Re:LEIDSCHE ELFSTEGEN TOCHT
Moderator:Beheerders
ELFSTEGEN TOCHT IN HET CENTRUM VAN LEIDEN
Al een tijdje bezig met het scheuren door Leiden centrum, waar het barst van de steegjes, minstens 11, mooie parken, terassen, trapjes, grachten, en al het andere moois wat deze stad te bieden heeft. Na het zien van wat filmpjes uit NY leek het me een leuk idee om hier in Leiden een Elfstegen tocht op de fiets te organiseren. oja met bier, dat moet ik erbij zeggen.
Plan is, vrije route door het centrum, echter verplicht afstempelen op 11 plaatsen, die als je de route een beetje verkent, in een mooie ronde door de stad te fietsen zijn. Gezien het niet-officiele karakter van deze rit is het je eigen verantwoordlijkheid hoe je omgaat met de medeweggebruikers, de race zal plaatsvinden op een zondag en het kan vrij druk zijn met verkeer, dus fixies monteer een voorrem als het effe kan.
Iedereen die zin heeft een een dergelijk festijn kan zich kenbaar maken, dan kunnen we een exacte datum bepalen, kickoff rond
3 uur s middags op een zondag, type fiets is helemaal vrij, hoofdprijs een mooie tattoo bij EUS op het Levendaal
van de Leidse Sleutels in een tandwiel (op afspraak)
Vul aan of geef kritiek
Toby
Psychopater Henkie (Mischa)
Al een tijdje bezig met het scheuren door Leiden centrum, waar het barst van de steegjes, minstens 11, mooie parken, terassen, trapjes, grachten, en al het andere moois wat deze stad te bieden heeft. Na het zien van wat filmpjes uit NY leek het me een leuk idee om hier in Leiden een Elfstegen tocht op de fiets te organiseren. oja met bier, dat moet ik erbij zeggen.
Plan is, vrije route door het centrum, echter verplicht afstempelen op 11 plaatsen, die als je de route een beetje verkent, in een mooie ronde door de stad te fietsen zijn. Gezien het niet-officiele karakter van deze rit is het je eigen verantwoordlijkheid hoe je omgaat met de medeweggebruikers, de race zal plaatsvinden op een zondag en het kan vrij druk zijn met verkeer, dus fixies monteer een voorrem als het effe kan.
Iedereen die zin heeft een een dergelijk festijn kan zich kenbaar maken, dan kunnen we een exacte datum bepalen, kickoff rond
3 uur s middags op een zondag, type fiets is helemaal vrij, hoofdprijs een mooie tattoo bij EUS op het Levendaal
van de Leidse Sleutels in een tandwiel (op afspraak)
Vul aan of geef kritiek
Toby
Ik pleit voor een stempelpost in de Pieterskerkhof (straat) ......

Uiteraard, die kasseien laten we er niet tussenuit, en het rondje om de kerk ook niet....
TobY
Hubert
TobY
Hubert
Komen we ook langs double A op de lagerijndijk (zijlpoort) ;D
Dan weet ik maby nog een aantal dudes uit Z"meer
die ook wel in zijn voor een middagje fun in Leiden.
Streeten bieren en streeten enzo, of nie dan
Ga eerst nog naar Morzine van de 19e t/m de 28e,
dus dan moet het wel daarna zijn.
DESL
Dan weet ik maby nog een aantal dudes uit Z"meer
die ook wel in zijn voor een middagje fun in Leiden.
Streeten bieren en streeten enzo, of nie dan

Ga eerst nog naar Morzine van de 19e t/m de 28e,
dus dan moet het wel daarna zijn.
DESL
@DESL de Double AA zit daar al sinds tijden niet meer, Groenewoud is een goed alternatief wat nog bestaat
-
COOL!!!
Als geboren en getogen Leienaar (tot mijn 18-de in de Carneoolstraat gewoond) kom ik zeker! "t is lang geleden dat ik daar getuft heb maar ik heb er nu al zin in!
Count me in!
TobY
Hubert
TBB
1 ding nog, SS en/of geared?
Als geboren en getogen Leienaar (tot mijn 18-de in de Carneoolstraat gewoond) kom ik zeker! "t is lang geleden dat ik daar getuft heb maar ik heb er nu al zin in!
Count me in!
TobY
Hubert
TBB
1 ding nog, SS en/of geared?

