Chainguide ?!?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bittah Pupil
Chainguide ?!?

Bericht door Bittah Pupil » vr aug 05, 2005 10:45 pm

Zoals jullie weten, heb ik sinds een aantal weken een Yeti AS-X met Race Face RIDE XC (44T-32T-22T) Crankset. Tijdens heftige afdalingen springt/rammelt mijn ketting echter van m"n 44T, en daardoor ook van beide derailleurwieltjes.

Is het mogelijk om de derailleur meer te spannen? Of is alleen een chainguide een oplossing? Heeft iemand ervaring met de volgende; http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12056? Of zijn er andere mogelijkheden/oplossingen?

Bittah Pupil

Re:Chainguide ?!?

Bericht door Bittah Pupil » vr aug 05, 2005 10:48 pm

Ik weet niet of het van belang is, maar ik heb een SRAM X-9 achterderailleur.

Christiaan

Bericht door Christiaan » vr aug 05, 2005 11:34 pm

Als je 2 bladne wilt houden voor, neem ene MRP Long Range Patrol of ene E-13 DRS

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » za aug 06, 2005 7:44 am

Heb ervaring met allebei de hier boven beschreven chainguides en kan je mededelen dat ze alle bij zeer (zoniet uitmuntend) goed werken.

Enduro

Bericht door Enduro » za aug 06, 2005 5:35 pm

Je zou eens kunnen kijken of je ketting niet korter kan. Voor op z"n 44T leggen en achter op het grootste kransje. Is je achterderailleur nu volledig gestrekt? Zo nee, dan kun je een paar schakels uit de ketting halen.

Je zou ook je 44T kunnen vervangen door een bashring (en dan eventueel als middelste blad een wat groter blad als 32T monteren). Met een kortere kooi achterderailleur kun je zo je ketting flink wat inkorten. Je ketting valt er zo flink wat minder vaak vanaf. Helemaal elminineren doe je het probleem zo niet.

Dan moet je inderdaad naar een kettinggeleider gaan. Vraag is of je ietswat meer weerstand en wat meer transmissiegeluiden voor lief wilt nemen...

DESL

Bericht door DESL » di aug 09, 2005 11:40 pm

Of is alleen een chainguide een oplossing? Heeft iemand ervaring met de volgende; http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12056? Of zijn er andere mogelijkheden/oplossingen?

Is best een goed beestje die op de B2B site,
alleen veeelste duur.
En tot nu toe heb ik er geen klachten over.
Ik heb voor m"n Amoeba (die presies "t zelfde is)
maar 25 pleuries (nieuw in doos) betaald.

Dit was weliswaar in Willingen tijdens "t bike fest
maar dat mag het grote verschil niet zijn toch ???
Goede keus dus, maar ff door shoppen ;D
DESL,

Plaats reactie