Specialized 2006
Moderators:JJ, Beheerders
Hier een site met veel Specialized 2006 stuff.
http://www.bikemagic.com/news/article/m ... 4406936576
De nieuwe SX trail, mmmm
Grtz
Tbx
http://www.bikemagic.com/news/article/m ... 4406936576
De nieuwe SX trail, mmmm
Grtz
Tbx
Re:Specialized 2006
mooi spul weer.....vooral idd die SX....maar waarom ze nou die BigHit en demo"s houden blijft mij een raadsel...
Re:Specialized 2006
F#ck weer een jaar te vroeg geweest. Zo"n Fox achterdemper lijkt me wel wat voor in mijn Enduro. Die Carbon Epic ziet er ook wel aardig uit, alleen is dit Specialized"s eerste carbon frame geloof ik. Daar heb ik niet veel vertrouwen in, tenzij ze hem laten maken in dezelfde shop waar ook de Scale en Genius (Scott) frames vandaan komen.
-
- Berichten:1023
- Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
- Locatie:Belgi�
Re:Specialized 2006
nopes in the paste heeft spece nog carbon frames gehad
namelijk de epic roadframe"s midden jaren 90 dacht ik
vraag maar aan oa dekerfs die zal dat wel kunnen bevestigen
dat waren carbon buizen geluimd in alu lugs
namelijk de epic roadframe"s midden jaren 90 dacht ik
vraag maar aan oa dekerfs die zal dat wel kunnen bevestigen

dat waren carbon buizen geluimd in alu lugs
Re:Specialized 2006
zonoskar schreef:
F#ck weer een jaar te vroeg geweest. Zo"n Fox achterdemper lijkt me wel wat voor in mijn Enduro. Die Carbon Epic ziet er ook wel aardig uit, alleen is dit Specialized"s eerste carbon frame geloof ik. Daar heb ik niet veel vertrouwen in, tenzij ze hem laten maken in dezelfde shop waar ook de Scale en Genius (Scott) frames vandaan komen.
Komen idd gewoon uit de Scott/Giant/nogwatnogwat plastiekfabriek.
Re:Specialized 2006

Heb je daar een vis vergunning voor nodig?
Re:Specialized 2006
Het TUIG schreef:
Heb je daar een vis vergunning voor nodig?
Nope, alleen a lot of cash! ;D
Grtz
Tbx
Re:Specialized 2006
toch weer een Thomson stuurpen. Was een paar series hun homemade stuurpen
Re:Specialized 2006
Hey Specialized heeft zeker ervaring met de carbon. Vergeet de Tarmac, Roubaix en verschillende carbon onderdelen niet. En Specialized had begin jaren negentig een special edition met Titaium lugs en carbon. Dat was pas een mooi frame. Ik vind dat ze bij een volgend jubileum eens een samenwerkings verband moeten oprichten met de mannen van Seven. Dat zou pas ultiem zijn.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Re:Specialized 2006
Het TUIG schreef:
]
Heb je daar een vis vergunning voor nodig?
Jammie jammie.. :P anders ga ik hem wel effe binnenhengelen.
Ach njoh die belgen hebben toch geld genoeg. ;D
Re:Specialized 2006
Waarom is mijn reactie verwijderd?
Re:Specialized 2006
Gène schreef:
Hey Specialized heeft zeker ervaring met de carbon. Vergeet de Tarmac, Roubaix en verschillende carbon onderdelen niet. En Specialized had begin jaren negentig een special edition met Titaium lugs en carbon. Dat was pas een mooi frame. Ik vind dat ze bij een volgend jubileum eens een samenwerkings verband moeten oprichten met de mannen van Seven. Dat zou pas ultiem zijn.
mzzl
Gène
Voor zover ik weet kwamen de Ti lugs van die eerste "epic" al van bij Merlin uit de fabriek toen seven er nog lang niet was... Heerlijke bike was dat met een heerlijk prijskaartje.
greetz
bettes
Re:Specialized 2006
Naast de Ti-Carbon was er de minder zeldzame crmo-carbon versie. Minder fraai dan de ti-carbon mijn inziens, maar OK.
