Op voorwiel rijden
Moderator:Beheerders
Greets allemaal, ik heb een vraagje over een rijdende stoppie.
Hoe doe je dit? Ik blijf maar proberen maar ik blijf gewoon staan op me voor wiel, ik wil weten hoe je op het voorwiel door rijd. P.S. Dit is met een MTB zonder veringen maar met een strakke rem.
Greets, Brian
Hoe doe je dit? Ik blijf maar proberen maar ik blijf gewoon staan op me voor wiel, ik wil weten hoe je op het voorwiel door rijd. P.S. Dit is met een MTB zonder veringen maar met een strakke rem.
Greets, Brian
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Re:Op voorwiel rijden
1.Snelheid
2. Gewicht goed verdelen
3. Oefenen tot je er bij neer valt.
Je moet je rem zo hard inknijpen dat je blijft rollen, en je achterwiel los komt. En tsja, dat is veel oefenen.
Rinse
2. Gewicht goed verdelen
3. Oefenen tot je er bij neer valt.
Je moet je rem zo hard inknijpen dat je blijft rollen, en je achterwiel los komt. En tsja, dat is veel oefenen.
Rinse
En met schijfremmen is het makkelijker vind ik. Niet dat ik er goed in ben. :P
Probleem, manier om het te doen met blokjes remmen? hem momenteel geen geld voor schijfrem vork/wielen ofzo :p
Greets, B
Greets, B
Het maakt niet uit wat voor rem het is, als het maar goed remt.
Ik denk dat je moet proberen je achterwiel zo snel mogelijk zo hoog mogelijk moet krijgen (op "t dode punt) en dan gewoon je evenwicht moet bewaren...
Ik denk dat je moet proberen je achterwiel zo snel mogelijk zo hoog mogelijk moet krijgen (op "t dode punt) en dan gewoon je evenwicht moet bewaren...
-
Rinse Appelstroop schreef:
Dat is idd zo, er liep een keer zomaar iemand het fietspad op

Eerst lukte het me trouwens helemaal niet, nu steeds beter, zoals de meeste dingen moet je het gewoon oefenen
Hmm okay, morgen dan weer mijn achter rem verplaatsen naar voor, en blijven proberen :O...
P.S. moet de rem hard aan gespannen zijn (dus heel kleine ruimte tussen remblokje en wiel) ?
Greets, B.
P.S. moet de rem hard aan gespannen zijn (dus heel kleine ruimte tussen remblokje en wiel) ?
Greets, B.
euh, zorg er gewoon voor dat ie remt ... ::)
Godverdomme... ik kan geen voor rem meer aansluiten, die 2 pootjes op je vork (op aan te sluiten) is er 1 van kapot, helemaal scheef geremt denk ik, dus ik zal wel gewoon met achter rem blijven :S
Greets, B
Greets, B
-
Had je daar niet naar moeten kijken voordat je die fiets kocht ::)
DragonZzZ schreef:
Had je daar niet naar moeten kijken voordat je die fiets kocht ::)
[
Duoke schreef:
Hmm okay, morgen dan weer mijn achter rem verplaatsen naar voor, en blijven proberen :O...
Volgens mij was het toen hij die fiets had gekocht wel goed... Je kan veel zeggen over Duoke, hij blijft oefenen, tot zijn brake bosses zelfs krom zijn...
Erikje
-
Duoke schreef:
Godverdomme... ik kan geen voor rem meer aansluiten, die 2 pootjes op je vork (op aan te sluiten) is er 1 van kapot, helemaal scheef geremt denk ik, dus ik zal wel gewoon met achter rem blijven :S
Greets, B
Hij heeft z"n achterrem nooit verplaatst omdat dat simpelweg niet kan ;D
DragonZzZ schreef:
Hij heeft z"n achterrem nooit verplaatst omdat dat simpelweg niet kan ;D
Oezo nie??? Heb ik iets gemist?
Erikje
-
Oh wacht, verkeerd gelezen, ik dacht dat hij z"n voorrem er nooit op had gezet omdat 1 van die nokken dus was verbogen, maar hij moet blijkbaar die voorrem er nu afhalen ofzo omdat hij 1 van die nokken heeft verbogen tijdens t proberen.... ;D
Moest wel een vork van een supergoeie kwaliteit geweest zijn ;D
Moest wel een vork van een supergoeie kwaliteit geweest zijn ;D
Neej, het frame/vork enz. waar ik nu met rij, hebk niet gekocht, ik heb frame, vork, derailleur, ketting en crankset gevonden. heb er voort aan gewerkt tot het een echt beest was om er wheelies stoppies enz me te doen, maarjah, tzal doort vallen zijn of omdat ik daar straks pissed was, dus khad er tegen geschopt... :P
Greets, B
Greets, B
Duoke schreef:
maarjah, tzal doort vallen zijn of omdat ik daar straks pissed was, dus khad er tegen geschopt... :P
Greets, B
Damn....... he is one smart motherf*cker ;D
Njah ik ben ook voor niets een belgje eh, die zijn altijd slim

