Re:DT Hügi FR
Moderator:Beheerders
Op enkele dagen na 2 jaar oud. Nooit extreem zotte dingen gedaan (zelfs mijn vriendin noemt mij een sissi) en dan plots op een drop van nog geen 2m, kaboem!
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=498219
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=498218
Hopelijk garantie. Anders nieuw wieltje laten maken. Waarschijnlijk dan Hope Bulb met Mavic 729,Sun Double track of Syncros DPS 36
Iemand ervaring met die laatste?
Of een ander idee voor naaf? Gewicht is van ondergeschikt belang. Maar geen Saint (schijven en derailleur wil ik houden)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=498219
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=498218
Hopelijk garantie. Anders nieuw wieltje laten maken. Waarschijnlijk dan Hope Bulb met Mavic 729,Sun Double track of Syncros DPS 36
Iemand ervaring met die laatste?
Of een ander idee voor naaf? Gewicht is van ondergeschikt belang. Maar geen Saint (schijven en derailleur wil ik houden)
Das mooi kut dan . Ik ken iemand hier uit m"n woonplaats die heeft er ook een, maar nog geen problemen mee gehad. Nou weet ik niet de hele history van dat ding... maarre hij doet er ieder geval mee dj en en 4x en bmx. vlgs mij ook wel bikeparks.
Anders gewoon Chris King... das echt bling bling... ik rijd er al 6 jaar mee en deze problemen nooit mee gehad. En die heeft alles al over leeft van ruig xc rijden tot aan freeride/4x ..bmx.. ua en dh en drops van 1.,25 tot 2.5 meter. No sweet baby
Zou toch eerder aan een niet juiste band/velg combo denken die vangen toch de eerste klappen op.
Anders gewoon Chris King... das echt bling bling... ik rijd er al 6 jaar mee en deze problemen nooit mee gehad. En die heeft alles al over leeft van ruig xc rijden tot aan freeride/4x ..bmx.. ua en dh en drops van 1.,25 tot 2.5 meter. No sweet baby

Zou toch eerder aan een niet juiste band/velg combo denken die vangen toch de eerste klappen op.
Chris King is echt teveel. bijna 500euro voor de naaf alleen al. Dat geef ik nog niet aan een hele wielset. En vroeg of laat begeeft dat ding het ook. Licht en freeride gaan echt niet samen. Voor een derde van de prijs vind je een naaf die even stevig is (maar wel een stuk meer weegt) En gezien gewicht niet mijn grootste bekommernis is... Ik vraag me trouwens af hoe CK omgaat met garantie in geval van freeride. Zijn die naven toch niet echt voor ontworpen.
Wat de velg-bandcombinatie betreft: Een Mavic D3.1 en een Michelin Hot S 2.2 UST. Niets mis mee denk ik zo.
Wat de velg-bandcombinatie betreft: Een Mavic D3.1 en een Michelin Hot S 2.2 UST. Niets mis mee denk ik zo.
-
- Forumbeheerder
mag t wat kosten of moet t gewoon zn ding doen
als t iets mag zijn: hadley,
anders zou ik voor ne XT gaan of Footwork
als t iets mag zijn: hadley,
anders zou ik voor ne XT gaan of Footwork
Sissi ?
Sloper ! :P
Lijkt mij wel garantie, een FR naaf moet toch wel iets kunnen hebben.
Echt lomp kan "t nooit zijn geweest, rest van het wiel, en de fiets zijn toch nog heel?
Sloper ! :P
Lijkt mij wel garantie, een FR naaf moet toch wel iets kunnen hebben.
Echt lomp kan "t nooit zijn geweest, rest van het wiel, en de fiets zijn toch nog heel?
Velg heeft wel een redelijke slag, maar is mss nog te redden. Achterdemper is wel dichtgeslagen. Fox DHX5.0 met 350 veer, 125psi lucht en bottom out op max. Raar, want een maat van mij met dezelfde fiets en demper, ongeveer zelfde gewicht (-90kg)heeft dezelfde drop al heel vaak gedaan en geen problemen. Denk dat ik toch een 450 veer zal steken. Santa Cruz had echter die 350 aangeraden voor mijn bullit. Te slap?
Ergens een verdeler van Hadley in België?
Ergens een verdeler van Hadley in België?
-
- Forumbeheerder
ni da ik weet
Northwest mountain bike centre in de uk, misschien in duitsland
Northwest mountain bike centre in de uk, misschien in duitsland
Gewoon uit de States laten komen, scheelt ook een pak geld!