Eigenlijk vind ik het toch wel jammer dat Specialized toe geeft aan de "carbonhype". Specialized is toch altijd een merk geweest die niet voorop liep bij de nieuwe trends, maar gewoon degelijk en goed spul maakt. Niet dat dit carbon slecht zou zijn. In tegendeel, Specialized kennende, zal het zeker geen rommel zijn.
Ondanks dat Scott een exclusieve deal schijnt te hebben met een carbon-plakker in Azië, lijkt het er toch wel sterk op dat Specialized ze uit dezelfde fabriek betrekt. Zoveel grote en vooral goede carbon-plakkers zijn er niet.
Over smaak valt niet te twisten, vind geen van de tot nu toe geziene 2006 modellen een verbetering op voorgaande jaren. De Stumpjumper FSR van aflopen jaar zag er goed uit, maar de carbon-versie is mij over the top. Sworks hardtail en Epic vind ik zeker voor Specialized een hoog "supermarkt" gehalte hebben met deze looks....
Eigenlijk vind ik het toch wel jammer dat Specialized toe geeft aan de "carbonhype". Specialized is toch altijd een merk geweest die niet voorop liep bij de nieuwe trends, maar gewoon degelijk en goed spul maakt. Niet dat dit carbon slecht zou zijn. In tegendeel, Specialized kennende, zal het zeker geen rommel zijn.
Ondanks dat Scott een exclusieve deal schijnt te hebben met een carbon-plakker in Azië, lijkt het er toch wel sterk op dat Specialized ze uit dezelfde fabriek betrekt. Zoveel grote en vooral goede carbon-plakkers zijn er niet.
Over smaak valt niet te twisten, vind geen van de tot nu toe geziene 2006 modellen een verbetering op voorgaande jaren. De Stumpjumper FSR van aflopen jaar zag er goed uit, maar de carbon-versie is mij over the top. Sworks hardtail en Epic vind ik zeker voor Specialized een hoog "supermarkt" gehalte hebben met deze looks....
Re:Specialized 2006
Er staat nog wat meer op singletrackworld.com
Ik vond die karton fsr in eerst instantie best mooi, tot ik een plaatje tegen kwam van de "paintjob", hoop dat dat nog wat wordt aangepakt voor ze daadwerkelijk als hete broodjes over de toonbank mogen vliegen...
Ik vond die karton fsr in eerst instantie best mooi, tot ik een plaatje tegen kwam van de "paintjob", hoop dat dat nog wat wordt aangepakt voor ze daadwerkelijk als hete broodjes over de toonbank mogen vliegen...
Re:Specialized 2006
[quote="DeKerf"s"]
Naast de Ti-Carbon was er de minder zeldzame crmo-carbon versie. Minder fraai dan de ti-carbon mijn inziens, maar OK.
Eigenlijk vind ik het toch wel jammer dat Specialized toe geeft aan de "carbonhype". Specialized is toch altijd een merk geweest die niet voorop liep bij de nieuwe trends, maar gewoon degelijk en goed spul maakt. Niet dat dit carbon slecht zou zijn. In tegendeel, Specialized kennende, zal het zeker geen rommel zijn.
Ondanks dat Scott een exclusieve deal schijnt te hebben met een carbon-plakker in Azië, lijkt het er toch wel sterk op dat Specialized ze uit dezelfde fabriek betrekt. Zoveel grote en vooral goede carbon-plakkers zijn er niet.
Over smaak valt niet te twisten, vind geen van de tot nu toe geziene 2006 modellen een verbetering op voorgaande jaren. De Stumpjumper FSR van aflopen jaar zag er goed uit, maar de carbon-versie is mij over the top. Sworks hardtail en Epic vind ik zeker voor Specialized een hoog "supermarkt" gehalte hebben met deze looks....
[/quote]
ik kan maar een reden bedenken waarom specialized toe heeft gegeven aan de carbon hipe en dat is dat er serieus veel geld mee te verdienen valt.
Naast de Ti-Carbon was er de minder zeldzame crmo-carbon versie. Minder fraai dan de ti-carbon mijn inziens, maar OK.
Eigenlijk vind ik het toch wel jammer dat Specialized toe geeft aan de "carbonhype". Specialized is toch altijd een merk geweest die niet voorop liep bij de nieuwe trends, maar gewoon degelijk en goed spul maakt. Niet dat dit carbon slecht zou zijn. In tegendeel, Specialized kennende, zal het zeker geen rommel zijn.
