Enduro frame (3) met foto
Moderators:JJ, Beheerders
YES!
Ook ik krijg een zilver grijs Enduro Pro frame!
lbs heeft frame naar Specialzed opgestuurd, daar was het maandag en vandaag is een nieuw frame bij de lbs.
John van Adventure Bikes bedankt!! ;D
http://www.adventurebikes.nl
Ook ik krijg een zilver grijs Enduro Pro frame!
lbs heeft frame naar Specialzed opgestuurd, daar was het maandag en vandaag is een nieuw frame bij de lbs.
John van Adventure Bikes bedankt!! ;D
http://www.adventurebikes.nl
Re:Enduro frame (3)
Gefeliciteerd!
John is de king!!!!
Bestel meteen de goede maat Jurr...
Steelboy schreef:
John is de king!!!!
;D
-
Steelboy schreef:
John is de king!!!!
Whuahahahaha ;D
???Steelboy schreef: John is de king!!!!

inmiddels is ie opgebouwd, enkel nog nieuwe schakelkabels en de juiste voorderailleur (nieuwe wielenset ben ik mee bezig)
o ja er zit ook nog een sticker op "monteer geen vork met meer veerweg dan 125mm". ik had een vork met 125mm veerweg en die werd ook vervangen onder coulance garantie......en wel door eentje met 145mm.
Je kan niet alles hebben zeg maar ;D
Jurriaan schreef:
o ja er zit ook nog een sticker over "monteren geen vork met meer veerweg dan 125mm". ja hoor is die had ik en die werd ook vervangen onder coulance garantie......door eentje met 145mm.
Ik nie begrijp nie.....
Erikje
Mooi ding Jur.......ouwe schraper!!! :P
dusssss©

dusssss©
Zet die Pike gewoon op 120 mm of minder en zet de demper nu wel goed zodat de stuurhoek geen 75graden is...
Re:Enduro frame (3) met foto
met "in holland made" velgen

mooie fiets!!
(lange zadelpen)
;D
(lange zadelpen)
;D
Mooie bike.....vind alleen de combo met de rode parts niet zo mooi.
Nice bike!
Kun je wat meer vertellen over de "holland made" velgen?
Kun je wat meer vertellen over de "holland made" velgen?
- MxMasterMike
Waar heb je dat achterspatbordje vandaan?
spatbordje heb ik besteld bij de LBS, is een accesoire van Specialzied. 11 euro meen ik, ook simpel zelf te maken.
Holland made velgen zijn Rigida ZAC 2000 velgen. Ik wist ook niet dat er nog dergelijke dingen hier gemaakt worden. Wel leuk om een Holland made bikeprodukt te hebben.
Holland made velgen zijn Rigida ZAC 2000 velgen. Ik wist ook niet dat er nog dergelijke dingen hier gemaakt worden. Wel leuk om een Holland made bikeprodukt te hebben.
Zijn dat nou AC cranks. ?.. hij ziet er wel nic euit.. Maar die zadelpen staat echt xc wheenie hoogte... zo groot ben jij nou ook weer niet..
mr de duitser.

Die Pike staat ook niet verkeerd
. Ben ook aan het kijken naar een upgrade van mijn Fox Tals op mijn Enduro. Hoe rijd tie?

