Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr jun 24, 2005 9:03 pm

Arnetteman schreef:

Overigens klopt het wel dat Frits een 250 GTO heeft.

FF ingrijpen voordat er geruchten te ronden gaan.Voor alle duidelijkheid,van de Ferarri 250 GTO zijn er nog maar slechts 2 op aarde en er zijn nog 3 replica"s gebouwd waarvan Frits er dus een heeft.Natuurlijk zijn er nog meer,maar dat zijn geen originele Ferarri"s.
Ik neem aan dat je deze bedoelde:
Afbeelding
Deze veel latere GTO is mijn favoriet:
Afbeelding

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr jun 24, 2005 9:04 pm

Jep Xircuit,

De F40 is absoluut de uberFerrari. Wat mij betreft ook DE ultieme sportauto ooit gebouwd.
Mooien zal er ook nooit gebouwd worden....imo.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr jun 24, 2005 9:10 pm

Wow Tuig,

Bedankt voor de info. Ik had geen flauw idee dat dat zo was.
Waarom zijn er nog maar 2 originelen dan? De rest allemaal in de poeiers of gewoon heel erg weinig van gebouwd?

In ieder geval zijn de replica"s dan wel erg goed gelukt. Is het niet een nafabrikaat van Ferrari? Dat ze bijvoorbeeld jaren later nog een paar gebouwd hebben?

Ik heb hier trouwens een boek staan waar een foto in staat waar wel 20 250 GTO"s op staan, allen identiek?
How do you explain that?

De 288 GTO is voor mij ook een zeer gave auto, zeker omdat de F40 en deze erg veel gemeen met elkaar hebben.

Overigens vind ik deze ook wel tof:

Afbeelding

330 P4

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr jun 24, 2005 9:19 pm

Ik ga ff zoeken waar ik die info vandaan heb.
Word vervolgd......

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr jun 24, 2005 10:18 pm

39 van gebouwd, waarvan 3 een litertje meer hadden; vier ltr dus. Geen flauw benul hoeveel er nog over zijn maar dat ze op een hand te tellen zijn zou mij zeer verbazen.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr jun 24, 2005 10:54 pm

Heb het nog ff opgezocht en zo zou het precies moeten zitten:

GTO Variants
In 1962 and 1963, the factory completed 33 cars, of which 32 featured the basic Comp/62 design. In the 1963 24 Hours of Le Mans race, Luigi ChinettiÂ’s North American Racing Team (NART) entered a 250 GTO fitted with a special body. It was similar in design to the 330 LMB GT/Prototype racers and is commonly referred to as the 250 GTO LMB. For the 1964 season a completely new car was developed to race in the GT class, resulting from the 1963 Le Mans winning 250 P. Being mid-engined, this new 250 LM shared no road going counterpart and therefore its homologation was refused by the FIA. Ferrari hastily assembled three new GTOs, fitted with a body similar to the 250 LM. This brings the total production of the 250 GTO to 36. Another three cars featured GTO style bodies, but used a different chassis and a 4 litre engine. These are known as the 330 GTOs. To add to the confusion, four customers returned their GTOs to the factory to have a 1964 style body fitted. So today there are 28 chassis fitted with the Comp/62 body, one GTO LMB, four re-bodied with a 1964 design and three chassis originally equipped with a 1964 body.
FerrariÂ’s stop gap measure partially paid off, with them winning the world championship for the third year running. At Le Mans the first real crack in the armor was visible when the aerodynamically superior AC Cobra Daytona took the class victory after the five year Ferrari dominance. In a final attempt to retain their stronghold, Ferrari constructed a racing version of the new 275 GTB model, but was too extreme in the eyes of the FIA and homologation was again refused. Disappointed, Ferrari withdrew from GT racing and concentrated on sportscars and Formula 1. The end of an era.

Nu alleen nog hopen dat de bron het bij het juiste eind heeft....

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » vr jun 24, 2005 11:10 pm

IMO de mooiste ferrari:

Afbeelding

Maar dan zonder stickers en met Spaakwielen.

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » za jun 25, 2005 10:55 am

Zijn geen spaakwielen maar knock-off"s.

Brum.

