Waarom......

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
freeko
Waarom......

Bericht door freeko » ma mei 23, 2005 8:38 pm

....gaan er niet meer Nederlanders naar DH wedstrijden in Duitsland???Ik hoor hier genoeg verhalen over weekenden in Bad- Wildbad,Todtnau,Winterberg of weet ik veel waar.Maar op veel wedstrijden in Duitsland zijn geen Nederlanders te vinden.Terwijl dit juist de kans geeft op plekken te rijden waar je normaal niet mag rijden.(Niet elk parcours is permanent)Aan de afstanden kan het toch ook niet liggen want de meest wedstrijden liggen op ongeveer dezelfde afstand als BW of Todtnau.Zelfs op wedstijden die dichterbij zijn (Rittershausen bijvoorbeeld) is maar een handje vol Nederlanders te vinden.Ook de sfeer is er zeer relaxed.Ik ben ook maar een hobby rijder dus voor de prijzen(of de competitie) doe ik het ook niet(Kan toch niet met de rest meekomen. ;D).Is er een bepaalde reden hiervoor???

Crash

Re:Waarom......

Bericht door Crash » ma mei 23, 2005 9:25 pm

hela

ik zou dat best willen doen maar tja geen vervoer.
En al zou ik mee de trein gaan in je eentje is saai.
Maar een goeie dh of fr wedstrijd lijkt me echt kicke.

Plons

Bericht door Plons » di mei 24, 2005 7:11 am

Mischein is de reden wel : "Showdabikenotyourskillsmeetings"

sunn

Bericht door sunn » di mei 24, 2005 9:41 am

Ik wil best eens een wedstrijd rijden maar ik denk dat die zo druk zijn dat je niet rustig kunt trainen wat ik wel nodig heb om de track te leren kennen en fatsoenlijk deel te kunnen nemen. Ik zit dan liever 2 dagen full time te rijden dan 1 dag trainen waarbij de profs je om de oren vliegen. Dan is er ook nog de wedstrijddag waar je de hele dag zit te koekeloeren, is wel vet om te zien maar vindt het een beetje zonde om 300 km te rijden en dan niet te biken.

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » di mei 24, 2005 10:36 am

waarom zijn er zo weinig vlamingen en/of nederlanders tijdens de belgische wedstrijden?

GTLTS

Bericht door GTLTS » di mei 24, 2005 10:53 am

uiteindelijk komt het er op neer dat er veel geluld wordt maar dat er maar weinig echt zeker van hun skillz zijn...
of niet dan?

Don

Bericht door Don » di mei 24, 2005 10:53 am

Space Man Spiff schreef:
waarom zijn er zo weinig vlamingen en/of nederlanders tijdens de belgische wedstrijden?

Omdat Walen enge mensen zijn die we niet verstaan...... :P

Daniel air

Bericht door Daniel air » di mei 24, 2005 11:09 am

Space Man Spiff schreef:

Omdat die banen in belgie niks aan zijn.
Je kunt beter naar Duitse wedstrijden gaan dan heb je tenminste
een fatsoenlijke baan.

M@lphy

Bericht door M@lphy » di mei 24, 2005 12:05 pm

Omdat niet iedereen wedstrijden wilt rijden!

Omdat niet iedereen skills heeft om daadwerkelijk wedstrijden te rijden! !

Omdat niet iedereen z"n DIKKE Ride wil afschrijven in een wedstrijd! ! !
(nwe. vorkje hier, nwe. D2 daar...)

Maar idd. voor velen nogal ver rijden, op onbekend terrein dus enkel "s weekends naar de Bikeparks.
Beetje materiaal kost nogal wat... mjaah voor die paar weekenden dan zo"n dure Ride?

Beetje krom... maar ieder z"n heug.

Waarom rijden er dan zo weinig mensjes XC wedstrijden in Olland?
Ohw... deze vraag hoort bij een ander Forum Onderwerp! 8)

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » di mei 24, 2005 12:20 pm

Daniel air schreef:
[
Space Man Spiff schreef:

een fatsoenlijke baan.

awel ja waarom doen er zo weinig mee? je kunt met een xc velo naar beneden. in duitsland is het wat extremer, dan kan ik het nog begrijpen waarom je niet zou willen meedoen.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » di mei 24, 2005 2:08 pm

Space Man Spiff schreef:
[
Daniel air schreef:
[
Space Man Spiff schreef:

een fatsoenlijke baan.

awel ja waarom doen er zo weinig mee? je kunt met een xc velo naar beneden. in duitsland is het wat extremer, dan kan ik het nog begrijpen waarom je niet zou willen meedoen.

ik ga altijd naar elke wedstrijd waar ik kan heen gaan.

en dat je de skillz niet hebt, da"s BS... toen ik pas begon reed ik met mijn XC fiets met rottige V-brakes namen en coo en zo naar beneden. mijn tijden waren natuurlijk niet goed, maar who cares... het is "m toch om de lol te doen?

Daniel air

Bericht door Daniel air » di mei 24, 2005 3:18 pm

Space Man Spiff schreef:
[
Daniel air schreef:
[
Space Man Spiff schreef:

een fatsoenlijke baan.

Ik ga niet naar belgie omdat ik dan 2 uur moet rijden voor een baan waar niet
aan is. Namen is nog wel vet maar dat is dan ongeveer de enigste.

Luc

Bericht door Luc » di mei 24, 2005 3:18 pm

GTLTS schreef:
uiteindelijk komt het er op neer dat er veel geluld wordt maar dat er maar weinig echt zeker van hun skillz zijn...
of niet dan?