Ondanks dat Scott een exclusieve deal schijnt te hebben met een carbon-plakker in Azië, lijkt het er toch wel sterk op dat Specialized ze uit dezelfde fabriek betrekt. Zoveel grote en vooral goede carbon-plakkers zijn er niet.
Over smaak valt niet te twisten, vind geen van de tot nu toe geziene 2006 modellen een verbetering op voorgaande jaren. De Stumpjumper FSR van aflopen jaar zag er goed uit, maar de carbon-versie is mij over the top. Sworks hardtail en Epic vind ik zeker voor Specialized een hoog "supermarkt" gehalte hebben met deze looks....
[/quote]
ik kan maar een reden bedenken waarom specialized toe heeft gegeven aan de carbon hipe en dat is dat er serieus veel geld mee te verdienen valt.
Re:Specialized 2006
Jurriaan schreef:
ik kan maar een reden bedenken waarom specialized toe heeft gegeven aan de carbon hipe en dat is dat er serieus veel geld mee te verdienen valt.
Nou, als je ziet wat de productie kosten zijn, dan lijkt het erop dat Specialized gewoon op de karton-wagen springt om niet achter gelaten te worden. Want op een carbon frame zit geen 10x marge, op een alu wel (soms nog wel meer).
Re:Specialized 2006
[quote="DeKerf"s"]
Eigenlijk vind ik het toch wel jammer dat Specialized toe geeft aan de "carbonhype". Specialized is toch altijd een merk geweest die niet voorop liep bij de nieuwe trends, maar gewoon degelijk en goed spul maakt. Niet dat dit carbon slecht zou zijn. In tegendeel, Specialized kennende, zal het zeker geen rommel zijn.
[/quote]
Ik vind het komen met een carbon frame op dit moment niet echt meer een hype. Misschien zit er wel lange ontwikkeling achter. Ze doen het met die co-bonded buizen iig iets anders dan een hoop andere frames met (carbon)lugs en carbon buizen. Wel vind ik ze heel erg op de alu tegenhangers lijken. Als je dan toch carbon gebruikt kunnen ze ook wel met iets komen dat er even anders uitziet.
Eigenlijk vind ik het toch wel jammer dat Specialized toe geeft aan de "carbonhype". Specialized is toch altijd een merk geweest die niet voorop liep bij de nieuwe trends, maar gewoon degelijk en goed spul maakt. Niet dat dit carbon slecht zou zijn. In tegendeel, Specialized kennende, zal het zeker geen rommel zijn.
[/quote]
Ik vind het komen met een carbon frame op dit moment niet echt meer een hype. Misschien zit er wel lange ontwikkeling achter. Ze doen het met die co-bonded buizen iig iets anders dan een hoop andere frames met (carbon)lugs en carbon buizen. Wel vind ik ze heel erg op de alu tegenhangers lijken. Als je dan toch carbon gebruikt kunnen ze ook wel met iets komen dat er even anders uitziet.
Re:Specialized 2006
Maar ik denk dat de meeste mensen gewoon een diamantvorm frame willen hebben en niet iets bizars. En carbon is echt geen hype hoor jongens. Als je denkt dat carbon maar een hype is dan rij je zeker nog op een stalen fiets (no offence Dekerfs). Dan was alu ook een hype. Don"t think so ;D Wat wel waar is. Carbon prijzen rijzen op dit moment werkelijk de pan uit vanwege de vraag uit amerikaanse/europese luchtvaart industrie. Er is een groot tekort aan koolstofvezel. Een beetje hetzelfde verhaal als met olie.
- Drooze @ DirtE19
- Berichten:1235
- Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
- Locatie:D19 trails
- Contacteer:
Re:Specialized 2006

deze vind ik dan toch maar wat lelijk, net zoals de nieuwe big hit trouwens

Re:Specialized 2006
Volgens Van Dale:
hype (de ~ (m.), ~s)
1 rage
En dat valt niet te ontkennen. Afgelopen jaar op de EuroBike was het duidelijk te zien; een overdaad aan carbon frames en spullen. Er zijn er altijd wel geweest, maar nu is het in eens een factor x uitgebreider.
