Wat is de beste....

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plons
Re:Wat is de beste....

Bericht door Plons » do jul 07, 2005 9:11 am

rijder is 80% fiets is 20%

moest peat op een vpp rijden dan won hij met een stella in de hand, wur

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do jul 07, 2005 9:24 am

Ja, en moest Gracia niet als een kat over de parcoursen vliegen en tijdens de wedstrijd perse alle hoeken van de baan willen zien, dan zou ik ook dik winnen... ;)

Lynx

Bericht door Lynx » do jul 07, 2005 10:20 am

Hydraulic_Pimp schreef: Zou het dan toch mss aan de rijder liggen en niet aan de fiets ::)

Een pro DH"er mss wel, maar 99% van dp....
....en de uitspraak van de maand gaat naar ---> Hydraulic_Pimp.

Ne dikke Proficiat.

Castor

Bericht door Castor » do jul 07, 2005 12:50 pm

... en daarom rijdt hij zelf ook met een hele goedkope low-end DH bak? ;)

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » do jul 07, 2005 6:50 pm

Castor schreef:
... en daarom rijdt hij zelf ook met een hele goedkope low-end DH bak? ;)

Maar gene VPP ;)

En zo high end is de mijnen nie ze, ik rij al met hayes van 5 jaar oud, maar ne boxxer race, tiagra achterderailleur en de rest zijn praktisch allemaal spare parts van nog op mijn le toy toen ik hem samen gestoken heb als 4x bike en er dan later ne street velo van gemaakt heb

En ik ben er zeker van dat ik voordeel haal uit mijn 05 DHR tov mijn 02, dat voelde ik al toen ik eens gereden heb op die van Animine, platform shocks maken zeker groot verschil, al kan je niet rijden, als je begin te trappen ga je er als een speer vandoor tov een vanilla RC.

En er paste nu eenmaal geen platform shock in ne 02 DHR anders had ik hem zeker gehouden, ik voeldde me nog altijd meer op mijn gemak op mijn oude DHR dan op mijn nieuwe als ik moet springen

Castor

Bericht door Castor » do jul 07, 2005 7:47 pm

Geen VPP, maar neemt niet weg dat de Turner een klassebak is!
Daarnaast geef je zelf al aan dat je voordeel haalt uit je nieuw model - dus blijkbaar is het niet alleen de rijder. Anyway, was niet vervelend bedoeld ofzo.

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » do jul 07, 2005 8:11 pm

Castor schreef:
Geen VPP, maar neemt niet weg dat de Turner een klassebak is!
Daarnaast geef je zelf al aan dat je voordeel haalt uit je nieuw model - dus blijkbaar is het niet alleen de rijder. Anyway, was niet vervelend bedoeld ofzo.

Ok, no hard feelings ;)

Maar laten we het zo zeggen...
Ik heb al heel wat mensen van dp met "dure" fietsen zien AFSTAPPEN op de nieuwe Dh in Bad wildbad.

Heb je een vpp nodig omdat je denkt dat die zal maken dat je niet moet afstappen??? Get my point...

Degene die daar bijtrappen in de stenen naar bv het "roadgapke" zullen er natuurlijk voordeel bij halen met ne vpp, maar dat zie ik er hier niet veel doen en daar zit die 99%

Plons

Bericht door Plons » do jul 07, 2005 8:19 pm

vpp : voor mannen die durven trappen (niet veel hier rondzwervend op deze site)

geef mij maar een ouderwetse fox shock.... ik trap toch niet bij.

beste fiets die ik ooit had was een M1 2002 fox shock maar met grote olie kamer en een 2001 boxxer.
dat was heaven on earth for me.

Toen ik voor de eerste keer een grote dubbel sprong met een 5th element shock, verbeterde ik in éénkeer het wereldrecord frontwheelies maken, ben daar nog steeds niet goed van.

ma wie ben ik ?

Castor

Bericht door Castor » do jul 07, 2005 8:29 pm

De rijder moet het doen, helemaal mee eens. Mijn punt is dat iedereen wel een beeld heeft van de bike waarbij zijn kunnen het best tot zijn recht komt - een fiets dus die bijdraagt aan je kunnen.