Toby
Mischa
Hubert
DESL
TBB
Trailsstyler?
E-Bert
Onderdeel van de rit is het parcours van de tour de france die in 1978 startte met een tijdrit in het centrum van Leiden. Ben hard bezig om een leuk rondje uit te zetten.... Heb er zin in!
Plan wordt dus wat concreter, einde van volgende maand, de laatste zondag van september, tevens koopzondag voor optimaal effect.
Plan wordt dus wat concreter, einde van volgende maand, de laatste zondag van september, tevens koopzondag voor optimaal effect.
Goed....dat is een erg leuk rondje geworden ! Ook nog best lang en en technish op sommige gedeeltes!
Okay, plan is af..... stempelen gaat lukken! Route is uitgezet, Tour de france tijdrit start/finish locatie 1978 om mee te beginnen, framewerpveld op gooiafstand van parkeerplaats (gratis in mijn straat) picknicktafel voor een versnapering tussendoor en achteraf
Lijkt me handig om wat vroeger van start te gaan, 12 uur in de middag.
Mail me even voor een routebeschrijving mbt meeten parkeren enzo ofzo
als je iets anders kwijt wil wat bijdraagt aan een gezellige dag vooral posten

Okay, plan is af..... stempelen gaat lukken! Route is uitgezet, Tour de france tijdrit start/finish locatie 1978 om mee te beginnen, framewerpveld op gooiafstand van parkeerplaats (gratis in mijn straat) picknicktafel voor een versnapering tussendoor en achteraf
Lijkt me handig om wat vroeger van start te gaan, 12 uur in de middag.
Mail me even voor een routebeschrijving mbt meeten parkeren enzo ofzo
als je iets anders kwijt wil wat bijdraagt aan een gezellige dag vooral posten

-
TOBY schreef:
framewerpveld op gooiafstand van parkeerplaats (gratis in mijn straat)
Ik stel bij deze een frame ter beschikking... ik heb nog een oud Ranger

De winnaar mag "m houden ;D
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Toby, prutser!
Wanneer??
JJ
Wanneer??
JJ
de laatste zondag van september 2005 huh huh
das de 25e
agenda doe ik nog steeds niet aan.....

agenda doe ik nog steeds niet aan.....
-
NEEEEHHH!!! foute datum... :"(
dan zit ik precies in de nachtdiensten... kan het niet een maandje later? dan ben ik vrij op de koopzondag...
...soms haat ik mijn vage werktijden echt >:(
dan zit ik precies in de nachtdiensten... kan het niet een maandje later? dan ben ik vrij op de koopzondag...
...soms haat ik mijn vage werktijden echt >:(
informatie mbt Elfstegen Tocht Leiden
laatste zondag van de maand september, de 25e
georganiseerd door 2 erkende prutsers
De smurfen stempelpunten zijn nog even geheim, route wordt ook aangegeven met op A4
formaat rode atb route bordjes.
Verzamelen aan de Juliana van Stolberghof Leiden
is aan de Willem de Zwijgerlaan, en naast de Groenoordhallen waar de Tour van 78
zijn start kende. Als iedereen er is, rond 12 uur vertrekken we richting
Start/Finish van de 5.8 kilometer lange tijdrit, aansluitend een rondje of 2 singel
om zo duidelijk het gebied af te bakenen, buiten de singel is foute boel!
Daarna even een hapje en drankje in het park aan de picknicktafel, als die niet
bezet is door de parkbewoners. Alternatieven voor tafels heb ik ook dus dat moet wel
lukken. Dit is ook het moment voor de framewerpers om de strijd aan te gaan met wat
oud staal!
Als de rust een beetje wil wederkeren na deze break kunnen we beginnen met de "race"
Flinke rit door de stad met op elf duidelijke plekken in 11 stegen , een stempeltje
oid, rondjes om de kerk (speciaal voor Hubert) beklimming van "de Burcht" (ook
afdalen voor fixies) en ter compensatie van wat vervelend remmen, een paar
sprintbare lange stukken, finish is op het teras van "Cafe van Engelen" waar
voldoende hek is om ook je fiets te stallen....hopelijk. Na wat vloeistoffen kunnen
we ervoor kiezen om nog wat ter plaatse verzonnen krachtmetingen te doen.
Zoals eerder vermeld, de tattoo zal bij voldoende animo ook daadwerkelijk op
iemands lijf terecht komen, uiteraard vrijwillig en op afspraak bij Tattoo Eus aan
het Levendaal, erg goed werk wat ze daar maken. De financiering van zon tattoo heb
ik nog niet uitgevogeld, brandmerken is waarschijnlijk goedkoper.
Dat is dus het inmekaargeprutste plannetje, wat je ook doet als je komt, DOE VOORZICHTIG MET JEZELF
over de mail verspreid ik een kaart van de route, mail mij even op (edit 2009 aha hier kwam die spam vandaan
) zodat ik weet hoeveel broodjes ik moet halen ( en bier en dat soort zaken) en dan doe ik je een route

