Giant (Gigantisch Irritante Abnormale Teringfietsen)
Moderator:Beheerders
Ongeveer 1,5 jaar geleden begonnen met een GIANT XTC.
Deze fiets is afgemonteerd met LX/XT, Manitou Axel en een hydraulisch remsysteem van Giant.
Meteen in de eerste week viel mij op dat de schijven "rammelen".
Het geluid lijkt op een rinkelende fietsbel.
Op de weg leek ik wel een rinkelende telefoon.
Op het terrein viel het ook niet mee.
Verschrikkelijk irritant....
Dus terug naar de fietsenzaak...
Gebeld met Giant en ..... dat hoort erbij meneer.
Denk het niet, dus heb ik zelf gebeld met Giant. "Mwoah hebben we al eens vaker gehoord. U kunt het oplossen door dikkere schijven toe te passen." Ja hallo die fiets is 10 dagen oud. Stuur maar op onder coulance. "Nee dat gaat niet meneer. Dat dient uw fietsenhandelaar te regelen."
Weer terug naar de fietsenboer. Wat blijkt hij is geen Giant dealer en heeft de fiets via een collega handelaar betrokken en die collega moet er achteraangaan want hij heeft geen invloed. Raar verhaal maar goed.
De collega fietsenboer gaat 4 weken op vakantie en het duurt ongeveer 4 maanden en 10 bezoekjes aan mijn eigen fietsenboer en daar zijn ze. Giant is van mening dat dit geld moet kosten en mijn fietsenboer heeft dit onder garantie vervangen is niet blij met Giant.
Monteren maar die handel, en ja het is voor het grootste gedeelte weg.
"Het laatste beetje rinkelen kan je onderdrukken door de remmen zo strak in te stellen dat de blokjes enigzins aanlopen op de schijven." Ja lekker rijden is dat een continu rem op de fiets, maar goed dat doen we dan maar.
Dit gezeik achter de rug komt het volgende:
Tijdens een ritje dondert de remklauw tussen mijn spaken.
Vet op m"n bek!!!
"Tsja u doet waarschijnlijk te wild met de fiets (GIANT)"
Ja goedemorgen dit is een ATB dus waar gebruik ik die dan voor ?
Tijdens een ander ritje:
pijp, kraak ieieieiie
Jawel mij achterwiel draait niet meer.
Teruglopen naar de auto á 6 km.
Lagers zijn aan gort gedraaid.
"(GIANT), meneer u maakt de fiets schoon met een hogedrukspuit."
Die heb ik niet dus dat is niet zo.
Ik maaak de fiets schoon met een emmertje, spons en afwasborstel en vervolgens spuit ik het geheel met de tuinslang (spraystand) af, en zet ik de boel in het vet.
Dit vastlopen is nu 2x gebeurt en de fietsenboer zegt dat ik geen water meer moet gebruiken. Ja hallo weet jij hoe die fiets eruit ziet na een regenachtige dag ??
Ik die fiets, GIANT en de fietsenboer behoorlijk zat.
Wat een gelul.
Heeft iemand ervaring met CUBE fietsen ??
Deze fiets is afgemonteerd met LX/XT, Manitou Axel en een hydraulisch remsysteem van Giant.
Meteen in de eerste week viel mij op dat de schijven "rammelen".
Het geluid lijkt op een rinkelende fietsbel.
Op de weg leek ik wel een rinkelende telefoon.
Op het terrein viel het ook niet mee.
Verschrikkelijk irritant....
Dus terug naar de fietsenzaak...
Gebeld met Giant en ..... dat hoort erbij meneer.
Denk het niet, dus heb ik zelf gebeld met Giant. "Mwoah hebben we al eens vaker gehoord. U kunt het oplossen door dikkere schijven toe te passen." Ja hallo die fiets is 10 dagen oud. Stuur maar op onder coulance. "Nee dat gaat niet meneer. Dat dient uw fietsenhandelaar te regelen."
