crankset advies gevraagd
Moderator:Beheerders
Cannondale heeft voor haar dertigste verjaardag een speciale jeckyll serie gemaakt de "goodboy" hierbij was alles polished... ook de xtr onderdelen (cranks, derailleurs, shifter) Die cranks zijn op de markt nog wel eens te vinden. Ikzelf heb nog een setje polished voortandwielen in de kast liggen van die serie. Enige spijtige is dat er op de cranks dus C-dale vermeld is.
Zoek en je zult vinden... JJ, christiaan, ralph hebben er allemaal.
greetz
bettes
Zoek en je zult vinden... JJ, christiaan, ralph hebben er allemaal.
greetz
bettes
Re:crankset advies gevraagd
BOSS schreef:
XTR cranks van c"dale????? explain please.....
Bling Bling genoeg?
Bike & Hike Steenwijk en Stappenbelt Zwolle/Apeldoorn heeft ze (geloof ik) nog liggen.
En misschien DK ook nog wel, hij wou er ooit vanaf. En dat C"dale logo is niet echt goed te zien op de crank hoor....
Erikje

BOSS schreef:
[MavErik schreef:
Die is toch ook niet glimmend?
En lijkt het middenblad nou buiten het grote blad te komen? ???![]()
ja verdomd zeg, daar is iemand niet zo heel handig geweest met fotosoep.........
Ik heb nog eens goed gekeken. Het klopt wel. Je ziet een stukje crank, waarvan het lijkt alsof het bij het grote blad hoort.
Mammoet in Den Haag heeft ook nog die Polished XTR cranks liggen dacht ik. als deel van die complete Cannondale groep. (Product=>Snuffelhoek en dan 2x keer pijltje naar rechts (>))
Er is weer een sprankje hoop aan de Horizon, alles op een rijtje:
-RF Deus gekocht met RF lagers
-veel gezeik gehad met stroef draaien en/of loslopen van de crank.
-altijd door mijn inmiddels ex-lbs(Piet de Wit in de Wormer) aan laten sleutelen(prutsen blijkt nu)
-ringetje erbij, ringetje eraf niets hielp
-op een gegeven moment liep het rechterlager zo zwaar dat men beide heeft vervangen voor een XT
-deze XT heeft het 2 maanden uitgehouden en toen kwam er een soort pakking naar buiten zetten.
-ex-LBS gebeld op donderdag of hij hem kon vervangen en opsturen voor evt. garantie. Dit is nog geen 5 minuten werk maar nee men had het druk, of ik de week daarop even wilde komen......NEE DUSSSSSS
-Kolkman in Zijdewind gebeld, en alles eerlijk verteld. Ik kon gelijk langskomen en hij heeft de lagers vervangen door XTR voor een XT prijs!!!! Hij heeft alle ringen gelijk overgezet zoals Piet de Wit ze heeft gemonteerd.
-Gisteren het oude XT lager schoongemaakt, blijkt dat het rechterlager is ingesleten op die plastic afdekkap.................DAT GAAT DIE XTR DUS BINNENKORT OOK KRIJGEN..........dacht ik.
-Ik naar Piet de Wit, lager teruggebracht "op draaiende delen zit in principe geen garantie"
"dat lager is ingesleten en kunnen we niet opsturen voor garantie"
Maar jullie hebben hem gemonteerd.......
"ja maar ik zei al tijdens de montage dat ik geen voorstander was van 2 merken door elkaar gebruiken"
Maar je hebt hem er WEL opgezet........
Ik heb het toen maar opgegeven.
-vandaag crank eraf geschroefd en idd het XTR lager begint ook al in te slijten aan de rechterkant.... maar wat zie ik daar??? Daar mist een ring op de rechtercrankarm!
-Ik de ring erop gezet en de crank aangedraaid, crank loopt erg zwaar. Kolkman gebeld, kom maar gelijk langs, kijken we wel ff(ik heb zelf geen sleutel om het lager eraf te schroeven)
-rechter lager eraf geschroefd, blijkt daar een EXTRA NIET ORGINELE ring tussen te zitten!!!!!!!!!!
