derailleurhanger verwrongen?
Moderator:Beheerders
Ik heb problemen met mijn achterderailleur. Hij wil maar niet op het kleinste kransje, ik heb het stelschroefje al helemaal uitgedraaid en nog wil ie er niet op.
Daarnaast heeft hij ook moeite met mn ketting op spanning te houden.
Nu heb ik zojuist gezien dat mijn derailleur lichtjes schuin staat in de richting van mn wiel. Kan het dat dit komt door een verwrongen derailleurhanger of ligt de oorzaak bij mn derailleur?
alvast bedankt
Daarnaast heeft hij ook moeite met mn ketting op spanning te houden.
Nu heb ik zojuist gezien dat mijn derailleur lichtjes schuin staat in de richting van mn wiel. Kan het dat dit komt door een verwrongen derailleurhanger of ligt de oorzaak bij mn derailleur?
alvast bedankt
Re:derailleurhanger verwrongen?
kan je controleren door een ander achterwiel in je der.hanger te schroeven. De achteras heeft nl. meestal dezelfde schroefdraad. Als de wielen dan niet parralel lopen is je pad verbogen. Pad vervangen of een beetje rechtbuigen (stalen frame)
Heb je je derailleur kabel niet te strak?
Anders is het best mogelijk dat of je derailleur of derailleurpad krom is. pad kun je wel weer recht buigen (met beleid natuurlijk). Derailleur recht buigen kan soms ook maar vaak is vervangen beter.
Anders is het best mogelijk dat of je derailleur of derailleurpad krom is. pad kun je wel weer recht buigen (met beleid natuurlijk). Derailleur recht buigen kan soms ook maar vaak is vervangen beter.
jojo schreef:
Heb je je derailleur kabel niet te strak?
heb m"n derailleurkabel al eens losgehaald en dan nog bleef hij scheef staan. Kan een te korte ketting ook de oorzaak zijn?
-
lijkt mij niet.... op het kleinste kransje heeft de ketting juist de meeste ruimte over...
Volgens mij staat een Shimano der. altijd iets schuin, vooral onder de kleine kransjes.
Een bout met fijn 10mm draad zou er in moeten passen, dan kan je zien of ie evenwijdig met je achteras loopt.
Een bout met fijn 10mm draad zou er in moeten passen, dan kan je zien of ie evenwijdig met je achteras loopt.
probleem is opgelost, derailleurpat was inderdaad verwrongen en nu terug rechtgezet
thx voor de moeite
thx voor de moeite