Weer terug naar de fietsenboer. Wat blijkt hij is geen Giant dealer en heeft de fiets via een collega handelaar betrokken en die collega moet er achteraangaan want hij heeft geen invloed. Raar verhaal maar goed.
De collega fietsenboer gaat 4 weken op vakantie en het duurt ongeveer 4 maanden en 10 bezoekjes aan mijn eigen fietsenboer en daar zijn ze. Giant is van mening dat dit geld moet kosten en mijn fietsenboer heeft dit onder garantie vervangen is niet blij met Giant.
Monteren maar die handel, en ja het is voor het grootste gedeelte weg.
"Het laatste beetje rinkelen kan je onderdrukken door de remmen zo strak in te stellen dat de blokjes enigzins aanlopen op de schijven." Ja lekker rijden is dat een continu rem op de fiets, maar goed dat doen we dan maar.
Dit gezeik achter de rug komt het volgende:
Tijdens een ritje dondert de remklauw tussen mijn spaken.
Vet op m"n bek!!!
"Tsja u doet waarschijnlijk te wild met de fiets (GIANT)"
Ja goedemorgen dit is een ATB dus waar gebruik ik die dan voor ?
Tijdens een ander ritje:
pijp, kraak ieieieiie
Jawel mij achterwiel draait niet meer.
Teruglopen naar de auto á 6 km.
Lagers zijn aan gort gedraaid.
"(GIANT), meneer u maakt de fiets schoon met een hogedrukspuit."
Die heb ik niet dus dat is niet zo.
Ik maaak de fiets schoon met een emmertje, spons en afwasborstel en vervolgens spuit ik het geheel met de tuinslang (spraystand) af, en zet ik de boel in het vet.
Dit vastlopen is nu 2x gebeurt en de fietsenboer zegt dat ik geen water meer moet gebruiken. Ja hallo weet jij hoe die fiets eruit ziet na een regenachtige dag ??
Ik die fiets, GIANT en de fietsenboer behoorlijk zat.
Wat een gelul.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Re:Giant (Gigantisch Irritante Abnormale Teringfietsen)
Simpie schreef:
"Nee dat gaat niet meneer. Dat dient uw fietsenhandelaar te regelen."
In principe heeft Giant gelijk: fietsenboer moet probleem oplossen, klant heeft niks met importeur of fabriek te maken.
Giant (Gigantisch Irritante Abnormale Teringfietsen)
Ik weet wel wat het probleem is, je hebt een immitatie Giant, een GIAT gekocht...
welke wielen zitten erin?
de zac2000?
kooz
de zac2000?
kooz
Normaal gesproken is de service van Giant wel goed. Maar idg is het een probleem dat de rijwielhandel op zou moeten lossen. Bijkomend probleem is dus dat hij geen Giant - dealer is en weer alles via-via moet zien te regelen. Dit kost tijd en dus geld en proberen ze zich, in de regel, er zo makkelijk mogelijk ervan af te maken. Bij een merk dealer zijn dergelijke problemen meestal sneller opgelost. Heb je nu niets aan maar dit moest ik effe kwijt. Succes verder. ps. ik heb geen Giant.
Ik heb mijn Cube ltd5 nu een goeie 1,5 jaar en nog nooit problemen gehad! enige wat ik vervangen heb is de aandrijving maar dat is omdat het gewoon versleten was door het vele gebruik. Ik ben er zeer tevreden mee..
De onderdelen maken de fiets zou ik zeggen.
Die MPHs schijnen wel meer mensen last mee te hebben met dat probleem van jou.
Welk merk naven heb je?
Dat een remklauw tussen je wiel "dondert" is wel een beetje vreemd, daarvoor zou ik je LBS aankijken als die degene zijn die je remmen gemonteerd hebben.
Als je een Cube koopt met een klote afmontage zal je ook problemen tegen komen natuurlijk maar normaal gesproken is LX/XT goed zat.
