Specialized en opnieuw spuiten

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BLRacing
Specialized en opnieuw spuiten

Bericht door BLRacing » wo aug 03, 2005 5:20 pm

Weet iemand toevallig of de garrantie van een specialized frame verloren gaat als je de lak eraf laat halen en opnieuw laat spuiten?
;)

rene

Re:Specialized en opnieuw spuiten

Bericht door rene » wo aug 03, 2005 8:19 pm

Specialized weet dat vast wel ;D
Doet the big S dat zelf niet by the way? The big C wel...

Brum.

Bericht door Brum. » wo aug 03, 2005 9:22 pm

Een big Slome en Dure spuitbeurt? Daar kun je wel bij C"dale voor terecht ja. Maar naar mijn weten doet Spezi niet zelf opnieuw spuiten en is zelf spuiten op je eigen houtje, geen garantie dus.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo aug 03, 2005 10:24 pm

Brum. schreef:
Een big Slome en Dure spuitbeurt? Daar kun je wel bij C"dale voor terecht ja. Maar naar mijn weten doet Spezi niet zelf opnieuw spuiten en is zelf spuiten op je eigen houtje, geen garantie dus.

correct.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo aug 03, 2005 11:11 pm

Specialized spuit geen frames over en garantie vervalt aldus de info van Specialized voor enkele maanden terug.
(ik ben blij dat ik er niet aan begonnen ben, enkele weken later bleek mijn specialized frame gescheurd....)

BLRacing

Bericht door BLRacing » do aug 04, 2005 10:39 am

Dat dacht ik al dus, maar wou het toch zeker weten. Dit is best naadje want de lak van mijn frame gaat zienderogen achteruit ;D. Echt waardeloos die lak.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do aug 04, 2005 10:55 am

Dan heb je domme pech. Doorgaans is de lak van Specialized erg tot zelfs uitmuntend goed.

Gène

Bericht door Gène » do aug 04, 2005 1:50 pm

Sow uitmuntend goed?
Heb ik toch ook helaas een kritische noot op dit verhaal. Want helaas doet mijn merk erg rare dingen met mijn fietsen op gebied van spuit werk. De stumpjumper uit 2001 is al vervangen door een frame van 2002 (wat te koop staat ;D). Dit is gebeurt nadat er blaasjes op geconstateerd zijn (2001 versie he).
En op mijn racebike uit 2005 een Allez comp is het zelfde fenomeen geconstateerd :"(. Dat vind ik egt super "vervelend".
Maar goed voor de rest is het nog steeds mijn merk en ben nog steeds tevreden met de fietsen. De vervanger voor mijn stumpi wordt waarschijnlijk een mat zwarte S-works uit 2003 en deze is geanodiseerd.
mzzl
Gene

Brum.

Bericht door Brum. » do aug 04, 2005 11:58 pm

Gène schreef:
De vervanger voor mijn stumpi wordt waarschijnlijk een mat zwarte S-works uit 2003 en deze is geanodiseerd.

Die met zonder stickers? Hehe... ;D

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr aug 05, 2005 10:16 am

Gène schreef:
Sow uitmuntend goed?
Heb ik toch ook helaas een kritische noot op dit verhaal. Want helaas doet mijn merk erg rare dingen met mijn fietsen op gebied van spuit werk. De stumpjumper uit 2001 is al vervangen door een frame van 2002 (wat te koop staat ;D). Dit is gebeurt nadat er blaasjes op geconstateerd zijn (2001 versie he).
En op mijn racebike uit 2005 een Allez comp is het zelfde fenomeen geconstateerd :"(. Dat vind ik egt super "vervelend".
Maar goed voor de rest is het nog steeds mijn merk en ben nog steeds tevreden met de fietsen. De vervanger voor mijn stumpi wordt waarschijnlijk een mat zwarte S-works uit 2003 en deze is geanodiseerd.
mzzl
Gene

Tuurlijk ken ook ik die verhalen.. maar als je ziet hoeveel fietsen Specialized aflevert, denk ik dat ze het procentueel nog steeds als een van de beteren doen. De afwerking van Speci frames is gewoon erg goed, dat er af en toe een "probleemgeval" tussen zit, is ook niet verwonderlijk bij de aantallen die zij maken.

Zo worden auto"s als de Volkswagen Golf ook geregeld als probleem auto"s afgeschilderd. Als je echter kijkt hoeveel er rond rijden en je drukt dat uit in procenten, weet ik zeker dat het allemaal erg mee valt ten opzichte van de concurrenten.

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » vr aug 19, 2005 9:23 am

ey ik zat er ook aan te denken om mijn Orange frame van Agent!Bikes over te spuiten. :o
Vervalt de garantie van die van mij ook? ???

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo aug 21, 2005 4:55 pm

zeer waarschijnlijk wel. Destijds mijn Trek 8000 over laten spuiten en daarover contact gehad met Trek en die gaven an je garantie vervalt.

the joker

garantie

Bericht door the joker » ma aug 22, 2005 1:51 pm

Ben er niet zeker van maar ik denk toch dat als je een kader laat overspuiten de garantie vervalt :"(

Plaats reactie