Bare Aluminium M1
Moderators:JJ, Beheerders
Hey,
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... 65;=554787
Wou hem normaal in het licht grijs laten spuiten maar toen ik het frame ontlakt terug kreeg was ik best wel tevereden met het resultaat en heb hem dan maar zonder een verflaagje terug gemonteerd,dit was Christiaans ex M1.
Greetz.
Wou hem normaal in het licht grijs laten spuiten maar toen ik het frame ontlakt terug kreeg was ik best wel tevereden met het resultaat en heb hem dan maar zonder een verflaagje terug gemonteerd,dit was Christiaans ex M1.
Greetz.
- Hydraulic_Pimp
Re:Bare Aluminium M1
Sly schreef:
www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=554787
was jij ook niet op de wedstrijd in bouillon??
Nice bike, zo laten, het heeft wel iets speciaals
Nondeju, ziet er clean en zeer mooi uit!!
Shit, daar was ik dus ook al mee bezig 
Ik had m al gesproken in Winterberg.

Ik had m al gesproken in Winterberg.
Sly schreef:
Hey,
Greetz.
Ziet er idd goed uit.
Maar ik vroeg me af of je een Alu frame zonder problemen kan ontlakken en het naakt gebruiken ?
Moet er niet een soort van beschermlaag over, of kan je je Alu-frame ook zonder laklaag de winter en regen laten trotseren ?
Zou dit staan bij een Specialized Enduro 2003 frame? Ik wil hem misschien gaan herspuiten omdat het wit erg lelijk is geworden.
Is het frame met glasparels of met zandstralen ontlakt?
Is het frame met glasparels of met zandstralen ontlakt?
Zeker weten dat je hem moet behandelen met blanke lak .
Maar ik vroeg me af of je een Alu frame zonder problemen kan ontlakken en het naakt gebruiken ?
Moet er niet een soort van beschermlaag over, of kan je je Alu-frame ook zonder laklaag de winter en regen laten trotseren ?
Als je alu. onbehandeld laat krijg je van die witte aanslag er op
en put corrosie. ( ik ben zelf n.l. lakker van beroep )
Zeker als er van de winter pekel op komt, dan gaat ie helemaal hard.
Een matte blanke lak is hiervoor "t beste ( ziet er "t sjiekst uit ) of zijde glans,
hoogglans is n.l. te pimpie ( of je moet er van houden ).
Zeker doen gozer, ""t is anders eeuwig zonde van zo"n mooi frame.

Gr,
DESL
DESL schreef:
Zeker weten dat je hem moet behandelen met blanke lak .
Als je alu. onbehandeld laat krijg je van die witte aanslag er op
en put corrosie. ( ik ben zelf n.l. lakker van beroep )
Zeker als er van de winter pekel op komt, dan gaat ie helemaal hard.
Een matte blanke lak is hiervoor "t beste ( ziet er "t sjiekst uit ) of zijde glans,
hoogglans is n.l. te pimpie ( of je moet er van houden ).
Zeker doen gozer, ""t is anders eeuwig zonde van zo"n mooi frame.![]()
Gr,
DESL
Optisch dus, je kan een frame gewoon veilig kaal laten naar mijn idee.
Zou wel cool zijn als je m compleet kon laten anodiseren tegen weinig $$$.
Het frame heb ik laten ontlakken in een zuurbad bij een lokale carrosier,op hun site vind je daar misschien meer info over http://www.markant.be/
Vroeger had ik een Zaskar frame ook in bloot alu,ik heb daar 6 jaar mee rondgereden in alle weersomstandigheden en heb nooit een witte aanslag of put corrosie gezien op het frame.
Het frame bestaat namelijk uit een speciale legering 6061 T-6 aluminium,heb hier een tabel van de samenstelling van het alu:
Silicium 0.4-0.8%
Koper 0.15-0.4%
Magnesium 0.8-1.2%
Chroom 0.04-0.35%
Volgens mij is dit wel redelijk corrosie bestendig.
Ik ga het zeker goed in het oog houden,en bij het eerste spoor van corrosie laat ik er zeker een matte blanke lak over zetten,het enige dat ik me een beetje afvraag is of ik de lak over de stickers zou laten spuiten,iemand hiermee ervaring?
Greetz.
Vroeger had ik een Zaskar frame ook in bloot alu,ik heb daar 6 jaar mee rondgereden in alle weersomstandigheden en heb nooit een witte aanslag of put corrosie gezien op het frame.
Het frame bestaat namelijk uit een speciale legering 6061 T-6 aluminium,heb hier een tabel van de samenstelling van het alu:
Silicium 0.4-0.8%
Koper 0.15-0.4%
Magnesium 0.8-1.2%
Chroom 0.04-0.35%
Volgens mij is dit wel redelijk corrosie bestendig.
Ik ga het zeker goed in het oog houden,en bij het eerste spoor van corrosie laat ik er zeker een matte blanke lak over zetten,het enige dat ik me een beetje afvraag is of ik de lak over de stickers zou laten spuiten,iemand hiermee ervaring?
Greetz.
Hey,
Enig idee wat het kostte om je fiets bij Markant in dat bad te leggen?
Ken ze ook een beetje via het werk hier, daarmee dat ik het eventueel ook nog wel zie zitten.
Heb nog een eenzame Azonic DS1 liggen die ik een nieuwe look zou willen aanmeten.
Enig idee wat het kostte om je fiets bij Markant in dat bad te leggen?
Ken ze ook een beetje via het werk hier, daarmee dat ik het eventueel ook nog wel zie zitten.
Heb nog een eenzame Azonic DS1 liggen die ik een nieuwe look zou willen aanmeten.
-
Nice! very nice
Ja Michel, nu hebt ge wel nen trend gezet denk ik, binnenkort rijdt iedereen zo rond en is het originele er gauw af