Re:binnenbanden
Moderator:Beheerders
Heeft iemand een goed alternatief voor da maxxis/schwalbe/michelin binnenbanden van bijna 10 euro?
voor downhill en 2.5" breed
Ik gebruik al meer dan twee jaar XC binnenbanden van de merken die op dat moment het goedkoopst of in de aanbieding zijn.Don schreef: Heeft iemand een goed alternatief voor da maxxis/schwalbe/michelin binnenbanden van bijna 10 euro?
Heb erg weinig lekke banden en rij op dit moment met een 2.7 Maxxis Minion F en een Highroller 2.5 achter.
MAAR ik rij wel met een hoge bandenspanning, tussen de 34 en 40 psi.
K heb ook n tijdje met xc binnenbanden in 2.35 buitenbanden gereden. Ging wel ok maar had toch t gevoel alsof je de buitenbande over de binenband heen kon bewegen.
Ook als je met +35 psi druk in je banden rijdt ?Don schreef: K heb ook n tijdje met xc binnenbanden in 2.35 buitenbanden gereden. Ging wel ok maar had toch t gevoel alsof je de buitenbande over de binenband heen kon bewegen.
Ik merk wel dat als ik een nieuwe binnenband gebruik en er een eerder lage spanning opzet,
dat ik hetzelfde ervaar als wat je hierboven beschrijft.
Maar als de band eenmaal een nachtje op +35 psi staat, zit alles goed "vast".
De Maxxis 2.7 is trouwens eerder een 2.5 als je ze met andere merken vergelijkt.
-
rij zelf met michelin dh comp 16, in 2.2" UST, nooit problemen. ben wel redelijk licht, 70kg
Rij nu al 5 jaar DH met XC binnenbanden in 2.8 en 2.7 buitenbanden op +/- 1,5 bar druk. Gemiddeld hoogstens 1 lekke band per jaar ...
Hi,
Heb in mijn DH een Continental binnenband zitten met 2.5 High Roller...zeer tevreden van, blijkt oersterk te zijn en niet echt heel duur als ik het mij goed herinner.
Heb in mijn DH een Continental binnenband zitten met 2.5 High Roller...zeer tevreden van, blijkt oersterk te zijn en niet echt heel duur als ik het mij goed herinner.
-
salsa dh binneband ; 2.25mm dik , zwaar maar nooit lek

Schwalbe AV13 past prima in 2.5. Kost ongeveer 5 euries ;D
ik gebruik meestal nokian unitubes, wel wat zwaar, maar nog nooit 1 lek gehad.