Re:Morzine trip... (fotos update)

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Animine
Morzine trip... (fotos update)

Bericht door Animine » do aug 25, 2005 8:52 pm

... zit er jammer genoeg al op voor mij :"(

Pech begon al dag voor we vertrokken, nog bijna voor 1000 euro kosten aan de wagen, enfin goed gehumeurd door de weersvoorspelling in Morzine op vrijdag 19 aug om 3u "s nachts vertrokken. Rit via Luxemburg en Metz ging vlotjes omdat we de grote drukte voor waren. Vanaf het moment dat we de autosnelweg bij Cluses afrijden gaan de hemelsluizen open en die gaan niet meer dicht tot dinsdagmorgen.

Tijdens de eerste dagen zag het er van "s morgens tot "s avonds elke keer zo uit

Afbeelding

Toch zijn er mensen die dan denken dat die "regenbui" wel over gaat...

Afbeelding

Na regen komt zonneschijn...

Afbeelding

De eerste paar dagen wel eens gaan kijken bij de downhill tracks, maar dat was een grote blubbermassa... Dinsdagochtend stralende zon en nood is hoog om te gaan biken en zit als een van de eersten die dag in de lift omhoog. Parcours lag op sommige plaatsen nog flink wat modder, maar hoe meer er die dag op gereden werd, hoe beter de lijnen op het parcours werden. Er staat trouwens elke dag een fotograaf ergens op het parcours, die constant van iedereen fotos neemt, fotos zijn nadien bij hem te bekomen.

Later die middag kom ik voor de zoveelste keer het laatste stuk richting brugje afgereden op hoge snelheid, eindelijk genoeg snelheid om eens een sprong op die brug te wagen, ik rijd de brug op en voel dat m"n wielen loskwamen van de grond en dat is eigenlijk het laatste wat ik me nog kan herinneren. Hetgeen wat volgde was een harde crash, face down first... Hoe het is gekomen dat ik gecrashed ben, geen idee, ik stond redelijk snel op en wou verder fietsen maar m"n boxxer stond ook niet echt recht meer, toen ik m"n linkervoet op m"n pedaal zette en wou beginnen te trappen ging dit ook niet denderend meer. M"n crank had blijkbaar een flinke knal gehad en staat scheef en het bottom bracket maakte het geluid van een ouderwetse koffiemolen!

Eerst dacht ik er lichamelijk nog goed vanaf te komen, maar "s avonds begon de pijn. Onderste pezen van m"n linkervoet verrokken, linkerenkel gekneusd, snee in linkerhandpalm, nekspieren verrokken, rechterdijbeen vol met blauwe plekken en gat in m"n rechtse elleboog. Ik ben na zo"n crash elke keer blij dat ik een full face helm en dainese pak aan heb als ik downhill rijd.

Linkervoet even dik als rechtervoet met schoen aan...

Afbeelding

Dus komende weken niet fietsen en herstellen en de schade aan m"n bike repareren. Fotos volgen nog. Wat is downhill toch fijn ;D

grtz
Animine

p.s.: BIG thanks to Tamara for all the luv & care :-*

Pieter en zijn V10

Re:Morzine trip...

Bericht door Pieter en zijn V10 » do aug 25, 2005 9:19 pm

beterschap ;)
en dat pech hebben in morzine komt mij bekent voor

k@tze

Bericht door k@tze » do aug 25, 2005 10:10 pm

Je hebt blijkbaar niet een paar engelsen zien rondlopen met een "DON"T JUMP THE BRIDGE" t-shirt. Jammer om te horen dat je zoveel pech had, de brug is een gevaarlijk ding als je niet genoeg speed hebt en niet recht er op aan komt. Ik heb ook al eens een leuninkje geraakt met mijn achterwiel en dat gevoel hoop ik niet vaak meer mee te maken.

cHoc

Bericht door cHoc » vr aug 26, 2005 6:36 am

beterschap

zelf gelukkig de brug kunnen springen zonder problemen.

toen ik er eens onder aan het parcour ff pause aan het houden was heeft iemand anders die engelsen
ook niet gezien met hun "DON"T JUMP THE BRIDGE" t-shirt, en die bleef met zijn voorwiel!! steken in de
brugleuning,die ging ook een partij goed op zijn plaat....
zijn fiets bleef toen daarna aan de brug hangen met zijn voorwiel aan de onderkant en zijn achterwiel aan de bovenkant aan de brug.

suri

Bericht door suri » vr aug 26, 2005 8:15 am

Beterschap!

De brug is gewoon fucking Hell.

Ik spring hier uit principe niet meer. Te veel crashes gezien en zelf net als Katze al met het achterwiel de leuning geraakt.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr aug 26, 2005 8:36 am

Ik ben nu toch wel benieuwd naar die brug! Fotooke??

Beterschap Ani

Animine

Bericht door Animine » vr aug 26, 2005 8:50 am

camouflage

Bericht door camouflage » vr aug 26, 2005 9:09 am

Zeg maar gerust ; "" het bruggetje "" ,

aangezien het niet echt groot is ;D ;) :-*

En ja , je kunt er verkeerd op gaan , heb ik al ondervonden ::)

Ik ging TE snel en TE hoog , slechtere controle , met men rechterpedaal voorlaatste paaltje van leuning geraakt .