Bericht door Brum. » za jun 25, 2005 7:11 pm

Reservewielen? 5 stuks, weinig overkill.

aab

Bericht door aab » zo jun 26, 2005 1:25 pm

effe wat bull-shit uit de wereld helpen.
er zijn 3 soorten GTO"s gebouwd
de 250 gto "62
de 250 gto "64
en de 288 gto

van de 250 gto zijn er 39 gebouwd,en ik denk dat er nog net zoveel over zijn, want zo"n ding is nooit total loss, omdat opnieuw opbouwen minder kost dan de waarde.
De waarde is vaak gebaseerd op race historie
krooimans heeft een originele uit "62 waar gewoon mee geraced word en getaxeert is op 20 miljoen guldens, hoe weet ik dat, het carter damp tankje heb ik getekend en gemonteerd(mocht je hem ooit tegenkomen, rechts tegen het schutbord zit ie)
van de "64 zijn er 3 originele een een zooi rebuild, Rebuilds GEEN replica"s
een rebuild is vaak gebouwd op een chassis van een andere uit de 250 serie waarvan de onderdelen opnieuw gefabriceert worden en alles volgens originele specificaties weer gebouwd wordt.
Je hebt dan dus een echte ferrari 250 GTO die alleen niet van de band is gerolt in italie en een stuk race historie mist en daardoor ook zn waarde mist,
om een rebuild te laten bouwen moet je ook zo ondeveer minstens een miljoen euries neer leggen.
het koetswerk kan je laten kloppen bij Hietbrink die over de originele mallen beschikt.
o ja ik heb ook de carburateurs voor een "64 rebuild samengesteld en getest, deze waren ook niet meer te leveren door weber en moesten dus geheel opnieuw getekend en gefabriceert te worden.

aab

Bericht door aab » zo jun 26, 2005 1:46 pm

dat verhaal van Elevation12,000 had ik effe niet gelezen maar ik neem aan dat dat aardig klopt in iedergeval klinkt dat stukken geloofwaardiger dan dat er maar drie zijn en 2 replica"s oid.
van al die hokken die ik voorbij heb zien komen zijn er geen twee identiek.
omdat er toch maar zo weinig zijn wisselt de carrosserie ook nog wel eens let vooral maar eens op de 6 halve maantjes aan de voorkant, 3 in de motorkap en 3 onderop, de ene keer zitten ze dicht de andere keer zijn ze open
de lucht uitlaten achter de achterwielen verschillen ook vaak. en op de motorkap zelf zitten de ene keer lucht happertjes en de andere keer weer niet.
voor vele wagens geld het zelfde de f40 bijvoorbeeld, de koelsleuven achter de achter wielen verschillen nog wel eens en de sleuven in de achterruit.
dat is het voordeel van het een voor een hand vervaardigen, je kunt continu kleine verbeteringen doorvoeren

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » zo jun 26, 2005 5:04 pm

Arnetteman schreef:
We stonden woensdagavond om 1800 uur klaar op het vaste punt waar onze training altijd begint, rijd er aan de overkant van het Hoendiep in Groningen ineens dit langs:

Afbeelding

je mag best wel ff zwaaien als je mij voorbij ziet komen Arnette ;D

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo jun 26, 2005 10:40 pm

Mini en Ford F150, beide met 40 mph tegen een onvervormbaar object:

Afbeelding

Voor de duidelijkheid:

Afbeelding

VS

Afbeelding

http://www.bridger.us/2002/12/16/CrashT ... VsFordF150

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » zo jun 26, 2005 10:48 pm

werk aan de winkel bij ford ;)

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » zo jun 26, 2005 11:03 pm

zo zie je maar weer groter is niet altijd beter

Pimiento

Bericht door Pimiento » ma jun 27, 2005 9:21 am

Brum. schreef:

Hmm leg je Michelin banden of wat? ;)

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » ma jun 27, 2005 11:34 am

Pimiento schreef:
[
Brum. schreef:

Hmm leg je Michelin banden of wat? ;)

Nee Firestone explorer banden, die klappen uit mekaar, je weet toch >>>!

Maare..ik vind deze truck /suv wel heel erg stoer. Hopende maar dat ie een betere chrashbestendigheid heeft dan die andere hier boven, want dat sucked eg wel. :?

http://www.lincoln.com/vehicles/aviator ... ature=v110

Lincoln Aviator... :P oeh yeah.

Afbeelding

TheBigLjeweetwel

De auto en de bike

Bericht door TheBigLjeweetwel » ma jun 27, 2005 11:45 am

Afbeelding

Designed door occ.. echt wel gaaf gedaan.

http://www.lincoln.com/occsweeps/wallpaper.asp

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma jun 27, 2005 11:52 am

aab schreef:

voor vele wagens geld het zelfde de f40 bijvoorbeeld, de koelsleuven achter de achter wielen verschillen nog wel eens en de sleuven in de achterruit.
dat is het voordeel van het een voor een hand vervaardigen, je kunt continu kleine verbeteringen doorvoeren

Bij de eerste serie van de F40 zag je dat er veel kleine smalle luchtuitlaten boven de motorkap in het glas zaten. De nieuwere series hadden minder maar grotere uitlaten. Ik weet zo even niet meer verschillen/verbeteringen op te noemen. Moet toch mijn grote Ferrari F40 boek er maar eens bijpakken. Echt alles staat er in. Uitgebreide specificaties, ontstaansgeschiedenis, etc. Aangevuld met skitterende platen.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma jun 27, 2005 11:55 am

