Fox dh40r
Moderator:Beheerders
halleee
ik zoek nen newe vork of tweedehands mag ook liefste een fox dh40r of rc mag ook.
stratos s8 ultra of een risse kan ook laat het maar weten als je iets hebt.
wel een must is.
200mm veerweg
externe rebound
externe compressie
en een open oliebad voor de demping.
heb ook 2 shivers dc staan kan evtueel gerolen worden.
mailen mag
Crash_satans_wood@hotmail.com
Crash
ik zoek nen newe vork of tweedehands mag ook liefste een fox dh40r of rc mag ook.
wel een must is.
200mm veerweg
externe rebound
externe compressie
en een open oliebad voor de demping.
heb ook 2 shivers dc staan kan evtueel gerolen worden.
mailen mag
Crash_satans_wood@hotmail.com
Crash
Re:Fox dh40r
Crash schreef:
halleee
wel een must is.
externe compressie
Crash
Een Fox 40 R heeft dat toch niet ::)
Succes, denk ni da je ze makkelijk 2dehands zal vinden, onlangs was er hier op DP toch iemand die een nieuwe RC te koop had staan, alleen geen flauw benul wie.
volgens mij Freeko...
jawel heeft ie wel
en tja ik had toen mee iemand contact zou zun mail nog weleens willen alleen toen is mn comp gecrashd
en tja ik had toen mee iemand contact zou zun mail nog weleens willen alleen toen is mn comp gecrashd
Op
www.dh-rangers.com staat nog een fox dh40 rc te koop gloednieuw.
Volgens mij € 1240,00 dus misschien is het wat.
www.dh-rangers.com staat nog een fox dh40 rc te koop gloednieuw.
Volgens mij € 1240,00 dus misschien is het wat.
En ik heb zelf nog een mooie dorado x-works in de aanbieding.
Crash schreef:
jawel heeft ie wel
bedoel je compressieregeling op de R, no way dude!
Fox 40 R(ebound) en R(ebound)C2(ompression x 2 (low-high speed))
Check maar bij Fox zelf
http://www.mojo.co.uk/40.html
R= EXTERNAL REBOUND, SPRING PRELOAD (AIR)
dus wel compressie want air is compressie
En de rc heeft high en low speed compressie als extra wat echt voor de racers is die het puntje precies willen hebben
dus wel compressie want air is compressie

En de rc heeft high en low speed compressie als extra wat echt voor de racers is die het puntje precies willen hebben
Crash schreef:
http://www.mojo.co.uk/40.html
dus wel compressie want air is compressie![]()
die air is voor progressiviteit, is niet hetzelfde, maar ach ::) voor jouw stijl van rijden maakt dat wsl niet zo veel uit.
Maar informeer nog eens goed dan eerst, want geloof dat bij Fox zelf niks wordt gezegd over lucht, wel over preload (met Ti veer overigens). Dat van die lucht heb ik ook op enkele sites gezien maar bijlange niet overal.
Freeko heeft toch zo"n vork te koop? (zie te koop)
die van freeko is veels te duur
en je maakt mij niet wijs dat een vork die normaal rond de 1900 euro kost alleen maar uitgaande demping als externe instelling heeft
en je maakt mij niet wijs dat een vork die normaal rond de 1900 euro kost alleen maar uitgaande demping als externe instelling heeft
Crash schreef:
die van freeko is veels te duur
ja, dus toch wel, heb gisteren de owners manual eens bekeken. Van lucht is geen sprake, gewoon preload knop boven aan de linkerkant geloof ik en aan de andere kant de rebound knop. "t is Fox he, altijd al duur geweest. Je moet de manual maar eens bekijken, makkelijk te vinden op de site
oe das minders dan
Als die low/high speed compressie demping instelling op de DH40 net zo goed werkt als die op mijn 36RC2 dan zou ik dat mooi vergeten en die paar honderd euro in je zak houden (maw, ik merk weer eens geen reet verschil). Als die van Freeko te duur is dan zou ik toch eens kijken naar een Marzocchi of Rockshox

hela
boxxers zijn vrij snel krom
888rc hadden ze niet meer op voorraad
en ik rijd momenteel met een big ego wat een fijne drop jump vork is alleen tja is wat zwaarder.
en ik rijd momenteel met een big ego wat een fijne drop jump vork is alleen tja is wat zwaarder.
- cHoc
Crash schreef:
hela
en wat denk je wat een Stratos S8 Ultra weegt..... 4.5kg....
het is wel een ideale drop vork, heb em zelf gehad, kort....., het is dus wel een vork voor jou.
en hij bouwt hoog in, net als een 888.
zonoskar schreef:
Als die low/high speed compressie demping instelling op de DH40 net zo goed werkt als die op mijn 36RC2 dan zou ik dat mooi vergeten en die paar honderd euro in je zak houden (maw, ik merk weer eens geen reet verschil). Als die van Freeko te duur is dan zou ik toch eens kijken naar een Marzocchi of Rockshox![]()
Waar heb je er dan al mee gereden dat je er niets van voelt? Op mijn Monster "03 vroeger voelde ik geen verschil als ik gewoon zo pompte, maar op een DH was er dag en nacht verschil te merken.
Ik ben er alleen nog mee in de Ardennen geweest, heb toen niet veel aan de knoppen gedraaid. Maar statisch merk je niet veel. Ook op een klinkerweg niet.
Je zou eens een parcour moeten uitzoeken, afdaling of eender wat, ergens waar je zowat de volledige veerweg van je vork kan benutten dus met veel obstakels (wortels, stenen, ...), een aantal keren dat parcour rijden, vertrekken met alles open en telkens een beetje meer dichtdraaien, je zou dan al snel een verschil moeten gewaar worden in het verwerken van kleinere obstakels, remmen (low speed compressie), .... Als je dan bv een stevige boomwortel tegenkomt onderweg laat je vork die dan goed incasseren (high speed). Rijdt het parcour ook zeker een keer met beide bijna volledig dicht, gewoon om het verschil te voelen. Zo op een kasseibaan oid ga het echt niet merken.