Had nog een winkel in Frankrijk gevonden, maar heeft ze niet op stock en zal een hele tijd duren. Voor de rest nog wel goedkope dingen.
www.rspimport.com
Hoe zit dat nu met taxen bij invoer vanuit de US? Frames en dergelijke vallen natuurlijk nogal op, maar zo"n naafje moet je toch gewoon kunnen laten opsturen, of valt dat tegen?
www.rspimport.com
Hoe zit dat nu met taxen bij invoer vanuit de US? Frames en dergelijke vallen natuurlijk nogal op, maar zo"n naafje moet je toch gewoon kunnen laten opsturen, of valt dat tegen?
http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=118007
linkje van een blije amerikaan met een kapotte DT FR, ik denk dat je wel garantie zal krijgen...
greetz
bettes
linkje van een blije amerikaan met een kapotte DT FR, ik denk dat je wel garantie zal krijgen...
greetz
bettes
Afgelopen weekend in Willingen met iemand van DT gesproken. Vertelde mij dat ik contact moest opnemen met de vertegenwoordiger van DT in België (Ludo). Als alles intern nog ok is, kunnen ze enkel de buitenkant vervangen wat niet zo duur zou zijn. Garantie kunnen ze waarschijnlijk niet geven aangezien de naaf 2 jaar oud is. "Gratis kan niet. Niks is gratis in t leven..." Wat een humor die kerel. Hun naven zijn allerminst gratis en als die het dan na 2 jaar begeven... En zeggen dat ik mij voor de aanschaf nog afvroeg of het niet een beetje overkill was. Zo"n zotte dingen doe ik er dus echt niet mee. Had achteraan een crossmax als reservewiel gemonteerd voor een dagje Winterberg. Ik denk niet dat ze willen weten dat hun freeridenaven het opgeven waar ik met een crossmax kan blijven rijden. Maar genoeg daarover of ik had het topic beter in de klaagbak gestoken. Eerst zien wat de invoerder hier zegt. In elk geval blijft de interesse in een Hadleynaaf. Anders wordt het waarschijnlijk een Hope Bulb.
Jappe schreef:
Afgelopen weekend in Willingen met iemand van DT gesproken. Vertelde mij dat ik contact moest opnemen met de vertegenwoordiger van DT in België (Ludo). Als alles intern nog ok is, kunnen ze enkel de buitenkant vervangen wat niet zo duur zou zijn. Garantie kunnen ze waarschijnlijk niet geven aangezien de naaf 2 jaar oud is. "Gratis kan niet. Niks is gratis in t leven..." Wat een humor die kerel. Hun naven zijn allerminst gratis en als die het dan na 2 jaar begeven... En zeggen dat ik mij voor de aanschaf nog afvroeg of het niet een beetje overkill was. Zo"n zotte dingen doe ik er dus echt niet mee. Had achteraan een crossmax als reservewiel gemonteerd voor een dagje Winterberg. Ik denk niet dat ze willen weten dat hun freeridenaven het opgeven waar ik met een crossmax kan blijven rijden. Maar genoeg daarover of ik had het topic beter in de klaagbak gestoken. Eerst zien wat de invoerder hier zegt. In elk geval blijft de interesse in een Hadleynaaf. Anders wordt het waarschijnlijk een Hope Bulb.
Een King Disc doet rond de $375 in de USA, bijvoorbeeld bij Cambria Bikes http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?id=12241. Na import en BTW ben je zo rond de 400 Euro kwijt. Heel veel geld, maar wel de moeite waard; al is het maar om de garantie. Zij geven gewoon 5 jaar garantie, "no questions asked". Dat hebben we zelf meegemaakt met onze tandemnaaf. Na 6 jaar is er gratis een nieuw oversize lager ingeperst. Moest uiteraard wel het wiel opsturen, maar dat kostte ook maar 27 Eurie.
Voor het geld van zo"n King kun je natuurlijk wel pakweg twee of drie Hügi"s kopen, da"s ook een afweging ..... Overigens is het heel vervelend dat die FR kapot is gegaan, maar het kan ook gewoon een exemplarisch probleem zijn. Shit happens :P
- Hydraulic_Pimp
Hope Bulb zijn ook echt goeie naven, ik heb ne maat die ermee rondcrosst en niks van problemen mee
Bij de eerder vernoemde invoerder in Frankrijk www.rspimport.com kost een CK achternaaf 300euro. Superkoopje! Maar je kan alleen met cheque betalen. Wel een tip voor iemand die daar toevallig in de buurt op vakantie gaat.
Iemand ervaring met de naven van Syncros? Denk erover mij een achterwiel te laten maken met Synchros Factory DH naven en Syncros DPS velgen. Lijkt me een stevige combinatie. Nog effe zien of Luc eventueel nog een Hadley naaf kan versieren.
-
Jappe schreef:
Bij de eerder vernoemde invoerder in Frankrijk www.rspimport.com kost een CK achternaaf 300euro. Superkoopje! Maar je kan alleen met cheque betalen. Wel een tip voor iemand die daar toevallig in de buurt op vakantie gaat.
Haal hem in de US, ben je nog goedkoper uit!