Die MPHs schijnen wel meer mensen last mee te hebben met dat probleem van jou.
Welk merk naven heb je?
Dat een remklauw tussen je wiel "dondert" is wel een beetje vreemd, daarvoor zou ik je LBS aankijken als die degene zijn die je remmen gemonteerd hebben.
Als je een Cube koopt met een klote afmontage zal je ook problemen tegen komen natuurlijk maar normaal gesproken is LX/XT goed zat.
Kraken krijge je er gratis bij elke Giant.
Waarom heb je hem niet bij een officiele Giant dealer gekocht?
De volgende dingen die je gaat meemaken zijn je balhoofd en je trapas.
Maar dat kan bij alle merken gebeuren.
TIP:ga naar een echte Giant dealer en hoop dat hij jouw problemen wil verhelpen.Remmen behoren gewoon dik in orde te zijn!
Succes!!
Waarom heb je hem niet bij een officiele Giant dealer gekocht?
De volgende dingen die je gaat meemaken zijn je balhoofd en je trapas.
Maar dat kan bij alle merken gebeuren.
TIP:ga naar een echte Giant dealer en hoop dat hij jouw problemen wil verhelpen.Remmen behoren gewoon dik in orde te zijn!
Succes!!
Gezeur om niets...
Lijkt mij ook.
Geef eens aan om welke Giant het gaat, wat je er precies mee doet en wat je precies van de fiets verwacht?
Geef eens aan om welke Giant het gaat, wat je er precies mee doet en wat je precies van de fiets verwacht?
-
Simpie schreef:
Nee wel met een Giant XTC NRS Team met (sorry Sven

De remmen van Giant hebben nooit echt uitgeblonken door kwaliteit en remvermogen, maar dat de remklauw tussen de spaken komt heeft mijns inziens puur te maken met montage hiervan.
De wielen die jij hebt ken ik niet uit eigen ervaring, maar door een Cube te kopen los je wellicht niet je problemen op.
Ook hier ben je afhankelijk van de afmontage zowel qua kwaliteit als wijze van afmonteren.
Jumping Hansje schreef:
...
Niet onbelangrijk dat jij een licht persoon bent, naar mijn idee is dat vrij belangrijk voor de snelheid van slijtage van onderdelen.
Alle MPH remmen hebben kuren, en dit is bekend fenomeen. (vastlopen door de zon is ook zoiets, wat nu over schijnt te zijn......)
Remklauw in je wiel, ja misschien toch eens wat vaker je boutjes natrekken, voorkom je het mee.
Naaf, ja kan domme pech zijn. wat is er exact aan kapot dan??
Remklauw in je wiel, ja misschien toch eens wat vaker je boutjes natrekken, voorkom je het mee.
Naaf, ja kan domme pech zijn. wat is er exact aan kapot dan??
-
Klopt, aan de andere kant heb ik nog wel een zeg maar een ruwe/ agressieve rijstijl dus dat compenseert nogal wat kan ik je bevestigen.Ducktrip schreef: [Niet onbelangrijk dat jij een licht persoon bent, naar mijn idee is dat vrij belangrijk voor de snelheid van slijtage van onderdelen.Jumping Hansje schreef: ...
Maar dat wist ik ook en heb daar dus ook de afmontage van mijn bike op aangepast. (XT 4 pot/ Black super e.d.)
Jumping Hansje schreef:
Nee wel met een Giant XTC NRS Team met (sorry Sven) probleemloze Mavic Crossroc wielen.
Maak me gek!!! is het mogelijk??
[ [quote="D"n Helle"]Geef eens aan om welke Giant het gaat, wat je er precies mee doet en wat je precies van de fiets verwacht?
[/quote]
Nogmaals de vraag....
Ik heb ook ontzettend gevloekt op Giant met mn Terrago maar besef wel dat de service van Giant en mn LBS tot het uiterste ging. Nergens nog zoiets meegemaakt.
