Re:be-one woodbumble
Moderator:Beheerders
-
En ook geen Giant kopen want daar valt de ketting steeds vanaf... dus slechte fiets.
brute_agrarier schreef:
En ook geen Giant kopen want daar valt de ketting steeds vanaf... dus slechte fiets.
Het zou kunnen dat een fabrikant niet veel rekening houdt met de kettinglijn.
Ik had laatst ook een lekke band met mijn On-One.
Die banden die deugen dus idd niet!
Die banden die deugen dus idd niet!
tja ik ben nieuw en beland al meteen in dit topic ???
ik heb ook de be-one woodbumble getest in namen,ik vond het zeker gene slechte fiets,vooral omdat het een veelzijdige fiets is,je kan er redelijk goed mee springen(niet te moelijke jumps want dan werd ie wat onstabiel) en ook nog best goed klimmen(als er geen alternatieven zijn
) ondanks zijn veerweg,daarom is het ene goede fiets voor belgie/nederland en de bikeparks(allround,niet te ziek)maar waar zowel the joker en tevens ik ook de fiets hebben getest was toch een stevige downhill omloop in namen en als je dan op een fiets zit die geen downhill bike is kan die best raar reageren en ikzelf vond ook dat hij niet echt stabiel was in de lucht en op sommige stukken de manitou een beetje tekort kwam maar in de bochten was hij wel wendbaar en reageerde hij zeer fijn.
maarja das men persoonlijke mening en k heb no nie zoveel ervaring(en zeker nie me de woodbumble heb er maar 3 afdalingen mee gedaan dus..) maar dat julie zo afgeven op een medebiker
wrom respectere julie zen mening niet?het is toch niet zo dat hij zojuist julie allemaal persoonlijk heeft beldigt of meteen be-one falliet heeft geholpe
en het is toch niet dat een biker niet met die fiets overweg kan dat het meteen een slechte fiets of een slechte biker is ???
ik heb ook de be-one woodbumble getest in namen,ik vond het zeker gene slechte fiets,vooral omdat het een veelzijdige fiets is,je kan er redelijk goed mee springen(niet te moelijke jumps want dan werd ie wat onstabiel) en ook nog best goed klimmen(als er geen alternatieven zijn

maarja das men persoonlijke mening en k heb no nie zoveel ervaring(en zeker nie me de woodbumble heb er maar 3 afdalingen mee gedaan dus..) maar dat julie zo afgeven op een medebiker

en het is toch niet dat een biker niet met die fiets overweg kan dat het meteen een slechte fiets of een slechte biker is ???
-
simon-ffc schreef:
tja ik ben nieuw en beland al meteen in dit topic ???
ik heb ook de be-one woodbumble getest in namen,ik vond het zeker gene slechte fiets,vooral omdat het een veelzijdige fiets is,je kan er redelijk goed mee springen(niet te moelijke jumps want dan werd ie wat onstabiel) en ook nog best goed klimmen(als er geen alternatieven zijn) ondanks zijn veerweg,daarom is het ene goede fiets voor belgie/nederland en de bikeparks(allround,niet te ziek)maar waar zowel the joker en tevens ik ook de fiets hebben getest was toch een stevige downhill omloop in namen en als je dan op een fiets zit die geen downhill bike is kan die best raar reageren en ikzelf vond ook dat hij niet echt stabiel was in de lucht en op sommige stukken de manitou een beetje tekort kwam maar in de bochten was hij wel wendbaar en reageerde hij zeer fijn.
maarja das men persoonlijke mening en k heb no nie zoveel ervaring(en zeker nie me de woodbumble heb er maar 3 afdalingen mee gedaan dus..) maar dat julie zo afgeven op een medebikerwrom respectere julie zen mening niet?het is toch niet zo dat hij zojuist julie allemaal persoonlijk heeft beldigt of meteen be-one falliet heeft geholpe
![]()
De baan in Namen is zeker geen echte DH baan, met een FR bike kun je daar beter uit de voeten naar mijn mening en Nico van B1 kan toch ook behoorlijk uit de voeten op een Woodbubmble tijdens dh wedstrijden.
Bikes zijn persoonlijk, maar de Woodbumble is gewoon een goede bike! En nee, ik heb er zelf geen!
De baan in Namen is zeker geen echte DH baan, met een FR bike kun je daar beter uit de voeten naar mijn mening en Nico van B1 kan toch ook behoorlijk uit de voeten op een Woodbubmble tijdens dh wedstrijden.
je kunt zeker met een freeride fiets uit de voeten in namen maar dan moet je wel wat rustiger over vooral de eerste dubbel gaan,als je bijvoorbeeld de ondergrond van namen vergelijkt van pakweg de freeride-baan van winterberg,...dan is het toch een heel groot verschil.en nico rijd niet met een woodbumble in in het bk maar met een team dh-frame met een dorado on ;)dat zal wel wat beter lopen
-
Nou, hij rijdt toch echt ook op een Woodbumble met een dorado, niet enkel met de WC DH,
-
nico zijn teammaatje rijd met een woodbumble (claire)
en die is zeker niet slecht
en die spring denk ik meer dan dan hier 70% van het volk hier in elk bike park of dh parkoers

