Ik rijd met een specialized big hit uit 2002 met een fox vanilla achterin.
Ik zou deze achterdemper willen veranderen(naar
een fox dhx 4.0 of 5.0 met oliereservoir of een manitou 4way)Maar nu is mijn vraag past er wel een van deze dempers in mijn frame?heeft hier iemand ervaring mee?Ik kan wel zeggen dat het midden van het eerste gaat een afstand heeft van 200mm naar het midden van het achterste gat.Die 200mm is dit de inbouwlengte?
greets,
the joker
fox vanilla
Moderator:Beheerders
Re:fox vanilla
dat is inderdaad de maat van de demper die 200mm.
kijk eens op mtbr.com daar is ongetwijfeld te vinden welke shock past
kijk eens op mtbr.com daar is ongetwijfeld te vinden welke shock past
ok dus alle dempers waar 200mm bij staat kan ik inbouwen?krijg ik ook geen problemen met het oliereservoir past dat in het kader?
nee je kan niet zonder meer alle dempers inbouwen. Daarom verwijs ik ook naar mtbr.com. Als je daar binnen het specialized deel zoekt vind je ongetwijfeld Big Hits waar men een andere demper heeft ingebouwd.
Check de eerste foto van deze thread eens: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t ... g+hit+comp
Je ziet daar een "03 Bighit Comp (volgens mij gelijk aan jouw frame, behalve de kleur). Dit kereltje heeft daar een shock met piggybag inzitten, dus het zou moeten passen.
Voor jou frame zou je eventueel (net zoals dat kereltje op die foto) een zogenaamde "Big Link" aan kunnen schaffen, die je veerweg naar 8" (= 200mm vergroot).
Je ziet daar een "03 Bighit Comp (volgens mij gelijk aan jouw frame, behalve de kleur). Dit kereltje heeft daar een shock met piggybag inzitten, dus het zou moeten passen.
Voor jou frame zou je eventueel (net zoals dat kereltje op die foto) een zogenaamde "Big Link" aan kunnen schaffen, die je veerweg naar 8" (= 200mm vergroot).
ok,maar welke dempers kan ik nu juist allemaal inbouwen in mijn standaard link?ik kan zeggen dat de inbouwlengte 200mm is(van het midden van de eerste bout tot het midden van de tweede bout)
En voor welke dempers zou ik de andere link moeten aanschaffen?

En voor welke dempers zou ik de andere link moeten aanschaffen?