Dat probleem met de schijven had ik ook: Giant gebelt en vervolgens via de LBS geregeld dat ik nieuwe schijven kreeg die iets zwaarder waren en grotere gaten hadden. Kostenloos....
Giant heeft 1 x de hele deore groep voor mijn Terrago vergoedt omdat deze steeds aan gort werd getrapt.
Giant heeft mij de kans gegeven om mijn frame na te meten (terrago) omdat ze vermoeden dat er of een fabricagefout in zat of dat het frame krom was.
Giant heeft mij mijn 699 euro terug gegeven toen zij mijn fiets in de poeder reden, nix geen restwaarde maar gewoon de aanschafwaarde van de fiets uitgekeerd.
XTC Frame maat L (20,5 inch) was te kort voor mij, kostenloos een nieuwe frame gekregen via de LBS waarbij Giant ook erg bereidwillend was.
Ik kan niet anders concluderen dat zowel mn LBS als Giant veel tijd en moeite in mij hebben gestoken in 2003 en 2004. Nooit heb ik ook maar een rekening gekregen van Giant of de LBS.
Toendertijd heb ik mijn fiets, Giant, en mijn LBS ook flink afgekraakt, maar das logisch in het heetst van de strijd waarbij je iedere keer weer problemen hebt.
Ik denk dat er weinig merken en LBS-en zijn die zo`n snelle, kostenloze en goede service hebben.
Dat probleem met de schijven had ik ook: Giant gebelt en vervolgens via de LBS geregeld dat ik nieuwe schijven kreeg die iets zwaarder waren en grotere gaten hadden. Kostenloos....
Giant heeft 1 x de hele deore groep voor mijn Terrago vergoedt omdat deze steeds aan gort werd getrapt.
Giant heeft mij de kans gegeven om mijn frame na te meten (terrago) omdat ze vermoeden dat er of een fabricagefout in zat of dat het frame krom was.
Giant heeft mij mijn 699 euro terug gegeven toen zij mijn fiets in de poeder reden, nix geen restwaarde maar gewoon de aanschafwaarde van de fiets uitgekeerd.
XTC Frame maat L (20,5 inch) was te kort voor mij, kostenloos een nieuwe frame gekregen via de LBS waarbij Giant ook erg bereidwillend was.
Ik kan niet anders concluderen dat zowel mn LBS als Giant veel tijd en moeite in mij hebben gestoken in 2003 en 2004. Nooit heb ik ook maar een rekening gekregen van Giant of de LBS.
Toendertijd heb ik mijn fiets, Giant, en mijn LBS ook flink afgekraakt, maar das logisch in het heetst van de strijd waarbij je iedere keer weer problemen hebt.
Ik denk dat er weinig merken en LBS-en zijn die zo`n snelle, kostenloze en goede service hebben.
-
Nogmaals de vraag....[ [quote="D"n Helle"]Geef eens aan om welke Giant het gaat, wat je er precies mee doet en wat je precies van de fiets verwacht?
[/quote]
We hebben tot op heden nog steeds niets gehoord?!?
Heb 3 jaar lang een Giant XTC Mammoth gehad, nooit iets over te klagen gehad.
Heb "m mishandeld tot en met (als freeride bike) maar tot de demper het begaf
nooit iets aan gehad.
Dus goed spul, of nie dan ???
Heb "m mishandeld tot en met (als freeride bike) maar tot de demper het begaf
nooit iets aan gehad.
Dus goed spul, of nie dan ???
bij het straatje: "Gigantisch Irritante Abnormale Teringfietsen" = GIAT, dus wat loop je nou te mekkeren, je rijdt gewoon op een aftandse GIAT, duh... wat wil je.....
-
InFloTo schreef:
bij het straatje: "Gigantisch Irritante Abnormale Teringfietsen" = GIAT, dus wat loop je nou te mekkeren, je rijdt gewoon op een aftandse GIAT, duh... wat wil je.....
