Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
angel - Berichten:643
Welke shift kabels ???
Bericht
door angel » ma jun 27, 2005 7:10 am
Welke shift kabels vinden jullie de beste (zowel voor de binnen als de buiten kabels)
Greetzzz 8)angel
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » ma jun 27, 2005 7:44 am
Nokon
-licht
-soepel schakelen, blijvend ivm gesloten systeem
-korte bochten
-duurzaam
-duur!(veel geld eigenlijk, da"s wat anders)
dusssss©
-
michel2
Bericht
door michel2 » za jul 02, 2005 3:20 am
gore tex schakelt beter dan al het andere wat ik heb geprobeerd (nokon, irde jagwire)
goedkooper kan ook
gewoon shimano kabels, de dunne met hun transparent cap kit,
werkt erg goed voor minder geld!
-
Brum. - Berichten:3080
Bericht
door Brum. » za jul 02, 2005 3:49 pm
Niet beter als Nokon. Bovendien is Goretex helaas bijna niet meer te krjigen. Had de laatste keer toch maar wat meer setjes in moeten slaan, E12 voor een setje ultralights, dat ga je met Nokon niet redden...
-
Kjiratsiekoedel
-
Contacteer:
Bericht
door Kjiratsiekoedel » za jul 02, 2005 5:26 pm
Over kabels heb ik niet veel verstand. Maar ik merk dat een goede bekabeling ook veel uitmaakt. Scherpe bochten/te lange kabels/te oude kabels. Het heeft allemaal erg veel invloed.
Ik heb zelf Avid dingen. Mijn broertje Gazelle RVS. Schakelt allemaal goed.
En ja, er zal vast wel beter zijn...
-
MarinTi
Bericht
door MarinTi » za jul 02, 2005 7:00 pm
XTR kabelset is mijn tip!
-
amigo - Berichten:985
Bericht
door amigo » zo jul 03, 2005 7:59 pm
Ik heb in het verleden een diverse kabelsets van gore versleten .
maar ik heb er ook de nodige narigheid en ellende mee gehad.
- de transparante buitenkabel die na verloop van tijd opstroopt.en daardoor schakel problemen veroorzaakt.
dit valt ongetwijfelt te voorkomen door de kabelset op tijd te vervangen.
maar in dat geval gaat de gewone shimano kabelset langer mee .
- een ander probleem was dat de met teflon gecoatte kabels niet op de deraileur bevestigings punten bleven zitten en gewoon los schoten .
buiten die problemen om , schakelde de set aanzienlijk lichter dan wat ik ooit eerder had gebruikt.
Ik ga nu een Nokon set uit proberen .
Ik ben benieuwd wat dat zal brengen.
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » di jul 05, 2005 9:21 pm
gore ride on goede ervaringen mee alhoewel de laatste set maar een jaar mee ging. de doorzichtige buitenkabel stroopte zich op.
toch weer een nieuwe set gore ride-on aangeschaft.
-
bettes
Bericht
door bettes » di jul 05, 2005 9:55 pm
de gore extralight zijn veel beter... minder stroeve buitenkabels (mooi voor de fullies) en andere opbouw van het systeem. De binnenkabel zit niet meer in een hoesje, dat dan opstroopt, maar is een gewone teflonkabel.
Ook moet je er bij de montage opletten dat je de doorlopende binnenhoes bovenaan tussen de buitenkabel en het einddopje klemt. Dat deed ik eerst niet en spaart me nu redelijk wat zorgen uit. Spijtig dat ze niet meer te krijgen zijn :"( gelukkig heb ik nog een kleine voorraad ;D
greetz
bettes
-
angel - Berichten:643
Bericht
door angel » wo jul 06, 2005 5:00 pm
bettes schreef:
de gore extralight zijn veel beter... minder stroeve buitenkabels (mooi voor de fullies) en andere opbouw van het systeem. De binnenkabel zit niet meer in een hoesje, dat dan opstroopt, maar is een gewone teflonkabel.
Ook moet je er bij de montage opletten dat je de doorlopende binnenhoes bovenaan tussen de buitenkabel en het einddopje klemt. Dat deed ik eerst niet en spaart me nu redelijk wat zorgen uit. Spijtig dat ze niet meer te krijgen zijn :"( gelukkig heb ik nog een kleine voorraad ;D
greetz
bettes
tnx voor de info maar .........

:"(
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » wo jul 06, 2005 8:55 pm
bettes schreef:
greetz
bettes
hoe klem je die binnenkabel dan? (kennelijk heb ik eerder een extralight setje gehad.)
-
Nelizzz - Berichten:49
Bericht
door Nelizzz » wo jul 06, 2005 8:58 pm
Heb ook ooit Gore Ride-on kabels gebruikt, maar ook inderdaad opstroop-problemen gehad.
Ik was wel tevreden met het merk "K-ble ", niet al te duur en toch een behoorlijke tijd probleemloos door weer&wind gereden.
Nu weer XT kabels in gebruik, en als je de kapjes van de buitenkabels schuift, zie je dat Shimano bij XT best wel nagedacht heeft over afdichting (verschillende rubberen ringetjes en cilindertjes). Rij ik ook alweer meer dan een jaar mee zonder problemen door weer&wind&modder®en...
Ik zeg dus eigenlijk: gewoon Shit-mano XT gebruiken dus en anders K-ble eens proberen...
-
bettes
Bericht
door bettes » wo jul 06, 2005 9:31 pm
Jurriaan schreef:
hoe klem je die binnenkabel dan? (kennelijk heb ik eerder een extralight setje gehad.)
Heel simpel.. staat trouwens ook op het blaadje dat er bij zit (maar dat lezen wij mannen nooit

)
Je snijdt met een breekmes de binnenhuls in 2, in de lengterichting, over ongeveer 1cm. Die twee stukken plooi je om het uiteinde van de buitenkabel heen. Hierover schuif je dan het metalen kabeleinde, is soms een beetje duwen maar lukt best.
Dit doe je dus met kabeleinde dat aan je shifter zit.
veel succes ermee...
greetz
bettes
btw heeft er ooit iemand een gore binnenkabel in een nokon setje geprobeerd? Lijkt me wel een fijne combinatie.
-
revis - Berichten:258
Bericht
door revis » ma jul 11, 2005 8:59 pm
Gewoon shimano - kabels en de handel op tijd vervangen.
Schakeld perfect en is prijstechnisch een goede oplossing.
Succes.
-
Z-Blocker - Berichten:301
Bericht
door Z-Blocker » di jul 12, 2005 10:47 am
MarinTi schreef:
XTR kabelset is mijn tip!
Is idd ook mijn ervaring.
De XTR kabels hebben een coating waardoor ze beter doorglijden.
Z.
-
Brum. - Berichten:3080
Bericht
door Brum. » zo jul 17, 2005 11:16 am
Erg leuke coating ja, slijt er na een tijdje af en hoopt zich op in de buitenkabels waardoor het juist stroever schakelt...
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » ma jul 18, 2005 6:55 am
revis schreef:
Gewoon shimano - kabels en de handel op tijd vervangen.
Schakeld perfect en is prijstechnisch een goede oplossing.
Succes.
Copy that, makkelijk, goed en relatief goedkoop.
JJ