Ik kom net terug van vakantie gardameer en heb daar wel 6 lekke binnenbanden gehad allemaal gescheurd langs het ventiel. Probleem daar verholpen door nieuwe "draadband" te monteren en wat meer druk in de band. Geen lekke band meer gehad maar zag dat de band toch nog een beetje verschoven was t.o.v. de velg na x-aantal km"s.
Heeft iemand hier ooit last van gehad en is er een oplossing voor om toch met minder druk in de band te kunnen rijden zo"n 1.5 tot 2 bar. Zijn er bijvoorbeeld geen bandenklemmen voor mountainbikes net zoals op een crosmotor.
lek langs ventiel
Moderator:Beheerders
Re:lek langs ventiel
Talk ... dan kan de binnenband makkelijker schuiven in de buitenband.
Schwalbe banden hebben daar best veel last van.
Daarom hebben ze bij Schwalbe een logo"tje gemaakt op de zijkant vd band.
LST Limited Slip Technology.
Met andere banden nog geen last van gehad.
Meestal rij ik lek voordat "t ventiel al te veel onder spaning komt te staan. >:(
Maar talk helpt, binnenband kleeft dan niet vast aan de buitenband, en blijft beter op z"n plek.
Daarom hebben ze bij Schwalbe een logo"tje gemaakt op de zijkant vd band.
LST Limited Slip Technology.
Met andere banden nog geen last van gehad.
Meestal rij ik lek voordat "t ventiel al te veel onder spaning komt te staan. >:(
Maar talk helpt, binnenband kleeft dan niet vast aan de buitenband, en blijft beter op z"n plek.
Het was een specialized band en ik zag aan de zijkanten waar de band de velg raakt dat deze al flink ingelopen was dus als er een antislip laag op zat was deze er waarschijnlijk al af.
Maar ik zal toch eens proberen met talk want met andere banden zie ik dat het ventiel ook wel eens scheef is gaan zitten.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Maar ik zal toch eens proberen met talk want met andere banden zie ik dat het ventiel ook wel eens scheef is gaan zitten.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Luc schreef:
Talk ... dan kan de binnenband makkelijker schuiven in de buitenband.
Idd, uit grootmoeders tijd, veelal vergeten, maar werkt nog steeds.