Dies niet origineel meer, kijk maar:
[
legion schreef:Giant (Gigantisch Irritante Abnormale Teringfietsen)
Ik weet wel wat het probleem is, je hebt een immitatie Giant, een GIAT gekocht...
- Xircuit
- Contacteer:
Als je nog wel eens zaken doet met Gaint (dingen als garantie gevallen etc.) dan klopt het dat Giant meestal moeilijk doet en regelmatig niet wil mee werken aan logische oplossingen. Daar in Lelystad kunnen ze echt iritant zijn.
Xircuit schreef:
Als je nog wel eens zaken doet met Gaint (dingen als garantie gevallen etc.) dan klopt het dat Giant meestal moeilijk doet en regelmatig niet wil mee werken aan logische oplossingen. Daar in Lelystad kunnen ze echt iritant zijn.
Of er werken alleen mensen uit de wielren? Of die niet fietsen?
Dan begrijp ik het allemaal beter.
wat verwachte je nou precies, je koopt een giant ( probleem 1) en je koopt hem niet bij een originele dealer ( probleem 2)
Och, om nu te zeggen dat Giant perfect is....maar ik rij al 2½ jaar een NRS2 zonder veel problemen. In het begin wel wat ergernis gehad met de achterdemper (RS SID), maar tot redelijke tevredenheid opgelost (leendemper LBS gehad en zelfs 2x een nieuwe demper).
Okee, dat het ISIS crankstel niet bood wat het beloofde, dat wist toen nog niemand. Kun je Giant ook niet op aankijken.
Ik maak mijn fiets overigens met water, zeep en tuinslang schoon. Af en toe zelfs met de hogedrukspuit. Nooit problemen.
Okee, dat het ISIS crankstel niet bood wat het beloofde, dat wist toen nog niemand. Kun je Giant ook niet op aankijken.
Ik maak mijn fiets overigens met water, zeep en tuinslang schoon. Af en toe zelfs met de hogedrukspuit. Nooit problemen.
Prima, ik rij telkens op een nieuwe fiets. ;D
Inmiddels aan m"n 3e NRS frame bezig.
Soms hebben de mannen in Lelystad wat aansporing nodig, dan helpt een goede LBS.
Maar tot nu toe altijd keurig geholpen.
De problemen met onderdelen (op MPH na) kan je Giant niet aanrekenen, dezelfde zooi zit op "iedere" mtb.
Na 6 SID dempers een Giant NRS demper gekregen, die werkt nu zo"n 1 1/2 jaar probleemloos.
ISIS was idd crisis, zelf maar een 4-kant RF setje op de kop getikt.
Skareb vork werd teruggeroepen.
MPH"s had ik bij de koop al omgeruild.
Titec zadelpen was bovenop open, en het hele frame liep vol bagger, wat ook niet ten goede kwam aan de ISIS trapassen.
Maar hij fietst lekker, hoewel na zoveel ellende de liefde wel over is.
Daar helpt een goede garantie niet aan.
Inmiddels aan m"n 3e NRS frame bezig.
Soms hebben de mannen in Lelystad wat aansporing nodig, dan helpt een goede LBS.
Maar tot nu toe altijd keurig geholpen.
De problemen met onderdelen (op MPH na) kan je Giant niet aanrekenen, dezelfde zooi zit op "iedere" mtb.
Na 6 SID dempers een Giant NRS demper gekregen, die werkt nu zo"n 1 1/2 jaar probleemloos.
ISIS was idd crisis, zelf maar een 4-kant RF setje op de kop getikt.
Skareb vork werd teruggeroepen.
MPH"s had ik bij de koop al omgeruild.
Titec zadelpen was bovenop open, en het hele frame liep vol bagger, wat ook niet ten goede kwam aan de ISIS trapassen.
Maar hij fietst lekker, hoewel na zoveel ellende de liefde wel over is.
Daar helpt een goede garantie niet aan.