laatste zondag van de maand september, de 25e
georganiseerd door 2 erkende prutsers
De smurfen stempelpunten zijn nog even geheim, route wordt ook aangegeven met op A4
formaat rode atb route bordjes.
Verzamelen aan de Juliana van Stolberghof Leiden
is aan de Willem de Zwijgerlaan, en naast de Groenoordhallen waar de Tour van 78
zijn start kende. Als iedereen er is, rond 12 uur vertrekken we richting
Start/Finish van de 5.8 kilometer lange tijdrit, aansluitend een rondje of 2 singel
om zo duidelijk het gebied af te bakenen, buiten de singel is foute boel!
Daarna even een hapje en drankje in het park aan de picknicktafel, als die niet
bezet is door de parkbewoners. Alternatieven voor tafels heb ik ook dus dat moet wel
lukken. Dit is ook het moment voor de framewerpers om de strijd aan te gaan met wat
oud staal!
Als de rust een beetje wil wederkeren na deze break kunnen we beginnen met de "race"
Flinke rit door de stad met op elf duidelijke plekken in 11 stegen , een stempeltje
oid, rondjes om de kerk (speciaal voor Hubert) beklimming van "de Burcht" (ook
afdalen voor fixies) en ter compensatie van wat vervelend remmen, een paar
sprintbare lange stukken, finish is op het teras van "Cafe van Engelen" waar
voldoende hek is om ook je fiets te stallen....hopelijk. Na wat vloeistoffen kunnen
we ervoor kiezen om nog wat ter plaatse verzonnen krachtmetingen te doen.
Zoals eerder vermeld, de tattoo zal bij voldoende animo ook daadwerkelijk op
iemands lijf terecht komen, uiteraard vrijwillig en op afspraak bij Tattoo Eus aan
het Levendaal, erg goed werk wat ze daar maken. De financiering van zon tattoo heb
ik nog niet uitgevogeld, brandmerken is waarschijnlijk goedkoper.
Dat is dus het inmekaargeprutste plannetje, wat je ook doet als je komt, DOE VOORZICHTIG MET JEZELF
over de mail verspreid ik een kaart van de route, mail mij even op (edit 2009 aha hier kwam die spam vandaan

