Tandwielen vraagje
Moderator:Beheerders
Ik heb nu al geruime tijd met 1 tandwiel voor(38 T) en een normale 11/32 cassette achter gereden.Beviel prima voor hier in mijn omgeving.Nu heb ik een nieuwe fullie(andere is HT) en nu wou ik eigenlijk met 2 tandwielen voor + bash en eventueel chainguide gaan rijden.Op de fiets zit een saint cranckset met 3 bladen.Ik dacht zelf aan 28/40 tands tandwielen op de cranck te zetten en op de plek van het grote blad een bashring te plaatsen.Ik ben er wel achter gekomen dat je in veel afdalingen met een 38 T net tekort komt.Is deze verhouding een beetje ok?En is zo"n setup überhaupt mogelijk?Het is de bedoeling om een beetje xc/enduro gericht te gaan touren in Duitsland en Belgie en zo.Kun je met deze verhouding nog een beetje klimmen?(heb wel redelijk wat kracht en gebruik normaal niet vaak mijn kleine blad)
Re:Tanwielen vraagje
Ik zou gewoon het kleinste tandblad eraf gooien een E-13 chainguide pakken voor 2 tandwielen en je bent vertrokke
Kheb ook van mijne saint et kleinste deraf gehaald , gebruikte ik toch nooit ...
Greetz

Kheb ook van mijne saint et kleinste deraf gehaald , gebruikte ik toch nooit ...
Greetz
Re:Tandwielen vraagje
Het nadeel is dat de E-13 maar tot 38 tands gaat.Is me net te weinig.
freeko schreef:
MRP heeft ook zon soort ding voor twee bladen.
volgens mij heeft .....pervert er zoon 1 tekoop?
correct me if i"m wrong
kooz
correct me if i"m wrong
kooz
Klopt heb al geinformeerd.....gaat ook tot 38 t