Hi ,
Khad nog een Breed stuur liggen en een kort stuurpen dus dacht ik ik ga een trial fietske make...
Ik haal mij RockyMountain Hammer (klein frame) uit de garage , monteer het stuur en stuurpen.
en zette alles in orde... Tot ik het zadel op de laagste stand wou doen..Ik krijg er geen beweging in!
Heeft iemand een idee hoe ik men zadelpen kan bewegen..(en nee het was geen te grote maat)
Er zit dus echt GEEN beweging in..
Iemand raad?
Greetz
Zadelpen..
Moderator:Beheerders
-
Re:Zadelpen..
kruipolie
Bansheebeest gain schreef:
kruipolie
Yep nachtje laten inwerken, en als ie dan nog vast zit de zadelpen in de bankschroef of workmate en het frame als hefboom gebruiken.
Momenteel heb ik er kruipolie laten inwerken en al een keer geprobeerd met koevoet onder zadel..
geen beweging
zelfs geen grade verschoven !
Ik zal idd. nog eens kruipolie via de "drinkbushoudergaatjes" spuiten en dat laten inwerken...
Als dit niet werkt de bankschroef in en draaien...
Door de roest ofzo ?
Greetz

Ik zal idd. nog eens kruipolie via de "drinkbushoudergaatjes" spuiten en dat laten inwerken...
Als dit niet werkt de bankschroef in en draaien...
Door de roest ofzo ?
Greetz
Stalen frame?
Staal en alu gaan invreten op elkaar, koudlassen. Zit na een tijd echt muurvast. Zelfs met montagepasta of vet moet je eigenlijk minimaal eens per jaar de pen eruit halen en de binnenkant van de zitbuis en de zadelpen goed schoonmaken en opnieuw invetten.
Staal en alu gaan invreten op elkaar, koudlassen. Zit na een tijd echt muurvast. Zelfs met montagepasta of vet moet je eigenlijk minimaal eens per jaar de pen eruit halen en de binnenkant van de zitbuis en de zadelpen goed schoonmaken en opnieuw invetten.
Idd , een echte Ritchey stalen frame...
Toch nog los te krijgen hoop ik
Greetz
Toch nog los te krijgen hoop ik

Greetz