en die is zeker niet slecht
en die spring denk ik meer dan dan hier 70% van het volk hier in elk bike park of dh parkoers
-
maar dat julie zo afgeven op een medebiker wrom respectere julie zen mening niet?
Misschien omdat hij mensen afraad een bepaalde fiets te kopen, waar hij slechts 1 keer op gefietst en vervolgens ook nog eens erg slecht onderbouwde kritiek geeft? Daarbij ken ik niemand die de woodbumble een slechte fiets vind, wat zijn mening er niet geloofwaardiger op maakt.
-
- Forumbeheerder
simon-ffc schreef:
maar dat julie zo afgeven op een medebikerwrom respectere julie zen mening niet?het is toch niet zo dat hij zojuist julie allemaal persoonlijk heeft beldigt of meteen be-one falliet heeft geholpe
![]()
Je geeft zelf het antwoord.
Niemand heeft hier iets tegen onze vriend, en we willen zn mening zeker respecteren, maar zoals je zelf zegt: "en het is toch niet dat een biker niet met die fiets overweg kan dat het meteen een slechte fiets of een slechte biker is ???" Misschien komt ie ni goe uit zn woorden, maar t is niet omdat je s valt met n fiets dat er meteen een klaag-topic over moet geopend worden. Want dan wordt t leven heel zwaar. Als je valt, sta je recht en probeer je nog eens. Tot t wel lukt. Da klagen gaat geen ruk helpen....
Op een dag wordt ie dan zo groot als sanjay, die met een cyclocrossfiets de dubbels op Sea otter nam.......
Ik heb zelf zo een woodbumble gehad, en heb er vershillende mensen mee laten rijden en sommige rijden er nog mee.
Allemaal super tevreden mensen.
En als je ooit sossa en vooral fly hebt zien vliegen op deze fiets, dan weet je dat deze fiets super handelbaar is in de lucht.
Leren velo rijden zou daddy P zeggen
Allemaal super tevreden mensen.
En als je ooit sossa en vooral fly hebt zien vliegen op deze fiets, dan weet je dat deze fiets super handelbaar is in de lucht.
Leren velo rijden zou daddy P zeggen
@ joker: sinds wanneer is O2 Bikers een referentie op het gebied van FR/DH materiaal? die jongens zijn nog steeds het veredeld cyclo-cross stadium niet ontgroeid, dus ... En wat die Bumble betreft, als ik zie wat Fly en Sossa op een Bumble doen, dan kan mijn enige conclusie zijn dat jij eerst maar eens fatsoenlijk op een fiets moet leren blijven zitten voordat je je waagt aan wat springwerk.
@ simon-ffc: als jij Namen een stevige DH baan vindt, dan wordt het hoog tijd dat jij je oogkleppen eens afzet en eens een paar parcours in Duitsland en Frankrijk bezoekt.
@ simon-ffc: als jij Namen een stevige DH baan vindt, dan wordt het hoog tijd dat jij je oogkleppen eens afzet en eens een paar parcours in Duitsland en Frankrijk bezoekt.
Ik heb zelf een Woodbumble en ik heb er echt geen slecht woord voor over.
Alles aan die fiets is top, hij bevalt me echt super!!
Ik heb er tot nu toe alle jumps en drops op gedaan die op mn pad zijn gekomen.
Regelmatig gevallen, maar ja als je niet valt is er nix aan... Vallen hoor er bij.
Grtz shArk
Alles aan die fiets is top, hij bevalt me echt super!!
Ik heb er tot nu toe alle jumps en drops op gedaan die op mn pad zijn gekomen.
Regelmatig gevallen, maar ja als je niet valt is er nix aan... Vallen hoor er bij.
Grtz shArk
Oei oei en koop ook geen Ghost RT Dual,
want deze breekt af bij de achterbrug ( zomaar )
Dat kan nooit aan een zwakke lasnaad, in combi
met Gustavs vol in de ankers tijdens zware punishment
door een 1,60 m drop to flat. ;D liggen, toch ??? ;D
En o ja het frame springt voor geen millimeter, want
hij heeft last van lak schade.
First learn to bike, then to bitch
want deze breekt af bij de achterbrug ( zomaar )

