Re:Apart stuur
Moderator:Beheerders
Ik heb een tijdje geleden mijn linker elleboog gebroken.Nu kan ik mijn linker arm niet meer zo ver strekken als mijn rechter(mijn linkerarm is ongeveer 7 cm korter).Dit zal in de toekomst waarschijnlijk nog wel gefixt worden,maar dat duurt nog wel even.Het probleem is nu dat als ik nu op mijn bike ga zitten ik een heel on-natuurlijke houding aan moet nemen omdat mijn linker arm in een soort "knik"blijft staan.Hierdoor is de gewichtsverdeling van mijn bovenlichaam t.o.v. mijn stuur een beetje raar(en het fietst gewoon niet goed zo).Weten jullie een manier om de linkerkant van mijn stuur iets dichter op mijn lichaam te krijgen of een firma die sturen op maat kan maken voor mij.Het gaat er wel om dat het stuur wel een beetje stevig blijft.Het stuur scheef zetten is geen optie,heb ik al geprobeerd.Heb wel eens iets gezien van verstelbate sturen,maar dat was niet echt stabiel.
Freeko
Freeko
Haal een korter stuurpen dan, zit je stuur iets dichter bij je, eventueel kan je ook een stuurt kopen dat de zijkanten een beetje naar binnen staan... Maar dat is enkel goed voor Single Speed denk ik hoor.
Greets, Brian
Greets, Brian
7 cm . . . . :-X Ik zet wel m"n stuur scheef, nu was het bij mij een scheurtje in de rechter elleboog en slechts 1 cm.....
Koop een "el cheapo" stalen stuur, en verwokkel "m zelf naar behoefte... Da"s waarschijnlijk het gemakkelijkst.
Koop een "el cheapo" stalen stuur, en verwokkel "m zelf naar behoefte... Da"s waarschijnlijk het gemakkelijkst.
-
Wellicht dat je ten aanzien van je zit ook nog iets met bar hands kunt bereiken?!?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wellicht is een On One Mary wat je zoekt?

Niet goedkoop (52 Euro) wel super sterk en vrij licht.
JJ
Edit: aangepast wegens beleid...

Niet goedkoop (52 Euro) wel super sterk en vrij licht.
JJ
Edit: aangepast wegens beleid...
Het gaat er om dat de linker kant dichter bij mijn lichaam staat dan de rechter kant.Met deze voorstellen komen beide kanten dichter bij en blijft het probleem hetzelfde
Waarom werkt stuur scheef zetten niet dan? Te groot verschil?
Je zou natuurlijk een racestuur of zoiets kunnen monteren, en je handen op verschillende posities op het stuur zetten . . . . Of links een L-vormige bar end monteren (niet vallen...)
Je zou natuurlijk een racestuur of zoiets kunnen monteren, en je handen op verschillende posities op het stuur zetten . . . . Of links een L-vormige bar end monteren (niet vallen...)
Hilset in belgie maakt volgens mij ook custom sturen, zijn dan wel in Ti maar denk wel dat je daar voorzien zal geraken van een stuur dat je perfect past.
greetz
bettes
greetz
bettes
Re:Custom made stuur
Thnx ,zal er even een mailtje heen sturen.Hou jullie op de hoorte of het lukt.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Mijn optie:
kortere stuurpen en je stuur scheef zetten, en dan dus opmeten dat hij rechts dus nog even ver zat als eerst. En rechts wel gewoon goed zit.
Rinse
kortere stuurpen en je stuur scheef zetten, en dan dus opmeten dat hij rechts dus nog even ver zat als eerst. En rechts wel gewoon goed zit.
Rinse
Ik wil je stuur wel voor je in de buizenbuigbank zetten voor je
Kans is wel dat ie iets zwakker wordt op dat punt maar als je
een stalen dirtjump stuurtje neemt of een dik DH ofzo...
Ik kan niet aan alu of staal buis van 22,2 komen anders kon ik
een eigen stuurtje maken en daarna (bij alu) precipitatie harden
zodat ie zeker sterk is

Kans is wel dat ie iets zwakker wordt op dat punt maar als je
een stalen dirtjump stuurtje neemt of een dik DH ofzo...
Ik kan niet aan alu of staal buis van 22,2 komen anders kon ik
een eigen stuurtje maken en daarna (bij alu) precipitatie harden
zodat ie zeker sterk is

Klinkt misschien vreemd,maar misschien kan je: http://www.vanraam.nl/index1024.html eens proberen.
Dat is de fietsende West Coast Customs van Nederland!
Wellicht kunnen zij wat voor je betekenen.
Succes!
Dat is de fietsende West Coast Customs van Nederland!
Wellicht kunnen zij wat voor je betekenen.
Succes!
Geloof het of niet, maar een goed verstelbaar stuur bestaat: de Humper X-Act AHS 1freeko schreef: Thnx ,zal er even een mailtje heen sturen.Hou jullie op de hoorte of het lukt.

Bij fietsenzaken die lid van van de ZEG (Duitse inkoopcombinatie) leverbaar voor € 59,95. Ik heb dit stuur onlangs achterop een tandem gemonteerd gezien. Het voelt echt stijf en stabiel aan. De draaipunten van beide stuurhelften zijn fors uitgevoerd dus er zit geen voelbare speling op. Ik denk niet dat je er Roc d"Azur mee moet rijden, maar dat is weer een andere zaak ......
ZEG-leden zijn op deze pagina te vinden.
Die gasten van HILSET hebben nog niet gereageerd op m"n mail.
Ik denk dat het bovenstaande stuur niet sterk genoeg is voor wat ik er mee doe
freeko schreef:
Die gasten van HILSET hebben nog niet gereageerd op m"n mail.
Luc Pauwels (de eigenaar van Hilset) heeft het flink druk de laatste tijd, daarom kan het iets langer duren voor je antwoord krijgt.
Hij kan wel custom sturen maken, maar zo custom... dat denk ik niet.
Probeer hem anders eens te bellen.
probeer eens bij Nico Bakker Frames in Noord Holland .
Die kunnen alles met alu!
En betaalbaar.
Ze hebben vast een internet pagina.!
Die kunnen alles met alu!
En betaalbaar.
Ze hebben vast een internet pagina.!
Je moet eens naar Otto Groeneveld Tweewielers in Zwijndrecht gaan (Specialized dealer). Daar staat een S-works Epic of FSR100 bij de trap met zo een heel raar stuur. Die rijder daarvan werkt bij die zaak, showt daar dus z"n fiets en mankeert ook iets aan zijn linker arm. Dat stuur is ook assymetrisch en al, custom made voor hem.