Zoals bij een ander topic te lezen is, ben ik sinds afgelopen dinsdag trotse eigenaar van een Yeti AS-X met Manitou Sherman Firefly Plus.
Wanneer ik de vork omhoog trek (bijv. wheelie, bunny hop), maakt deze een (luide) "knal". De vork schiet dus eigenlijk terug in zijn volledige lengte. De fietsenmaker zei dat dat kwam doordat de vork zich nog vanzelf moest insmeren, etc. Is dit echt de oorzaak? En hoe lang duurt het voordat dit voorbij is, en heeft het geen schadelijke gevolgen voor de vork?
Manitou Sherman Firefly Plus ..
Moderator:Beheerders
-
Re:Manitou Sherman Firefly Plus ..
Wat meer rebound demping instellen denk ik. En je fietsenmaker moet duidelijk een ander beroep kiezen of met z"n poten van mtb"s afblijven ...
Dan is je vork gewoon kapot. Zelfs met de rebound vol open zou ie geen metalen kloeink moeten geven.
Probeer eens wat meer SPV druk. Een SPV demper zonder druk maakt ook rare geluiden.
Dat is zowiezo geen nieuwigheid.
Een maat van mij heeft dat ook een poosje gehad met zijn sherman firefly, maar hij deed dat maar af en toe... erg vreemd. Het is dan iig wel het geval dat de demping totaal weg is.
Ik zat te denken dattie dat misschien deed omdat de olie begon te schuimen, dattie t weer normaal deed als de olie naar beneden was gezakt.
Als t aanhoud, mail de importeur oid.
Een maat van mij heeft dat ook een poosje gehad met zijn sherman firefly, maar hij deed dat maar af en toe... erg vreemd. Het is dan iig wel het geval dat de demping totaal weg is.
Ik zat te denken dattie dat misschien deed omdat de olie begon te schuimen, dattie t weer normaal deed als de olie naar beneden was gezakt.
Als t aanhoud, mail de importeur oid.