Dat kan nooit aan een zwakke lasnaad, in combi
met Gustavs vol in de ankers tijdens zware punishment
door een 1,60 m drop to flat. ;D liggen, toch ??? ;D
En o ja het frame springt voor geen millimeter, want
hij heeft last van lak schade.
First learn to bike, then to bitch

-
Ow ow ow wat een subjectief verhaal.
Kun je wel biken, stond hij wel goed afgesteld, etc etc etc.
De woodbumble is zowat de standaard in Freeride land.
Je bent de enige, het is niet mijn merk maar hij rijd gewoon afschuwelijk goed. Is echt eerste verhaal negatief dat ik hoor over de houtbobbel.
Bas de Bever was slechts een halve seconde langzamer op de woodbumble beneden in Todtnau dan op zijn B1 DH bike.
Dat zegt genoeg.
E
Kun je wel biken, stond hij wel goed afgesteld, etc etc etc.
De woodbumble is zowat de standaard in Freeride land.
Je bent de enige, het is niet mijn merk maar hij rijd gewoon afschuwelijk goed. Is echt eerste verhaal negatief dat ik hoor over de houtbobbel.
Bas de Bever was slechts een halve seconde langzamer op de woodbumble beneden in Todtnau dan op zijn B1 DH bike.
Dat zegt genoeg.
E
Mensen,mensen.......
Misschien kunnen we Matthias,alias Limp om wat duidelijkheid vragen.
Die heeft ook een Woodbumble en is naar eigen zeggen bijna profesioneel mountainbiker,tevens schijnt hij alles van fietsen te weten.
Misschien wil hij zijn kennis en ervaring in de strijd gooien om een duidelijk verslag met de plus en min punten van de Woodbumble in zoverre die er zullen danwel zouden zijn!
Ik zou zeggen probs voor het hopelijk aankomende Woodbumble verslag van Limb.
En Limb,ik reken op je!
Die heeft ook een Woodbumble en is naar eigen zeggen bijna profesioneel mountainbiker,tevens schijnt hij alles van fietsen te weten.
Misschien wil hij zijn kennis en ervaring in de strijd gooien om een duidelijk verslag met de plus en min punten van de Woodbumble in zoverre die er zullen danwel zouden zijn!
En Limb,ik reken op je!

