kwalitatief goed spul is. En damm wat is er veel lelijke shit te koop. Felle kleuren en motorcross pakjes. Weinig wat een beetje de streetstyle benaderd.
Heeft er iemand tips voor bike kleding welke heel blijft en niet zo damm ugly is.
http://photo.pinkbike.com/photo/578/pbpic578659.jpg
Ik heb online een beetje rond gekeken maar wordt er niet wijs uit wat kwalitatief goed spul is. En damm wat is er veel lelijke shit te koop. Felle kleuren en motorcross pakjes. Weinig wat een beetje de streetstyle benaderd.
Heeft er iemand tips voor bike kleding welke heel blijft en niet zo damm ugly is.
-
Re:downhill kleding
Alles van FOX, alles van Troy Lee Designs. Beide niet goedkoop, wel goed.
Dat is nu precies de kleding welke ik erg lelijk vind. De kleding zal kwalitatief erg goed zijn maar ik vroeg me dus af of er ook merken waren die wel mooie en kwalitatief kleding verkopen. Meer streetstyle en no motorcross style.
En wat voor stof wordt aangeraden? Dat katoen niet werkt ben ik inmiddels achter gekomen.
En wat voor stof wordt aangeraden? Dat katoen niet werkt ben ik inmiddels achter gekomen.
-
Ik weet niet welke kleding van FOX en TLD jij hebt gezien, maar over het algemeen is de kleding er mooi, of wil je iets in 1 enkele kleur?
-
- Contacteer:
je kan ook een streethockeybroek kopen, zelfde materiaal als downhill kleding (sterk kunststof, polyester/nylon) maar vaak in wat minder opvallende kleuren.
gr.
mike.
gr.
mike.
goofy2 schreef:
Dat is nu precies de kleding welke ik erg lelijk vind. De kleding zal kwalitatief erg goed zijn maar ik vroeg me dus af of er ook merken waren die wel mooie en kwalitatief kleding verkopen. Meer streetstyle en no motorcross style.
Of je neemt hier eens een kijkje...
FOX heeft inderdaad de flashy moto kleding, maar ook neutrale kleding die erg mooi is.
Overzichtje bij Stifsport
http://www.stifsport.com/shop/manufactu ... 2&view=all
Overzichtje bij Stifsport
http://www.stifsport.com/shop/manufactu ... 2&view=all
Als je nou gewoon lekker in je spijkerbroekie en t-shirt blijf rijden.
ten eerste ziet dat er beter uit, iedereen koopt fox, troy lee ,en noem maar op.
2e scheelt een hoop geld
3e je vloekt niet zo hard als je het kapot valt
4e alles wordt nat, misschien een half uurtje later, maar nat wordt het.
ten eerste ziet dat er beter uit, iedereen koopt fox, troy lee ,en noem maar op.
2e scheelt een hoop geld
3e je vloekt niet zo hard als je het kapot valt
4e alles wordt nat, misschien een half uurtje later, maar nat wordt het.
Race face heeft inderdaad wat neutralere kleding ook bij Fox zag ik hier en daar een paar mooie modellen. Jammer dat ze van de casualwear geen functionele sportkleding maken.
Prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant maar bij sportkleding ben ik niet anders gewend. Ga voorlopig mijn spijkerbroekie maar eens inpregneren met vochtwerende rommel en wacht nog ff met het eruit zien als ieder andere "..". Zal op de beurs ook wel genoeg te zien krijgen.
Prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant maar bij sportkleding ben ik niet anders gewend. Ga voorlopig mijn spijkerbroekie maar eens inpregneren met vochtwerende rommel en wacht nog ff met het eruit zien als ieder andere "..". Zal op de beurs ook wel genoeg te zien krijgen.
een goede broek is geen verkeerde investering, naast beter bescherming ten opzichte van een spijkerbroek zit het op de bike ook stukken beter dan een spijkerbroek is mijn ervaring.
Shirts zijn vaak vrij dun en als je valt of blijft haken zitten er snel gaten in, das helaas wel beetje jammer aangezien een shirt ook best nog wel aardig wat kost, maarja het oog wil ook wat
Shirts zijn vaak vrij dun en als je valt of blijft haken zitten er snel gaten in, das helaas wel beetje jammer aangezien een shirt ook best nog wel aardig wat kost, maarja het oog wil ook wat

-
street dirt en 4x rijd ek me een jeans en t shirt. soms kan het wel eens da ik een tld jearsey aan heb
maar dh rij ek wel me een dh short , zit idd wekl beter
in de zomer draag ik ze soms ook gwn , mr dan wel me nen t shirt

jip daar kan k van meespreken,zo een fox 360 short bird een zeer goede protectie,een goede broek is geen verkeerde investering, naast beter bescherming ten opzichte van een spijkerbroek zit het op de bike ook stukken beter dan een spijkerbroek is mijn ervaring.
hier in geef k je ook 100%gelijk in 2dage bikepark en men shirt was al na de kl*te,rechteronderarm helemaal open en een gat op de zij en onderrug,40euries, :-
iet dat ik nu een nieuw ga hale,rij evegoed me een gewoon katoene t-shirt of met dat kapotte shirt
-
groot gelijk simon , elke keer ik dh rijd is men jersey wel erges gescheurd of geschaafd..
maar kan je ook gewoon een broek van het motorcrossen gebruiken, of fietst dat niet fijn?
En die protectie kan je die ook van het motorcrossen gebruiken(zoals bodyprotector,handschoen, bril enz...)??
bedankt
En die protectie kan je die ook van het motorcrossen gebruiken(zoals bodyprotector,handschoen, bril enz...)??
bedankt
-
ja , ik rijd met korte mx broeken en rijd superfijn zelf
die van troi lee design bv is mx. maar kwa protectors is alles relatief. soms hebbe die handschoene bv enorm veel protectie en da rijd iets minder handig dan bv gwn mtb handschoene van fox ofzo. goggles (of bril) is eigelijk ook mx , zolang ze maar op uwen helm passe zal da goed rijde. maar das ook veel persoonlijk eigelijk..

kijk eens op www.sixsixone.com bij "apparel"
wat dacht je van hun protection shirt, of nog meer "street" => de logo tees ?
grtz,
Bert
wat dacht je van hun protection shirt, of nog meer "street" => de logo tees ?
grtz,
Bert
-
is denk een gwne shirt

Gewoon een iets bredere jeans, sloefjes, en een t-shirtje
is all you need :p + handschoenen

Of je haalt bij de legerdump een regenbroek van het leger in een maatje groter.
Protectie er onder aan en klaar ben je.
Protectie er onder aan en klaar ben je.
-
en dan op je bek gaan en alles eraan ;D