-extra ring verwijderd en hij heeft nog nooit zo soepel gelopen ;D
-ik juich niet te vroeg, maar heb weer een sprankje hoop. Dit weekend wordt hij getest in Belgie.
Moraal van het verhaal:
BOSS KOOPT NOOIT MEER IETS BIJ PIET DE WIT IN DE WORMER en adviseert iedereen om dat ook te doen.
dussssss©
-RF Deus gekocht met RF lagers
-veel gezeik gehad met stroef draaien en/of loslopen van de crank.
-altijd door mijn inmiddels ex-lbs(Piet de Wit in de Wormer) aan laten sleutelen(prutsen blijkt nu)
-ringetje erbij, ringetje eraf niets hielp
-op een gegeven moment liep het rechterlager zo zwaar dat men beide heeft vervangen voor een XT
-deze XT heeft het 2 maanden uitgehouden en toen kwam er een soort pakking naar buiten zetten.
-ex-LBS gebeld op donderdag of hij hem kon vervangen en opsturen voor evt. garantie. Dit is nog geen 5 minuten werk maar nee men had het druk, of ik de week daarop even wilde komen......NEE DUSSSSSS
-Kolkman in Zijdewind gebeld, en alles eerlijk verteld. Ik kon gelijk langskomen en hij heeft de lagers vervangen door XTR voor een XT prijs!!!! Hij heeft alle ringen gelijk overgezet zoals Piet de Wit ze heeft gemonteerd.
-Gisteren het oude XT lager schoongemaakt, blijkt dat het rechterlager is ingesleten op die plastic afdekkap.................DAT GAAT DIE XTR DUS BINNENKORT OOK KRIJGEN..........dacht ik.
-Ik naar Piet de Wit, lager teruggebracht "op draaiende delen zit in principe geen garantie"
"dat lager is ingesleten en kunnen we niet opsturen voor garantie"
Maar jullie hebben hem gemonteerd.......
"ja maar ik zei al tijdens de montage dat ik geen voorstander was van 2 merken door elkaar gebruiken"
Maar je hebt hem er WEL opgezet........
Ik heb het toen maar opgegeven.
-vandaag crank eraf geschroefd en idd het XTR lager begint ook al in te slijten aan de rechterkant.... maar wat zie ik daar??? Daar mist een ring op de rechtercrankarm!
-Ik de ring erop gezet en de crank aangedraaid, crank loopt erg zwaar. Kolkman gebeld, kom maar gelijk langs, kijken we wel ff(ik heb zelf geen sleutel om het lager eraf te schroeven)
-rechter lager eraf geschroefd, blijkt daar een EXTRA NIET ORGINELE ring tussen te zitten!!!!!!!!!!
-extra ring verwijderd en hij heeft nog nooit zo soepel gelopen ;D
-ik juich niet te vroeg, maar heb weer een sprankje hoop. Dit weekend wordt hij getest in Belgie.
Moraal van het verhaal:
BOSS KOOPT NOOIT MEER IETS BIJ PIET DE WIT IN DE WORMER en adviseert iedereen om dat ook te doen.
dussssss©
BOSS...
Je voelt em al aankomen... Kun je ergens een overzichtje krijgen over de volgorde van ringen bij jou?
Ben eens benieuwd of die van mij dan ook (nog) beter kan lopen...
Je voelt em al aankomen... Kun je ergens een overzichtje krijgen over de volgorde van ringen bij jou?
Ben eens benieuwd of die van mij dan ook (nog) beter kan lopen...
Sven, ik heb je gemaild.
dussssss©
dussssss©
Boss, ik graag ook!
Exar schreef:
Boss, ik graag ook!
done
dusssss©
De test in Belgie glansrijk doorstaan, geen speling, niet losgelopen oid.
Ik ben nog erg wantrouwig, maar de eerste indrukken zijn positief....
dusssss©
Ik ben nog erg wantrouwig, maar de eerste indrukken zijn positief....
dusssss©