Probleem met schrijfrem schroefjes
Moderator:Beheerders
Ik zit met een raar probleempje,
na een aantal dagen me remmen ingeremt te hebben zag ik tot me grote verbazing dat me remschijf (van een Hope Mono Mini) nog maar met 2 schroefjes vastzit >:(, terwijl ik alle 5 de schroefjes erin had geschroeft, en dat goed vast had aangedraait ...
Dus er zijn er 3 gewoon verdwenen.
Zijn er meerde mensen die dit probleem hebben gehad/hebben, en wat kan ik daar aan doen ??
Lijm gebruiken ofzo ??
Hoop op zinnig antwoord
na een aantal dagen me remmen ingeremt te hebben zag ik tot me grote verbazing dat me remschijf (van een Hope Mono Mini) nog maar met 2 schroefjes vastzit >:(, terwijl ik alle 5 de schroefjes erin had geschroeft, en dat goed vast had aangedraait ...
Dus er zijn er 3 gewoon verdwenen.
Zijn er meerde mensen die dit probleem hebben gehad/hebben, en wat kan ik daar aan doen ??
Lijm gebruiken ofzo ??
Hoop op zinnig antwoord
Re:Probleem met schrijfrem schroefjes
Bevestigen met voldoende loctite en echt vast aandraaien (uitkijken voor he handen met die scherpe schijven!!)
Ik heb het ook eerder gehad, meestal voel je echter wel dat er iets los zit...
Ik heb het ook eerder gehad, meestal voel je echter wel dat er iets los zit...
Gewoon ff wat locktite (de blauwe) op "t draad doen en torquen
(kruislings) volgens de waarden die Hope opgeeft.
Doe ik ook, en heb nog nooit loslopende schroefjes gehad.
(kruislings) volgens de waarden die Hope opgeeft.
Doe ik ook, en heb nog nooit loslopende schroefjes gehad.

Ahh thnx, dat zal ik eens gaan doen dan ...
PARA schreef:
... terwijl ik alle 5 de schroefjes erin had geschroeft, en dat goed vast had aangedraait ...
Dan ben je al vertrokken met een schroefje te weinig, tenzij je met een custom schijf reed op Hope Big"Un naven. Dat zal ongetwijfeld de nodige spanningen op je schijf gegeven hebben en je mag dan al van geluk spreken dat het hierbij gebleven is.
6 schroefjes gebruiken dus, met blauwe loctite. En toch maar oppassen met het supervast aandraaien, want de koppen van de Hope bouten zijn nogal aan de zachte kant, je draait ze dus nogal snel stuk. Vervolgens zeker een nachtje laten staan, zodat de Loctite goed kan uitharden.
Ook goed opletten hoe je ze aandraait. In het begin om het andere schroefje geleidelijk harder aandraaien en pas heel op het laatste op elk schroefje een laatste snokje geven en erop letten dat ze allemaal +/- even hard aangedraaid zijn. Dat helpt om geen ongelijke spanningen op de schijf te zetten en zo al van bij montage een beetje krom te trekken.
Eerst even ontvetten voor je de loctite er op zet, is wel zo prettig.
Ook goed opletten hoe je ze aandraait. In het begin om het andere schroefje geleidelijk harder aandraaien en pas heel op het laatste op elk schroefje een laatste snokje geven en erop letten dat ze allemaal +/- even hard aangedraaid zijn. Dat helpt om geen ongelijke spanningen op de schijf te zetten en zo al van bij montage een beetje krom te trekken.
Kruislings aandraaien + torquen, zo voorkom je die spanning

Yip,gelijk iedereen zegt beetje locktite aan boutje doen dan zitten ze stevig vast.maar gebruik ook weer niet teveel want dit is sterk spul ;D en dan krijg je ze niet meer los.+check de binnenschroefdraad ook even!als deze omzeep is laten maken of zelf even nieuwe indraaien.En nog een belangrijk ding draai de boutjes niet een voor een in. Doe dit kruislings :dan draai je die een omwenteling vast dan bij die weer en omwenteling en zo ga je verder tot ze allemaal vast zitten.anders is de kans groot dat je de schijf krom trekt
Je kan het beste ook maar Torx schroeven gebruiken bij je schijven. Weet je zeker dat je ze los krijgt. Maar doe er wel locktite op want veiligheid is alles hier.

inbus boutjes werken ook...
wel idd met locktite
wel idd met locktite