TheBigL schreef:
Zijn dat nou AC cranks. ?.. hij ziet er wel nic euit.. Maar die zadelpen staat echt xc wheenie hoogte... zo groot ben jij nou ook weer niet..mr de duitser.
frame is zo klein, groter kan ik niet betalen :P
Idd AC cranks, "georven" van mave.
Leerink schreef:
Die Pike staat ook niet verkeerd. Ben ook aan het kijken naar een upgrade van mijn Fox Tals op mijn Enduro. Hoe rijd tie?
Pike ervaringen
-
Jammer van die gescheurde frame"s, maar het blijft een mooie bike.
Volgens mij heb jij echt een Xtra Large nodig. Dit ziet er nog steeds klein uit.
Wat betreft die Pike: het chassis is veelbelovend: steekas, stijf en de veerweg heeft ze voor freeride. Alleen voor freeride is ze nu juist weer te lineair. En daardoor zijn er voor rijders vanaf een kilo of 95 niet sterk genoege veren beschikbaar. Ik weeg 88 en ik bottom ze met de stijfste veer van een flinke drop.
Dat motion control werkt zeer goed, alleen ik zie er niet echt een doel in voor enduro of freeride. Voor te klimmen draai ik die U-turn liever naar 95 en behoud ik de soepele veerweg.
De demping en de vering (lineair) is echt voor trails rijden ontworpen, zoals ik dat ook bij de Fox Vanilla opmerkte. Ik denk alleen dat de vork qua chassis veel meer aankan, zeker de versies met massieve kroon en stalen stuurbuis (SL en Race). Misschien dat de luchtversies met hun van nature progressieve veringkromme meer kunnen bieden voor freeride.
De prijs is perfect, voor dit geld zeker de beste vork die je kunt krijgen. De plastieke knopjes moet je dan maar voor lief nemen.
Wat betreft die Pike: het chassis is veelbelovend: steekas, stijf en de veerweg heeft ze voor freeride. Alleen voor freeride is ze nu juist weer te lineair. En daardoor zijn er voor rijders vanaf een kilo of 95 niet sterk genoege veren beschikbaar. Ik weeg 88 en ik bottom ze met de stijfste veer van een flinke drop.
Dat motion control werkt zeer goed, alleen ik zie er niet echt een doel in voor enduro of freeride. Voor te klimmen draai ik die U-turn liever naar 95 en behoud ik de soepele veerweg.
De demping en de vering (lineair) is echt voor trails rijden ontworpen, zoals ik dat ook bij de Fox Vanilla opmerkte. Ik denk alleen dat de vork qua chassis veel meer aankan, zeker de versies met massieve kroon en stalen stuurbuis (SL en Race). Misschien dat de luchtversies met hun van nature progressieve veringkromme meer kunnen bieden voor freeride.
De prijs is perfect, voor dit geld zeker de beste vork die je kunt krijgen. De plastieke knopjes moet je dan maar voor lief nemen.
-
ja en die enduro doet stiekum best vette drops met zn enduro..in winterberg van de drie meter drop af vond ik best stoer met een enduro...
zjeemrijjers unite...nigel...?
haha!!
zjeemrijjers unite...nigel...?
haha!!
De echte toegevoegde waarde van motion control op een dergelijke vork zie ik ook enkel als je er veel xc"t.
en daar is de vork niet voor bedoeld, neem dan een Reba. Ik Enduro veel en dat past de vork prima.
Gebruk de motion control enkel bij langere klimmen, op asfalt of als ik denk dat ik de snelste moet zijn.
Wel vind ik het motion control systeem veel beter dan SPV, zeker qua instellen en gebruikers gemak.
Frame maat heb ik geen probleem mee. XL? Ik ben slechts 1,84m. Large zou dan eerder passen. Ik heb bewust voor een M gekozen, wendbaarder en bovenal de bovenbuis van de L vind ik te lang. Ben al jaren een maat van ca 59cm gewend en dat gaat prima, nooit (rug)klachten, ook niet bij dagtochten van +100km.
Simpel weg gewoon een top fiets, nadeel is wel de onbeschermde modder. De demperbody slijt daardoor onnodig hard. De huidige demper is een jaa roud maar de body is al zichtbaar gesleten. wat uiteindelijk resulteert in lekkage. Spatbordje helpt wel de demper schoon t ehouden van de modderstroom van het achterwiel
Voor in Nederland veel veerweg. Bij uitstapjes in den buitenlanden al gauw erg welkom.
In mijn setup voor andere wellicht te zwaar, 14,5 kilo schat ik. mij boeit dat gewicht niet.
en daar is de vork niet voor bedoeld, neem dan een Reba. Ik Enduro veel en dat past de vork prima.
Gebruk de motion control enkel bij langere klimmen, op asfalt of als ik denk dat ik de snelste moet zijn.
Wel vind ik het motion control systeem veel beter dan SPV, zeker qua instellen en gebruikers gemak.
Frame maat heb ik geen probleem mee. XL? Ik ben slechts 1,84m. Large zou dan eerder passen. Ik heb bewust voor een M gekozen, wendbaarder en bovenal de bovenbuis van de L vind ik te lang. Ben al jaren een maat van ca 59cm gewend en dat gaat prima, nooit (rug)klachten, ook niet bij dagtochten van +100km.
Simpel weg gewoon een top fiets, nadeel is wel de onbeschermde modder. De demperbody slijt daardoor onnodig hard. De huidige demper is een jaa roud maar de body is al zichtbaar gesleten. wat uiteindelijk resulteert in lekkage. Spatbordje helpt wel de demper schoon t ehouden van de modderstroom van het achterwiel
Voor in Nederland veel veerweg. Bij uitstapjes in den buitenlanden al gauw erg welkom.
In mijn setup voor andere wellicht te zwaar, 14,5 kilo schat ik. mij boeit dat gewicht niet.
Had een Large genomen, hadden we geruild (ik heb een medium) en had je geld toegekregen.
Voor trails rijden is mijn medium te klein. Ik ben 1,88m.

Voor trails rijden is mijn medium te klein. Ik ben 1,88m.