Laatst gewijzigd door TF op ma mei 25, 2009 5:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Toby is echt goed bezig man !!!
Wil het zeker meemaken!
Waarschijnlijk zal de SS geschikter zijn als de fixie .........(?)
Wil het zeker meemaken!
Waarschijnlijk zal de SS geschikter zijn als de fixie .........(?)
Okay, het begint ergens op te lijken!
Het beste idee wat ik heb gehoord tot nu toe is de fixed crosser van Setzer......
Inmiddels wat reacties via de mail ontvangen, vreemd genoeg zijn de eerste 2 van vrouwen..... ik snap er niets meer van
Deelnemers en vermoedelijke deelnemers
Toby
Mischa
Hubert
Setzer
TBB
Mirjam
Anna
Elize
Desl
Trialstyler?
Mark?
Peter?
DEAMSR?
MARCO?
als ik meer weet zal ik het direct updaten, je kan natuurlijk ook zelf aanvullen
Het beste idee wat ik heb gehoord tot nu toe is de fixed crosser van Setzer......
Inmiddels wat reacties via de mail ontvangen, vreemd genoeg zijn de eerste 2 van vrouwen..... ik snap er niets meer van
Deelnemers en vermoedelijke deelnemers
Toby
Mischa
Hubert
Setzer
TBB
Mirjam
Anna
Elize
Desl
Trialstyler?
Mark?
Peter?
DEAMSR?
MARCO?
als ik meer weet zal ik het direct updaten, je kan natuurlijk ook zelf aanvullen
-
Ik denk dat ik er ook wel ben, om het singlespeedgevoel te waarborgen en uit te dragen zal ik maar op de bmx deelnemen. Kun je eens echt mooi staal zien!
Ik lees hier alleen maar single speed verhalen en zo,
is een 4X cq lichte freeride met 120mm upside down
dan niet verloren zaak in een race ???
Kortom wat voor type fietsen is deze ronde voor bedoeld ?
Als ik het goed begrijp wordt er dus weinig of niet gestreet
en gedroped.
Greetings,
DESL
is een 4X cq lichte freeride met 120mm upside down
dan niet verloren zaak in een race ???
Kortom wat voor type fietsen is deze ronde voor bedoeld ?
Als ik het goed begrijp wordt er dus weinig of niet gestreet
en gedroped.
Greetings,
DESL
Ik ga ervanuit dat er wel wat drops op je weg zullen komen, en.... als Brute Agrarier het op zijn bmx doet en trialstyler op z"n trialbike, mijn zus op een opoefiets dan denk ik dat er met een lichtefreeride best wel te lachen valt. Bovendien komen we op de rijn en bij het stadhuis, als je daar niets te jumpen vindt dan weet ik het ook niet meer, ik heb er wel eens een 29-er zijn banden zien knallen en die gast jumpt op zeker, hee Hubert, zou dit in Stefs schema passen?
We hebben in ieder geval een camera om wat jumps te filmen!
We hebben in ieder geval een camera om wat jumps te filmen!

-
ik heb wel een tijdritbmx hoor!
Tijdrit bmx? Ik ben erg benieuwd!
Ik ga alvast aan het biergedeelte beginnen, een voorproefje ofzo
Ik ga alvast aan het biergedeelte beginnen, een voorproefje ofzo
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik ben er bij
Vanmorgen geoefend met mijn wrs "wedstrijd fiets". 1 "Nearly hit" met een DeKerfs bak bij een rood licht, een "Nearly full frontal" met een paar schoolmeisjes die aan de verkeerde kant van de weg om de hoek kwamen, een vinger voor een Benz rijder die een paar schooljochies uit zat te kafferen in zijn Airco"d pats bak.
Ik kan niet wachten
JJ

Vanmorgen geoefend met mijn wrs "wedstrijd fiets". 1 "Nearly hit" met een DeKerfs bak bij een rood licht, een "Nearly full frontal" met een paar schoolmeisjes die aan de verkeerde kant van de weg om de hoek kwamen, een vinger voor een Benz rijder die een paar schooljochies uit zat te kafferen in zijn Airco"d pats bak.
Ik kan niet wachten

JJ
Ik ook niet,
gisteren 2x gereden, nogmaals gevallen op de burcht, trapjes stadhuis nog eens gereden, de groenesteeg is ronduit eng want je ziet dus nauwelijks waar je de weg kruist, wel de langste alley van Leiden, het is lekker weer volgend weekend! Joepie
Weet iemand wat er met de mailbox van Clokkxi aan de hand is?
gisteren 2x gereden, nogmaals gevallen op de burcht, trapjes stadhuis nog eens gereden, de groenesteeg is ronduit eng want je ziet dus nauwelijks waar je de weg kruist, wel de langste alley van Leiden, het is lekker weer volgend weekend! Joepie
Weet iemand wat er met de mailbox van Clokkxi aan de hand is?

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
ja die is niet meer.
mail me voor zijn goede adres jj at singlespeed dot nl
JJ
mail me voor zijn goede adres jj at singlespeed dot nl
JJ
Ik heb hem gevonden, thanks!