Re:Londen...

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » vr jul 08, 2005 10:25 am

Net zoals je een kou kan vatten, kun je vanaf nu ook "gewoon" ontploffen...dat went wel na een tijdje zijn we dat gewoon.

Ghostdog - X
Contacteer:

Bericht door Ghostdog - X » vr jul 08, 2005 10:38 am

updateje vanuit london. Het was vanmorgen echt surealistisch om langs verschillen de getroffen stations te fietsen naar mn werk (vlakbij Old Street). Alle bussen reden weer en de metro stations waren open. Zelfs Moorgate, een van de getroffen stations, was gewoon open en er liepen mensen in en uit alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Ik weet wel dat ik gisteren zeker erg blij was dat ik de fiets pak door london naar mn werk ipv de metro. Dan zou ik toch langs Moorgate en Old street zijn gekomen. Bizar...

Loeky

Bericht door Loeky » vr jul 08, 2005 11:14 am

ja das mazzel hebben ;D . Ik hoorde net op de radio dat het ook Britse radicale jongeren KUNNEN zijn die de bommen hebben gelegd. Waar gaat het heen met de jeugd :P :?

Castor

Bericht door Castor » vr jul 08, 2005 2:18 pm

Oftewel: ze weten het niet. Dit lijkt wel een aflevereing van Spooks.

Sven

Bericht door Sven » vr jul 08, 2005 3:26 pm

amigo schreef:
Is er eigenlijk al bekend wie hier achter zit en wat de motieven zijn ?
en wat ze er mee willen bereiken?

Een beetje zoekwerk kan geen kwaad...

amigo

Bericht door amigo » vr jul 08, 2005 9:41 pm

[quote="D"n Helle"]
[
amigo schreef:
Is er eigenlijk al bekend wie hier achter zit en wat de motieven zijn ?
en wat ze er mee willen bereiken?

Een beetje zoekwerk kan geen kwaad...
[/quote]

Oke duidelijk
dat heldert een boel op.
maar er is natuurlijk nog geen zeker heid .
Als er al gezegd word dat het ook radicale jongeren kunnen zijn............

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo jul 10, 2005 10:25 pm

We kunnen blijven bakkelijen (dat spel je ongetwijfeld héél anders) over wie het wel of niet gedaan heeft, maar wat maakt het eigenlijk uit? Het is gebeurd en dat valt nu niet meer terug te draaien.

Ik ben héél blij om te zien dat het leven in London tenminste gewoon door gaat. Heel anders dan de hysterie en overtrokken reactie (2 oorlogen beginnen) op eerdere aanslagen, "elders".
Als je een maatschappij zo láát ontwrichten als dat in de States gebeurd is dan geef je m.i. toe aan dat wat je denkt te bestrijden.

Als nu niet iedereen achter Bush aan zou lopen en zou delen in die hysterie dan zou het zó anders zijn...

Luc

Bericht door Luc » ma jul 11, 2005 7:52 am

De opinie van de Belgische professor is ondertussen zo goed als bevestigd door een van de topspeurders bij Scotland Yard, die specifiek met deze zaak bezig is. Er zijn in heel de "strijd tegen het internationale terrorisme" tot nu toe wat kleine garnalen gevangen, maar men heeft eigenlijk geen flauw idee wie er de topposities ingenomen heeft na het "wegvallen" van Bin Laden, noch wie nu eigenlijk de grote geldschieters zijn. De facto wil dat dus zeggen dat die mannen gewoon kunnen doen wat ze willen, wanneer ze willen ...

Het blijkt ook dat we dus inderdaad nog menige jaren met de dreiging zullen opgescheept zitten. Het werkt blijkbaar als volgt: er worden jonge mensen gerecruteerd, die krijgen een opleiding in Afghanistan, Zuid-Oost Azië ... Nadien keren ze gewoon terug en integreren zich in het gewone leven, wachtend op een bevel om over te gaan tot de Jihad, wat enkele jaren kan duren. Het is dus perfect mogelijk dat je al enkele jaren bevriend bent met een moslim die je helemaal ok vind, tot hij op een dag dus zo"n opdracht krijgt ... Dat werkt natuurlijk de enorme vooroordelen in de hand t.o.v. moslims in het algemeen.

Groot probleem is dus ook de motivatie van waaruit die mensen dat doen. Het is niet zoals met een gewone misdadiger, die bepaalde daden stelt met het opzet kwaad te doen. De moslimterroristen handelen vanuit een (weliswaar extreme fundamentalistische) godsdienstige overtuiging en doen dus vanuit hun standpunt absoluut niks verkeerds, integendeel.

roadkill

Bericht door roadkill » ma jul 11, 2005 8:22 am

Hmm laten we hopen dat het radicale engelse jongeren zijn,en dat het niks met Al qaida te maken heeft,lijkt er namelijk op dat ze Londen hebben genomen vanwege de belangstelling na de verkiezing voor de Olympische Spelen.Als je dan ziet hoe goed het kennelijk weer gepland is,dan moet je er toch ernstig rekening mee houden dat er ook wat klaarstaat in Parijs en Madrid,die 2 steden waren ook tot de laatstse 3 gekomen voor de Spelen........

Greetz Roadkill,ben ik nou paranoia of niet...............

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma jul 11, 2005 12:31 pm

Ik vrees eerder voor wat er voor 2012 in de planning staat...
Frankrijk is niet zo nadrukkelijk een amerikaanse bondgenoot en Madrid is al aan de beurt geweest.

revis

Bericht door revis » ma jul 11, 2005 9:17 pm

Een keer gaan praten met die gasten en voortaan niet naar massale bike-meetings ed gaan.

Eerlijk.....................................................van mij mogen ze allemaal opgeruimd worden.

Plaats reactie