Giant (Gigantisch Irritante Abnormale Teringfietsen)

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

FREAKaZOID
Contacteer:
Re:Giant (Gigantisch Irritante Abnormale Teringfietsen)

Bericht door FREAKaZOID » di aug 23, 2005 3:41 pm

ik heb zelf geen echte problemen gehad met giant. Mijn MPH remmen hebben het eigenlijk altijd behoorlijk probleemloos, zonder aanlopen en goede remkracht gedaan. Nu Marta sl set, die toch aaaaardig wat duurder is, en die is dus wel eens aan t lekken gegaan. Daarnaast moet deze veel vaker ontlucht worden dan de mph´s die zijn in 2 jaar tijd. 1 keer ontlucht en toen was t eigenlijk niet eens nodig? ??? :-*

Verder is remkracht natuurlijk niet te vergelijken maar kwas zeker niet ontevreden over mph.

Khoop nog altijd dat mijn giant frame een keer de geest geeft. kan k zonder slechte smoes een mooier frame uitzoeken :P

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di aug 23, 2005 4:09 pm

surfstad schreef:
[
Xircuit schreef:
Als je nog wel eens zaken doet met Gaint (dingen als garantie gevallen etc.) dan klopt het dat Giant meestal moeilijk doet en regelmatig niet wil mee werken aan logische oplossingen. Daar in Lelystad kunnen ze echt iritant zijn.

Of er werken alleen mensen uit de wielren? Of die niet fietsen?
Dan begrijp ik het allemaal beter.

Nou, misschien zit daar wel het probleem.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di aug 23, 2005 7:59 pm

Zal aan mij liggen, maar ik vind het weer een hoop geschreeuw en weinig wol.
De meeste problemen zoals beschreven liggen aan de afmontage (dus de onderdelen) dan had je deze problemen ook gehad met een ander frame.
Dan het feit dat je bike niet bij een officiele dealer is gekocht, tja dan kun je wet betreft garantie en service wel eens van een koude kermis thuis komen.
En tuurlijk ook bij de Giant importeur zal heus wel eens wat verkeerd gaan, aan de andere kant heb ik van dichtbij meegemaakt hoe het ook meer dan goed kan gaan.
Afgelopen jaar een fietsmaat van mij had een NRS frame van 1 jaar oud en de lak begon blaasjes te vertonen.
Zonder problemen vervangen voor een nieuw frame en na overleg en met een "kleine" bijbetaling zelfs vervangen door een NRS carbon frame.
Overigens is dit wel via een officiele dealer gegaan dus wellicht dat dit nog iets heeft uitgemaakt.

Infloto

Bericht door Infloto » za aug 27, 2005 3:37 pm

Freeridin Dragon schreef: [
InFloTo schreef: bij het straatje: "Gigantisch Irritante Abnormale Teringfietsen" = GIAT, dus wat loop je nou te mekkeren, je rijdt gewoon op een aftandse GIAT, duh... wat wil je.....
Dies niet origineel meer, kijk maar:

[
legion schreef:
Giant (Gigantisch Irritante Abnormale Teringfietsen)

Ik weet wel wat het probleem is, je hebt een immitatie Giant, een GIAT gekocht...
Gelijk, heb met neus gekeken....

themaniac

Bericht door themaniac » za aug 27, 2005 6:22 pm

Inderdaad veel geschreeuw....

Dat onderdelen het begeven, buiten het frame en de MPH`s na, kan Giant niet helpen. Toch geven zij altijd een goede garantie wanneer een product mankementen vertoont.
Soms moet je wel ns bellen of boos worden, maar uiteindelijk wordt het netjes opgelost. Bepaalde dingen, zoals slijtage van je ketting of cassette zal men niet 1,2,3, voor je fixen. Dat valt onder het kopje gebruikssporen/slijtage door gebruik.

Soms ontbreekt in de klaagbak het realisme nog wel ns.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za aug 27, 2005 9:44 pm

Xircuit schreef:
Als je nog wel eens zaken doet met Gaint (dingen als garantie gevallen etc.) dan klopt het dat Giant meestal moeilijk doet en regelmatig niet wil mee werken aan logische oplossingen. Daar in Lelystad kunnen ze echt iritant zijn.

Tuurlijk, dit is wel kort door de bocht en heeft niets te maken met de kwaliteit van Gaint. Gaint maakt wel degelijk goede fietsen (om niet te spreken van hun 2005 lijn tourfietsen, die zijn echt goed! Zowel qua looks als techniek). Alleen zoals ik hierboven al zei, ze kunnen wat lastig zijn.

DESL

Bericht door DESL » do sep 01, 2005 6:47 pm

En waar is onze simpie ???
Fakie naam of zo :? leuk he
onvrede spouwen en er dan uit naaien :P

Plaats reactie