Begrijp me niet verkeerd; ik heb in principe niets tegen carbon. Carbon leent zich perfect voor een groot aantal toepassingen en heeft absoluut enorme voordelen ten opzichte van andere materialen. Het nadeel van de "hype" is echt dat een stukje alu dat gespoten wordt als carbon, nu beter verkoopt, simpel weg omdat het carbon (lijkt) is. Er zijn genoeg goede carbon producten die zeker hun bestaansrecht bewezen hebben en daar is niets mis mee. Probleem is echter, dat er veel kleine bedrijfjes nu ook aan het materiaal beginnen en veelal nog niet de kennis in huis hebben om het 100% goed en betrouwbaar toe te passen. Bedrijven als Kestrel en Aegis zijn niet voor niets al enorm lang bezig en zoeken nu pas de grenzen op. De aanbod vanuit Azië is explosief toe genoemen en het is gewoon een feit dat daar ook veel "minder" kwalitatief spul tussen zit. Juist die producten vinden de weg naar de grote markt, omdat het goedkoper is. Daar is de kans erg groot dat het materiaal ansich een slechte naam opdoet indien het fout gaat.
Verder ben ik van mening dat vorm de functie volgt en niet andersom. De meeste carbon onderdelen zijn nu uit carbon gemaakt om dat het "cool" is en niet omwille van de specifieke kenmerken van het materiaal. Let op; ik zeg dus niet dat dit altijd het geval is....
hype (de ~ (m.), ~s)
1 rage
En dat valt niet te ontkennen. Afgelopen jaar op de EuroBike was het duidelijk te zien; een overdaad aan carbon frames en spullen. Er zijn er altijd wel geweest, maar nu is het in eens een factor x uitgebreider.
Begrijp me niet verkeerd; ik heb in principe niets tegen carbon. Carbon leent zich perfect voor een groot aantal toepassingen en heeft absoluut enorme voordelen ten opzichte van andere materialen. Het nadeel van de "hype" is echt dat een stukje alu dat gespoten wordt als carbon, nu beter verkoopt, simpel weg omdat het carbon (lijkt) is. Er zijn genoeg goede carbon producten die zeker hun bestaansrecht bewezen hebben en daar is niets mis mee. Probleem is echter, dat er veel kleine bedrijfjes nu ook aan het materiaal beginnen en veelal nog niet de kennis in huis hebben om het 100% goed en betrouwbaar toe te passen. Bedrijven als Kestrel en Aegis zijn niet voor niets al enorm lang bezig en zoeken nu pas de grenzen op. De aanbod vanuit Azië is explosief toe genoemen en het is gewoon een feit dat daar ook veel "minder" kwalitatief spul tussen zit. Juist die producten vinden de weg naar de grote markt, omdat het goedkoper is. Daar is de kans erg groot dat het materiaal ansich een slechte naam opdoet indien het fout gaat.
Verder ben ik van mening dat vorm de functie volgt en niet andersom. De meeste carbon onderdelen zijn nu uit carbon gemaakt om dat het "cool" is en niet omwille van de specifieke kenmerken van het materiaal. Let op; ik zeg dus niet dat dit altijd het geval is....
Re:Specialized 2006
Shit, die P.3 had ik nog niet gezien, gaaf ding wordt dat!
@ BL: Carbon is wel degelijk hype. Vroegah waren er een paar constructeurs effectief aan het experimenteren, dat sloeg aan en tig andere bedrijven hebben het toen hard en ernstig gehyped. Kijk voor de grap eens of je een website van Niota kan vinden en vertel mij dan eens hoe dat functionele waarde heeft...
Don"t believe the hype!
@ BL: Carbon is wel degelijk hype. Vroegah waren er een paar constructeurs effectief aan het experimenteren, dat sloeg aan en tig andere bedrijven hebben het toen hard en ernstig gehyped. Kijk voor de grap eens of je een website van Niota kan vinden en vertel mij dan eens hoe dat functionele waarde heeft...
Don"t believe the hype!
Re:Specialized 2006
Mwua okay jullie hebben wel gelijk eigenlijk ;D. Ik denk alleen dat carbon niet meer weg te denken valt tegenwoordig. Het is een hype omdat steeds meer bedrijven het doen en consumenten het een mooi materiaal vinden en willen hebben, dat is gewoon zo. Maar ik denk dat het net als met staal en alu zal gaan. Het wodt een steeds algemener bouwmateriaal, met goede en slechte producten.