Heb de boel nog kunnen redden door men 8erband in men R**T
te stoppen :-X :? :"(

;D ;D ;D

Morzine = FUN !

Greetz ,

-camou-

Don

Bericht door Don » vr aug 26, 2005 10:46 am

zuuurrrrrrrrrrrrr, balen man, beterschap.

Morzine met regen is ook niet bepaald dikke pret mijnsinzien. Blubber DH is sowieso niet denderend. Dat het weer in Europa maar s beter wordt, arme wij.

Zane!

Bericht door Zane! » vr aug 26, 2005 4:16 pm

yo ani

om te beginnen sterkte met alles.... weet je al wat er precies met je cranks / bb aan de hand is/was?

dat bruggetje, ik durf er sowieso nix met mn renthal.... christiaan heeft ook nog wel n mooi verhaal geloof ik..

zane

N I E L S

Bericht door N I E L S » vr aug 26, 2005 4:35 pm

echt balen man...

hoe was het weer daar en de voorspellingen?
mn vriendin en ik gaan er misschien heen als het mooi weer is.

Animine

Bericht door Animine » vr aug 26, 2005 5:06 pm

M"n linkercrank heeft waarschijnlijk tijdens de crash een harde klap gehad, crankarm is verbogen naar buiten toe waardoor m"n pedaal nu scheef staat en er dus niet meer mee te trappen valt. Vanmorgen een mail gestuurd naar Middleburn met de vraag of ie kon rechtgebogen worden of eventueel vervangen onder garantie. Een uurtje erna antwoord met de vraag of ik hem wou opsturen en dan zouden hun zorgen dat het probleem op een of andere manier wordt opgelost.

Afbeelding

De lagers van bb hebben een flinke opdoffer gehad blijkbaar doordat m"n crankarm iets geraakt heeft, moet vervangen worden want de lagers zijn kapot en draait als een koffiemolen met met teveel koffiebonen erin...

Oh ja aan het begin van de trip had ik de pech dat m"n fles met vorkolie (2.5 wt dus lekker dun) was open gegaan onder in m"n toolbox met als gevolg dat echt alles onder de olie zat.

Afbeelding

grtz
Animine

Christiaan

Bericht door Christiaan » vr aug 26, 2005 5:10 pm

Dus echt ene lifetime no questions asked warranty bij Middleburn?

Netjes!

Beterschap, wanneeer weer eens vlammen in de buurt?

rene

Bericht door rene » vr aug 26, 2005 5:31 pm

Animine schreef: Een uurtje erna antwoord met de vraag of ik hem wou opsturen en dan zouden hun zorgen dat het probleem op een of andere manier wordt opgelost.
Goeie service!!
[
Animine schreef: met als gevolg dat echt alles onder de olie zat.
Gaat "t in ieder geval niet roesten ;D

Beterschap!

Animine

Bericht door Animine » vr aug 26, 2005 5:45 pm

Christiaan schreef:
Dus echt ene lifetime no questions asked warranty bij Middleburn?

Netjes!

Beterschap, wanneeer weer eens vlammen in de buurt?

Crank is al verpakt en gaat maandag op de post naar Middleburn, afwachten wat ze ermee gaan doen. Op hun site staat: "LIFETIME warranty against defects in materials or workmanship. Covers competitive DH, trials and jumping!" Dus als het goed is, een nieuwe crankarm, maakt niet uit wat ze ermee doen, zolang ie maar weer recht is.

Vlammen in de buurt, zal voor ergens in september zijn als ikzelf en bike hersteld zijn...

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » vr aug 26, 2005 8:13 pm

Die garantie moek nog zien, dit was geen jumping maar crashing............

Verder wel impressiv schade man. Normaal dan breekt er een crank. Ikz ou je frame goed controleren want als je BB zon opdoffer heeft gehad dat de lager verrot zijn is het niet ondenkbaar dat er veel meer naar de klote is natuurlijk.

E

jojo

Bericht door jojo » za aug 27, 2005 7:47 pm

Zelfde man als cHoc verteld zien crashen, erg raar bruggetje....

Beterschap!

Bruno

Bericht door Bruno » za aug 27, 2005 8:30 pm

Heb er ook al enkele crashes gezien, ik hou daar serieus in en dan nog begin ik te zweven ... Brugje is gewoon te smal om veilig over te kunnen jumpen, spijtig anders kan je er echt wel vet over jumpen (en dan hard op "t plat landen ::))

Animine

Bericht door Animine » ma sep 12, 2005 1:00 pm

Vandaag een splinternieuwe linkercrank van Middleburn ontvangen. Gewoon no questions asked, nieuwe opgestuurd en geen euro moeten betalen. Super service als je het mij vraagt ;D

grtz
Animine

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » ma sep 12, 2005 6:13 pm

jojo schreef:
Zelfde man als cHoc verteld zien crashen, erg raar bruggetje....

Beterschap!

Same for me, en voor jou scheelde het een keer ook niet veel. Je kwam daar toen verraderlijk terecht.

@ Animine: beterschap, dat kan je wel gebruiken zo te zien.

Plaats reactie