Met het risico om achteraf nog een rekening van de douane gepresenteerd te krijgen zeker. En voor 300euro moet je zelfs in de US nog zoeken om goedkoper te vinden. Kan natuurlijk altijd tot daar rijden (omgeving Parijs) Misschien dat er nog mensen iets kunnen gebruiken tegen een zeer goede prijs? vb: set CK disc naven + balhoofd voor €520. Ga je voor die prijs spullen uit de US laten komen?
www.rspshop.com
www.rspshop.com
Jappe schreef:
Met het risico om achteraf nog een rekening van de douane gepresenteerd te krijgen zeker. En voor 300euro moet je zelfs in de US nog zoeken om goedkoper te vinden. Kan natuurlijk altijd tot daar rijden (omgeving Parijs) Misschien dat er nog mensen iets kunnen gebruiken tegen een zeer goede prijs? vb: set CK disc naven + balhoofd voor €520. Ga je voor die prijs spullen uit de US laten komen?
www.rspshop.com
Die Fransen zijn wel heel goedkoop, dat kan de moeite waard zijn. En wat die douane betreft: die invoerrechten moet je gewoon betalen, vind ik. De douanerechten zijn (althans voor hele fietsen) 15% van de BTW 19%. Beide gerekend over het factuurbedrag inclusief shipping. Dus je einduitkomst is:
dollarprijs maal Eurokoers maal 1,15 maal 1,19 = te betalen bedrag
Met de eerder genoemde King Disc naaf:
$ 375 x 0,81 x 1,3685 = € 497
Conclusie: op dit moment moet je zo"n ding gewoon in Frankrijk gaan halen .....

In het verleden heb ik wel heel interessante "deals" kunnen doen met USA aanbieders. Een King Classic naaf voor $264 (excl. porto) bijvoorbeeld. Het lijkt erop dat de prijzen in de USA stijgen. Maar ik houd het niet dagelijks bij dus ik kan ernaast zitten.
Jappe schreef:
Iemand ervaring met de naven van Syncros? Denk erover mij een achterwiel te laten maken met Synchros Factory DH naven en Syncros DPS velgen. Lijkt me een stevige combinatie. Nog effe zien of Luc eventueel nog een Hadley naaf kan versieren.
Ben er nog steeds mee bezig, spijtig genoeg blijft het heel stil van Hadley uit, in tegenstelling tot mijn ervaring in het verleden.
-
Luc schreef:Ben er nog steeds mee bezig, spijtig genoeg blijft het heel stil van Hadley uit, in tegenstelling tot mijn ervaring in het verleden.
mmmm, niet echt een goede zaak dan. Als je er ooit iets mee voor hebt, is een goede en snelle service niet onbelangrijk.
Tja, je zegt het zelf al, "ALS je er ooit iets mee voor hebt ..." Maar ik heb thuis de PDF-files van alle Hadley naven, en ze zijn echt heel simpel te onderhouden als je een beetje technisch inzicht hebt. En alles gaat in principe open met steek- en pinsleutels. Als het nodig is en je begint er liever zelf niet aan, kan je mij ook altijd contacteren, dan spreken we wel wat af.
Ik dacht van die DT"s ook dat daar niets mee kon gaan... DT is normaal ook eenvoudig te servicen, maar tegen zoiets kan je natuurlijk niets doen. Hadley staat natuurlijk nog een trapje hoger.
In elk geval komt de vakantie eraan, dus wil ik wel stilaan terug een wiel in mijn fiets. Syncros is daarbij ook een mogelijkheid die ik serieus overweeg. Die mannen zijn terug. En hoe... Achternaaf met 6 lagers. Ziet er goed uit. Dat ze daardoor meer gewicht op de weegschaal zetten dan mijn DT"s is daarbij van ondergeschikt belang.
In elk geval komt de vakantie eraan, dus wil ik wel stilaan terug een wiel in mijn fiets. Syncros is daarbij ook een mogelijkheid die ik serieus overweeg. Die mannen zijn terug. En hoe... Achternaaf met 6 lagers. Ziet er goed uit. Dat ze daardoor meer gewicht op de weegschaal zetten dan mijn DT"s is daarbij van ondergeschikt belang.
Heb laatst een paar ritten gemaakt op een bike met wielen met die velgen (op white br/wtb naven).
Was een zeer positieve ervaring; zowel voor de dh in WB als trailride in eigen land overtuigend.
Was een zeer positieve ervaring; zowel voor de dh in WB als trailride in eigen land overtuigend.
Gisteren bij mijn bikeshop gepasseerd. Wachten al van september op die syncros naven... De velgen hebben ze wel. Dan maar een setje met Hope Bulb, en witte Syncros DPS velgen. Lijkt me wel fun een zwarte velg voor en witte achter. En die Hope naaf is ook wel top. Dan worden het geen Hadley"s Luc. Binnenkort vakantie en dan wil ik natuurlijk kunnen rijden. Toch bedankt voor het navragen.