Dan ben ik dus één van die weinigen, ik ben heel zeker dat ik ze NIET heb ... :P

jojo

Bericht door jojo » di mei 24, 2005 5:02 pm

Ik denk dat er maar weinig zijn die er behoefte aan hebben, en dat de meesten meer voor de fun gaan.

Heb er zelf ook weinig behoefte aan, ga liever hele dag rijden in bikepark. zodat je niet op bepaalde tijden alleen de baan mag berijden, en in die paar runs perce hard moet gaan (want als je mee doet wil je ook zo snel mogelijke tijd neerzetten), fun vind ik zelf belangrijker, maarja das mijn mening erover (en misschien wel van meer).

Een wedstrijd kan ook fun zijn, maar das iedereen zijn eigen smaak, en die een wedstrijd fun vinden zullen ook vast wel op de wedstrijden aanwezig zijn ;)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di mei 24, 2005 5:22 pm

Omdat racen me voorlopig niet interesseert.
Ik ga zovaak naar t buitenland als mogelijk. Maar ik ga wel net die weekends vermijden dat er races zijn. Waarom?

-ni uit schrik voor mn skills, ik weet waar ik sta, wat ik kan en wat niet kan, daar heb ik geen race voor nodig
- waarom meer inschrijvingsgeld betalen om minder te mogen rijden op een weekend? Ik ga liever een week later, dan kan ik rijden tot ik erbij neerval
- hard gaan is fun, maar je wil ook een paar runs puur voor de flow, of eens iets anders proberen, een freerideje naar onder bvb

Bottom line is deze: ik vind dat ik voor een amateur ni slecht rijd, maar zeker ni geweldig. Waarom zou ik de ziel uit mn lijf trainen, mn pintje laten staan, ni uitgaan, nog meer investeren om dan bvb 14e te zijn of 31e weet ik veel. Da motiveert toch ni.
Over een paar jaar als ik bij de masters kan rijden, ga ik misschien wel mn kans eens wagen, als er dan een podium in zit is t nog zoveel leuker.

Wie me kent weet dat t weinig met posen te maken heeft.
ugh

freeko

Bericht door freeko » di mei 24, 2005 5:52 pm

Ik train ook niet echt voor de wedstrijden,ik train juist omdat het meer fun is te rijden zonder dat je na 2 runs je tong tussen je tandwielen hebt hangen(een beetje conditie is nooit weg)Skills heb ik ook niet,maar daar leer je ze wel.Een biertje zuipen doe ik zeker ook nog wel.Ik rijd nu ook masters en vind dat er meer dan genoeg tijd is on te trainen op een wedstrijd.Had het wel leuk gevonden eens wat meer medelanders op een wedstijd tegen te komen.

Daniel air

Bericht door Daniel air » di mei 24, 2005 7:39 pm

BF = DeJean schreef:
- waarom meer inschrijvingsgeld betalen om minder te mogen rijden op een weekend? Ik ga liever een week later, dan kan ik rijden tot ik erbij neerval

Het inschrijvingsgeld is minder als een lift pas voor 2 dagen.
En een wedstrijd in duitsland is 2 dagen dus het is zelfs nog goedkoper.
En met wedstrijden kom je ook op banen waar geen lift is en waar je normaal niet kan rijden.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » di mei 24, 2005 8:11 pm

Ik sluit me volledig aan bij BF=Jean.

Daarbij heb ik niet altijd tijd. Als werkende in een winkel kan je elk raceweekend bij voorbaat wel uitsluiten, zeker als het in het buitenland is.

Btw, voorheen heel wat wedstrijden bezocht maar nu is het tijd voor andere dingen.

TBB

Wytze

Bericht door Wytze » di mei 24, 2005 9:55 pm

Ik heb een wedstrijd in belgië gereden en vond het heel tof!
Ik wil heel graag meer mee rijden, maar ik hoor altijd of te laat
dat er eentje is, of het is in een weekend waarin ik geen tijd of
vervoer heb....
Heel jammer want Freeko heeft gelijk het is een toffe sfeer en
het viel me onwijs mee dat je gewoon heel makkelijk goed
kan meekomen met de rest. (wel een duidelijk gat tussen de
"hobby" gasten en de lui die het echt serieus nemen) :)

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo mei 25, 2005 1:47 pm

Luc schreef:
[
GTLTS schreef:
of niet dan?

Dan ben ik dus één van die weinigen, ik ben heel zeker dat ik ze NIET heb ... :P

ik ook....

pHiLL

Bericht door pHiLL » do jun 09, 2005 11:09 pm

Wat Plons zij over de "showyourbikeandnotyourskillsmeetings" is gedeeltelijk waar. ik deed vorig jaar mee aan de city-downhill in Neuburg a/d Donau. Ben daar heel bescheiden naar toe gegaan met mijn Nicolaichen, ik kreeg in het begin een beetje scheve blikken als ze de nummerplaat van mijn wagen zagen - zo van, wat komt die hier in godsnaam zoeken, vooral de Münchner hadden veel nek maar weinig skills - na de wedstrijd heb ik eens gelachen. Eindigde elfdes en liet een heel pak "teamrijders" achter mij...er rijden veel Schwanzloze posers rond!

Chmod

Bericht door Chmod » wo jun 15, 2005 8:19 am

ik rij in nauwelijks belische wedstrijden meer, en dit niet omdat het parcour niet mooi zou zijn, maar wel door die klote belgische bond. Die doen alles kapot. en de wedstrijden met een goed initiatief worden duurder en duurder. Waarom €25 betalen en dan 3x op een dag naar beneden rijden?

Mischien als ik een persoonlijke shuttle zou hebben, dan zou ik terug een kans wagen.

PS: belgische parcours zijn wel mooi, alleen niet lang! vb: Namen, Huy, Chaudefontaine (geen wedstrijden meer)

Plaats reactie