Of dat voor de een VPP is, een recentere DHR en voor een ander een ouwe Fox, doet daar niks aan af.

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » do jul 07, 2005 8:44 pm

Plons schreef:

Toen ik voor de eerste keer een grote dubbel sprong met een 5th element shock, verbeterde ik in éénkeer het wereldrecord frontwheelies maken, ben daar nog steeds niet goed van.

Ik weet hoe je je voelt bompa, die platform shocks zijn iets eigenaardigs...

N I E L S

Bericht door N I E L S » vr jul 08, 2005 8:11 pm

Sjonge jonge, men moet eerst even ontdekken met 10 posts dat de rijder toch wel invloed heeft op de kwaliteit van t rijden? ;)

Ik was gewoon op zoek naar de DH koningin der frames. Intense M(?). Hoelang bestaat de M3 eigenlijk al? Heeft ze t overgenomen van de M1?

Castor

Bericht door Castor » za jul 09, 2005 7:14 am

Duckrip schreef:
Sjonge jonge, men moet eerst even ontdekken met 10 posts dat de rijder toch wel invloed heeft op de kwaliteit van t rijden? ;)

Voordat je zo reageert, zou ik eerst eens goed lezen.
Ik was gewoon op zoek naar de DH koningin der frames. Intense M(?). Hoelang bestaat de M3 eigenlijk al? Heeft ze t overgenomen van de M1?

Got Google?

amanda
Contacteer:

Bericht door amanda » za jul 09, 2005 8:13 am

Nou dan heb ik wat schokkends..... De Gemini DH bak is gewoon de beste, Hij is lekker licht, zeer wendbaar en Hij veerd perfect! bovendien heeft Hij een floating disc. Hij is wel een beetje flexie maar daar hou ik wel van :-) Hij is ook super afgewerkt, de lasnaden zijn helemaal afgewerkt zodat je hem blijft strelen, zo smooth :P
Dus wat mij betreft is de Gemini DH de ware KONING van alle frame"s. En Hij is niet zo duur ook nog, wat wil je nog meer?

camouflage

Bericht door camouflage » za jul 09, 2005 11:11 am

Al eens op de site van Nicolai gekeken??

Heeft een ruim assortiment van degelijke frame"s qua prijs / kwaliteit .

-camou-

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » za jul 09, 2005 8:37 pm

rocky rmx canuk ;)

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jul 12, 2005 8:43 pm

Castor schreef:
[
Duckrip schreef:

Voordat je zo reageert, zou ik eerst eens goed lezen.

Got Google?

1. Wat ik bedoel is : waarom beginnen mensen over skills terwijl niemand er naar vroeg? Ik vraag ook niet wat mensen persoonlijk de beste vinden maar wat algemeen door de meeste gasten als de beste aanschouwd wordt. Natuurlijk is er voor de een dit beter en voor de ander dat maar dat betekent niet dat er geen topframe bestaat. Ik zoek dus iemand die zicht heeft op wat in de scene als topframes benoemd wordt en niet door hem als de top 5 wordt benoemd.

Misschien iemanddie een lijst kan maken van de top 5?

2. Ik kan niet vinden vanaf wanneer de M3 op de markt is en of ze t overgenomen heeft van de M1 dus you tell me.

Doel van de vraag was omdat ik n M1 heb en ik veel goeds erover hoor ik wel eens wilde weten of t nou echt aan de top staat over t algemeen erkend en welke frames zich daar nog meer bevinden.
De nadelen van mn frame ken ik ook, laag BB en bij oudere modellen ruim balhoofd.

GTLTS

Bericht door GTLTS » di jul 12, 2005 8:53 pm

denk dat een echte lijst met rangen wel moeilijk wordt, zitten een paar echte uitschieters tussen, en een paar die wat moeilijker te plaatsen zijn (bijv. de 303,...die zal vast heel erg goed zijn maar er is nog te weinig over bekend)

misschien is dit hem wel...