Onefist schreef:
Mensen,mensen.......
En Limb,ik reken op je!![]()
Bwhahahaha.
Ik hoop echt dat je een grap maakt.
-
- Forumbeheerder
ik weet er helemaal nix vanaf, maar anders lees je dit nog eens door, da zijn mijn test ervaringen
http://www.dirty-pages.net/tests/be_one_woodbumble.html
http://www.dirty-pages.net/tests/be_one_woodbumble.html
M"n broer rijdt rond op een Earthbumble (beetje de uitgeklede versie ervan) en heeft er meer dan veel plezier van gehad. Een van de eerste serieuze ritten ermee was in Todtnau,...zonder veel ervaring stapte hij op die fiets en smookte met de standaard klote demper en vrij ongeschikte Hayes mechanische remmen aardig wat van die gasten op veel te dure DH fietsen...
Dat zegt niet zoveel over zijn rijstijl (wij zijn allebei geen getalenteerde rijders) maar veel meer over het uitgebalanceerde frame...
In de bochten lig je op rails (dat is in het begin misschien juist effe wennen....je zit te wachten op het moment dat ie uitbreekt) en je komt er lekker mee van de grond, zonder een tricky gevoel...
Ik vind het een van de weinige ontwerpen waar je je direct op thuis voelt,...
Dat zegt niet zoveel over zijn rijstijl (wij zijn allebei geen getalenteerde rijders) maar veel meer over het uitgebalanceerde frame...
In de bochten lig je op rails (dat is in het begin misschien juist effe wennen....je zit te wachten op het moment dat ie uitbreekt) en je komt er lekker mee van de grond, zonder een tricky gevoel...
Ik vind het een van de weinige ontwerpen waar je je direct op thuis voelt,...
-
Ik heb een aantal keren de mogelijkheid gehad om met een woodbumble kunnen rijden.
Ik ben geen aanhanger van het singelpivot concept,
De 1.5 Manitou zou ik direct ruilen voor een Boxxer ride,
De 100mm trapas is en blijft een beetje een overdreven toepassing, vindt ik.
Het frame is bomproof en zeer geschikt voor park en licht FR-toepassing, voor Enduro gebruik zijn er idd lichtere modellen op de markt. Zoek je echter een fiets die alles een beetje aan kan dan moet je Woodbumble kopen....
Tot zover deze objectieve Belg
Ik ben geen aanhanger van het singelpivot concept,
De 100mm trapas is en blijft een beetje een overdreven toepassing, vindt ik.
Het frame is bomproof en zeer geschikt voor park en licht FR-toepassing, voor Enduro gebruik zijn er idd lichtere modellen op de markt. Zoek je echter een fiets die alles een beetje aan kan dan moet je Woodbumble kopen....
Tot zover deze objectieve Belg

Jonges, we kunnen hier lang of kort over zijn. Echter, we houden dit kort: de woodbumble is stiekum een hele fijne bike (jaja,eigen mening :P ), zeer wendbaar en vooral ook vrij licht en zeer sterk. Ik heb er 1 opgebouwd als downhillbak, enja, ik moet zeggen dat ie gewoon perfect werkt. Super wendbaar, en veel lichter dan enig ander dh-rig in z"n prijsklasse..
Black Tragic schreef:
Want?
En "Ik vind" is zonder t aan het eind :P
@ Black tragic ook: haha, ik denk als ze op de woodbumble geen 100 mm trapas zouden zetten, dat je een beetje in de knoop komen met je crankarmen in het frame
:P... zou allemaal niet passen anders...

Black Tragic schreef: De 100mm trapas is en blijft een beetje een overdreven toepassing, vind ik.
Hey Black Tragic, das raar.. ik zou verwachten dat jij met je lange O-benen daar voordeel bij zou hebben ? ;D
Ik heb de kleine 4X Woodbumble en het is 1 van de meest stabiele en stijve frames waar ik ooit op gereden heb.
Trappen gaat super en jumpen gaat super"der en kombochten nemen gaat het super"st....als je de fiets gewoon bent.
Hebben de nieuwe Woodbumbles een 1.5 of hebben ze dat allemaal?