achter dempers

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bart-fmx
achter dempers

Bericht door bart-fmx » ma jun 27, 2005 2:39 pm

heey

ik heb een giant ac met een manitou 3 way achterdemper
nou zit ik te kijken voor een andere demper en heb mijn oog laten vallen op een x fuxion vector dh weet iemand of dit een fijne demper is in vergelijking met een drie way

thanks b.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Re:achter dempers

Bericht door BF = DeJean » di jun 28, 2005 9:48 am

w verwacht je van die demper?
Ik ken die Xfusion ni, maar je manitou heeft wel SPV....

Lynx

Bericht door Lynx » di jun 28, 2005 11:03 am

bart-thor schreef:
heey

ik heb een giant ac met een manitou 3 way achterdemper
nou zit ik te kijken voor een andere demper en heb mijn oog laten vallen op een x fuxion vector dh weet iemand of dit een fijne demper is in vergelijking met een drie way

thanks b.

Je Giant AC is een single pivot en daar is een platform shock merkbaar beter dan een conventionele demper.
Ik ging van een Fox Vanilla, vergelijkbaar met de X-fusion Vector DH, naar een Manitou Swinger 4 way coil en
mijn Stinky reed veel en veel beter met de Swinger. Ik denk dat je een stap achteruit gaat doen met die X-fusion.

Ik zou eerder een Swinger 4 way - Fox DHX 5.0 of een 5th element nemen, als je een Air shock wilt is de 5th air en de Swinger 4 way Air misschien een betere optie. Ze zijn wel duurder, maar je shock bepaalt hoe je fiets gaat rijden.

DESL

Bericht door DESL » di jun 28, 2005 11:41 am

Ik sluit me aan bij Lynx, wijze woorden.

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met
de swinger 4 way coil.
Ik heb deze nu meer dan een jaar op
m"n bike zitten en nog geen klachten over.

Sterkte met het uitzoeken, "t zal nie mee
vallen in het bos der dempers.
DESL

jojo

Bericht door jojo » di jun 28, 2005 1:07 pm

Heb zelf ook een AC met een 4 way (standard trouwens) rijdt prima.

Rij je er alleen mee in de bikeparken of ook in Nederland zo af en toe een een ritje?? dan zou ik zowiezo voor een swinger of 5th gaan.

DESL

Bericht door DESL » di jun 28, 2005 7:04 pm

Swinger is wat sweeter voor de portomeflap ;)

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jun 28, 2005 11:13 pm

Xfusions moeten of revolutionair dempen voor een vet goedkope prijs of gewoon dempers van niks zijn omdat ze me te goedkoop zijn. Ik zie ze regelmatig aangeboden worden dus ik zou er zelf geen kopen.

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo jun 29, 2005 10:38 am

Heb eens met m"n broer lopen kloten met een X-fushion shock in Todtnau...is een hele leuke schokdemper voor een kinderwagen maar meer ook niet...
De compressie en rebound hebben geen toegevoegde waarde...je voelt nauwelijks verschil, behalve op rare momenten; dan ging dat ding op slot of werd het een pogostick...
Moraal van het verhaal is dat de demper het begaf na een paar uurtjes, we hebben toen maar een ouwe shock works gemonteerd. Geen centje pijn meer...

Natuurlijk zal het zo zijn dat wij weer net een slechte hadden, daar twijfel ik niet aan, maar alle dempers van de concurrenten zijn in ieder geval betrouwbaarder...

Ik denk dat je de Manitou het beste kan laten zitten, tenzij je juist een meer aansprekende achterdemping wil hebben,...dan zit je altijd goed met een RC.
Je 3way inruilen voor een 4way of 6way lijkt me onzinnig; in principe moet de constructie van die AC al een heel eind komen in de richting van efficiëntie,...het verschil met een platform wordt dan marginaal...

Jappe

Bericht door Jappe » wo jun 29, 2005 11:33 am

Iemand al de kans gehad om met de double barrel van Cane Creek te rijden?
Komt uit de motorsport, wat vaak een positief gegeven blijkt te zijn. Bovendien zien ze er vet uit.
http://www.canecreek.com/uploads/pics/dbl_barrel_2.jpg

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » wo jun 29, 2005 6:26 pm

hmmz tot nu toe ongeveer niks goeds over xfusion gehoord dus ik denk dat ik het voorlopig maar zo laat zitten thanks

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do jun 30, 2005 9:22 am

neem eerst je tijd om je goeie afstelling te vinden met je platform en andere instellingen.
Mocht je dan nog klachten hebben zou ik toch eerder upgraden naar een 4/6way, een Swinger Air 4 way of een Fox.
Xfusion zal wel zn kwaliteiten hebben maar je manitou heeft er zeker ook!

Plaats reactie