Ik wil mijn achterdemper vervangen uit mijn specialized big hit uit 2002(dh bike)
welke raden jullie mij aan en waarom?
1keuze:een fox dhx 4.0
2keuze:een fox dhx 5.0
3keuze:een minitou swinger spv coil 4way
greets
the joker
welke achterdemper zou ik aanschaffen??
Moderator:Beheerders
Re:welke achterdemper zou ik aanschaffen??
Als je het geld hebt, de DHX 5.0, maar het zijn alle drie goede dempers.
Ik heb alleen ervaring met de Fox RC, de Manitou Swinger 4Way en de Progressive 5th element.the joker schreef: Ik wil mijn achterdemper vervangen uit mijn specialized big hit uit 2002(dh bike)
welke raden jullie mij aan en waarom?
Geen enkele van die shocks was "slecht".
Het ligt er een beetje aan wat je wil.
Wil je een "levendige" shock of eerder eentje die wat meer "damped" aanvoelt ?
Persoonlijk vond ik de Swinger 4way de betere, omdat die van erg traag met heel veel platform damping naar erg snel en levendig met erg weinig platform demping kon gaan.
De 5th zit meer aan de "damped" of "doffere" kant en is minder levendig dan de Swinger en zeker de Fox RC.
De DHX 5.0 krijgt overal erg goede kritieken en diegene die ik ken zijn er erg tevreden over.
Ik heb er geen ervaring mee.
MAAR : als je een 2002 hebt (net zoals die van mij) MOET je wel de Biglink hebben, anders gaan de
shocks er niet goed inpassen met hun grote en vooral lange piggybags en de diameter van de veer is ook groter dan die van de Fox vanilla.
De lengte van de Biglink shock is ook 222mm (dus als die van u 200mm is zal je wel de standaard link hebben die 5.5" or 6.3" (140mm or 160mm) veerweg heeft ?
Of heb je een link zoals eentje als hieronder die 8.1" (200m) veerweg geeft ? Deze hebt je dus nodig voor een shock met een lange piggybag.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=204066
EDIT : ik lees net je andere topic, dus er stonden al een paar dingen die ik hier nog eens herhaal, er stonden al een paar dingen die ik hier nog eens herhaal, er stonden al een paar dingen die ik hier nog eens herhaal

effe vraagje kerel zou de manitou coil 4way passen in mijn link die er nu instaat de staandaard dus

Ik ken alleen mensen met de nieuwe link (die dikke met de 4 gaten) waar de Swinger tegenwoordig standaard inzit.the joker schreef: effe vraagje kerel zou de manitou coil 4way passen in mijn link die er nu instaat de staandaard dus![]()
Geen idee of een 4way in de 2002 link past.
De 2002 Bighit Pro heeft de standaard link met een Fox RC en als ik me niet vergis paste die maar heel nipt, de piggybag raakte het frame net niet tijdens een volledige bottom out....dus ik vrees dat een 5th of swinger niet gaat passen, maar kan je niet naar een shop gaan en daar proberen of een swinger past, dan weet je het zeker ?
De Biglink is niet meer te krijgen, dus als je een platform shock met piggybag wil is de Fox RC een optie, die kan je nu van platform demping voorzien door ze naar Push te sturen. Een 2e hands Fox RC moet je zeker voor een prijsje kunnen vinden + ongeveer 80 euro voor de Push upgrade.
http://www.tftunedshox.com/push/pushfox.htm#platform
ok bedankt voor de info!