Zelfs van belgen zou ik het niet verwachten dat ze tegen hun eigen bike aanschoppen ::)
-
Wat je ook kan proberen (puur voor evenwicht trainen); rustig tegen een quarterpipe oprijden, en bij het terugrollen precies genoeg voorover leunen zodat je achterwiel van de grond komt en zo proberen dit steeds langer te doen.. Dit is in feite een fakie nose manual (...ja, dus..?)
Doe wel voorzichtig, kheb geen zin dat je straks een klaag topic opent omdat al je melktandjes eruit liggen en ik je verkeerd advies heb gegeven...
Doe wel voorzichtig, kheb geen zin dat je straks een klaag topic opent omdat al je melktandjes eruit liggen en ik je verkeerd advies heb gegeven...

Haha je hebt gelijk, maar ja, waar ga ik hier in de buurt van antwerpen een skatepark vinden dat zowel skaters als bmxers als rollerbladers als mtb"ers toelaat? Dat vind je niet zomaar, en kan je pic geven van een quarter pipe?
Greets. B

Greets. B
kgeloof dat er genoeg skatepleintjes zijn in regio antwerpen hoor
je hebt ook nog asp in antwerpen maar weet niet of dit nog open is.
skatepark in sint niklaas, maar daar mag je enkel met de bike als er weinig volk is.
en dan heb je nog futopia in edegem, maar daar mag je enkel met de bmx
en rampen staan overal in regio antwerpen en daar kan je dit ook op oefenen hoor.

je hebt ook nog asp in antwerpen maar weet niet of dit nog open is.
skatepark in sint niklaas, maar daar mag je enkel met de bike als er weinig volk is.
en dan heb je nog futopia in edegem, maar daar mag je enkel met de bmx

en rampen staan overal in regio antwerpen en daar kan je dit ook op oefenen hoor.
-
Duoke schreef:
Haha je hebt gelijk, maar ja, waar ga ik hier in de buurt van antwerpen een skatepark vinden dat zowel skaters als bmxers als rollerbladers als mtb"ers toelaat? Dat vind je niet zomaar, en kan je pic geven van een quarter pipe?![]()
Greets. B
Je weet toch wel hoe een quarter pipe eruit ziet hoop ik

Njah merci"tjes Jurgen :P
Maar Dragonzzz nee ik weet niet hoe het eruit ziet, ben wel al op rampen geweest in de kaaien (bij de schelde, heel klein zelf gemaakt parkje met allemaal rampen enzo en nen muur voor wallride. en dan in sint-niklaas skatepark, daar paar leren droppen enzo op mini ramp. maar iemand met url van een site/fansite met allerlei pics van alle rampen enzo?
Greets, B
Maar Dragonzzz nee ik weet niet hoe het eruit ziet, ben wel al op rampen geweest in de kaaien (bij de schelde, heel klein zelf gemaakt parkje met allemaal rampen enzo en nen muur voor wallride. en dan in sint-niklaas skatepark, daar paar leren droppen enzo op mini ramp. maar iemand met url van een site/fansite met allerlei pics van alle rampen enzo?
Greets, B
hoi,
ik heb van een film geleerd hoe je moet stoppien vna JIB
het is snelle vaat en langzaam je rem in knijpen dat je mooi vloeit op je rem dat is het beste (natuulijk hebben hun schijf en ik ook daar is het makelijke mee vind ik! ) maar vloeiend !
MVG Matthias
ik heb van een film geleerd hoe je moet stoppien vna JIB
het is snelle vaat en langzaam je rem in knijpen dat je mooi vloeit op je rem dat is het beste (natuulijk hebben hun schijf en ik ook daar is het makelijke mee vind ik! ) maar vloeiend !
MVG Matthias
-
Zoek eens naar een filmpje van Steven Hamilton (federal bmx).
Nose manual rockt toch effe flink wat harder dan een wussie stoppie...
You really don"t need a front brake son!
Nose manual rockt toch effe flink wat harder dan een wussie stoppie...
You really don"t need a front brake son!