1. Intense M3
2. Intense M1
3. Foes DHS (blijft een mystiek ding en persoonlijk mijn favoriet)
4. Turner DHR
5. SantaCruz V10 (wat mij betreft zowel de nieuwe als de oude een twijfelgevalletje)
6. Giant Team DH
7. Yeti DH9/303
...

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » di jul 12, 2005 9:05 pm

amanda schreef:

Nou dan heb ik wat schokkends..... De Gemini DH bak is gewoon de beste, Hij is lekker licht, zeer wendbaar en Hij veerd perfect! bovendien heeft Hij een floating disc. Hij is wel een beetje flexie maar daar hou ik wel van :-) Hij is ook super afgewerkt, de lasnaden zijn helemaal afgewerkt zodat je hem blijft strelen, zo smooth :P
Dus wat mij betreft is de Gemini DH de ware KONING van alle frame"s. En Hij is niet zo duur ook nog, wat wil je nog meer?

Nog zo"n voordeel, ze scheuren bij bosjes.

amanda
Contacteer:

Bericht door amanda » di jul 12, 2005 9:17 pm

Nog zo"n voordeel, ze scheuren bij bosjes.

Ben benieuwd..... tot nu toe houd ie het goed, zie de GeminiDH maar zelden rijden..... nou ja heb alleen de mijne nog maar gezien.... rijden wel "gewone" Gemini"s rond maar die hebben een heel ander frame.....
dus vraag me af waar die bosjes scheurende GeminiDH"s dan zijn ???
overigens scheur ik er wel aardig mee over de baan ;D

pZyteX

Bericht door pZyteX » di jul 12, 2005 9:23 pm

misschien maar gewoon topgear style 1 rijder op verschillende fietsen naar beneden laten gaan op dezelfde baan, dan heb je een klein beetje een overzicht

Mudfreak

Bericht door Mudfreak » di jul 12, 2005 9:50 pm

Is het dan niet handiger om de vraag zo te stellen?

Als geld geen rol zou spelen, welke DH en welke FR zou je dan kopen?

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jul 12, 2005 10:11 pm

Mudfreak schreef: Is het dan niet handiger om de vraag zo te stellen?

Als geld geen rol zou spelen, welke DH en welke FR zou je dan kopen?
Ik denk van niet want dan kijken mensen ook naar comfort, looks etc...

Thanks voor de lijst GTLTS.

Castor

Bericht door Castor » wo jul 13, 2005 12:31 am

Het lijstje van GTLTS een goede aanzet. Ik zou zeggen dat dit wel 7 bikes in de top 10 zijn, maar de volgorde is moeilijk idd zoals hij al aangeeft.

Lijkt me wel dat de M3 op nr 1 staat, maar is de M1 dan bv nog nr 2? De 303 is idd nog erg nieuw, maar de verwachtingen zijn hoog. De Demo8, Sunday en Minnaars Honda lijken me ook op hun plek in de lijst?

Castor

Bericht door Castor » wo jul 13, 2005 12:42 am

M3 werd in 2004/2005 gelaunched/leverbaar.
The history books will show that Intense Cycles began work on the original M1 downhill frame in 1993. It was modest by today"s standards, delivering a total of 5” of travel. In 1994 the M1 went into full production, and twelve quick months later Intense became the global superpower of downhill. The Intense Cycles Factory Team and development staff during those salad days included legendary downhill racers Shaun Palmer and Randy Lawrence. The Intense M1 scorched the World Cup circuit and by 1997 corporate industry giants with bottomless R&D budgets like Mongoose and Giant rebadged M1"s with their own decals in order to stay competitive.

The historic M1 has now morphed into today"s M3, and Intense continues to dominate the downhill scene unabated.

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo jul 13, 2005 3:30 pm

De Honda is niet te koop,...dus die valt al buiten het rijtje,....de Demo 8 is denk ik, ondanks dat speci het heel graag wil, geen echte race dh bike (blijft een vrij lompe bak). De Sunday is vast een heel goed frame,...maar of die werkelijk qua netto prestaties aan de andere zwaargewichten kan tippen?....

Plaats reactie