Ben overigens bezig om ergens een Ferrari te gaan huren. We hebben ergens in september een personeelsfeest ter gelegenheid van de opening van het nieuwe pand van onze vestiging in Amersfoort. Het moet een Italiaans dakterrassenfeest worden. En daar past natuurlijk niets beter bij dan een mooie auto uit Italië en de gelegenheid om daar een rondje in te gaan rijden.
Heb al ergens geïnformeerd naar de huur van een 348 TS. Nu nog zien of het een beetje binnen het budget van de personeelsvereniging past (10.000 euro per jaar).
Maar zit nu ruim onder de 1000 euro voor een dag of voor een paar uur.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » ma jun 27, 2005 12:44 pm

TheBigL schreef:

Maare..ik vind deze truck /suv wel heel erg stoer. Hopende maar dat ie een betere chrashbestendigheid heeft dan die andere hier boven, want dat sucked eg wel. :?

http://www.lincoln.com/vehicles/aviator ... ature=v110

Lincoln Aviator... :P oeh yeah.

Afbeelding

Vergeet die betere crashbestendigheid gerust. Al is het maar omdat de Lincoln een apart chassis heeft met enorme kokerbalken. Bij een klap tegen de spreekwoordelijke muur blijft het chassis relatief goed intact met als gevolg dat vrijwel alle botskracht op jouw lichaam terecht komt, airbags of niet. En da"s nooit grappig :?

Mathijs

Bericht door Mathijs » ma jun 27, 2005 4:01 pm

Bigger is in deze gevallen idd niet better, en zeker niet mooier.

Beetje te veel bling aan die lincolns. Doe dan maar een SevenFourtyFizzey (745 i)

Afbeelding

Binnenkort een tourtje maken in zo"n bak. WURRR!

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » di jun 28, 2005 8:57 am

dit is dan wel het oude model tog?
het nieuwe model heeft i.p.v. die balk over de kofferbak een mooie dunnen chrome strip.
kooz

Sven

Bericht door Sven » di jun 28, 2005 9:25 am

Afgelopen weekend Automaxx. Tuning en Styling op en top, heb goed genoten van alle auto"s!

Nu weer wat autonieuws:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de komst van de Astra GTC heeft Opel een sportief gelijnde middenklasser te pakken. Steinmetz maakt de Astra GTC nog veel sportiever met een bodykit, wielen en motortuning.

Opel levert maar liefst acht motoren voor de Astra GTC. Voor drie van deze motoren heeft Steinmetz een tuningprogramma ontwikkeld. Het betreft chiptuning voor de 1.7 CDTi, 1.9 CDTi en de 2.0 Turbo. De eerste diesel krijgt een vermogen van 121 pk en dat is 21 pk meer dan de originele 1.7 liter motor. De 1.9 CDTi beschikt na tuning van Steinmetz over 175 pk waarmee er een winst is geboekt van 25 pk. De 2.0 liter turbo benzinemotor levert standaard al 200 pk. Dankzij chiptuning van Steinmetz is er 230 pk uit de 2.0 liter motor te halen. Erg belangrijk om te weten is dat het koppel van de dieselmotoren flink is gestegen.

Verlaagd
Het onderstel van de Astra GTC is door Steinmetz met 30 mm verlaagd. Dit geldt niet alleen voor het standaardonderstel maar ook voor de uitvoering met IDS-plus vering. De Steinmetz veren zorgen niet alleen voor die extra sportieve look maar ook voor een lager zwaartepunt. Dat komt de rijeigenschappen merkbaar ten goede. Minder overhellen in de bochten en een betere stabiliteit zijn de kenmerken. In combinatie met de enorme 19 inch lichtmetalen wielen zorgt de verlaging voor opgevulde wielkasten.

Compleet pakket via de Opel-dealer
Op de foto´s is de Astra GTC afgebeeld die is voorzien van het complete pakket aan accessoires. De voorbumper is voorzien van een voorspoiler die aan de originele bumper kan worden bevestigd. De kenmerkende honingraatgrille en de sportspiegels, de zij-skirts en de aluminium-look tankdop zijn allemaal losse accessoires. Tevens is deze auto voorzien van striping op de zijkant, een achterspoiler en een gewijzigde achterbumper. Het interieur is opgesierd met aluminium accessoires in de vorm van een versnellingspookknop, handremhendel, pedalenset en velours matten. De accessoires zijn verkrijgbaar via de Opel-dealer.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di jun 28, 2005 9:31 am

Tja, het blijft een opel :P

Gesloten