Mathijs schreef:
Om tegen te stemmen vanwege de hoge prijzen (niet alleen in de horeca) vind ik ook een beetje vaag.
Je moest de mensen de kost eens geven die dat gaan doen.

Moderator:Beheerders
Mathijs schreef:
Om tegen te stemmen vanwege de hoge prijzen (niet alleen in de horeca) vind ik ook een beetje vaag.
Steelboy schreef:
Feit blijft dat Zwitserland al jaren niet in de EU zit en het nog steeds meer dan goed doet, zowel op sociaal - economisch vlak als op milieu vlak...
Den Wiskeystoker schreef:
[Pimiento schreef:
@ Den Wiskeymaker: Cultuur is niet alleen frietekramen en moskees. Het is ALLES wat zich in een een land bevind en beweegt. Jij dus ook. Als er een moskee staat, betekent dat dat die moskee onderdeel is van de cultuur van dat land. Cultuur is constant aan verandering onderhevig. Zie het als een kans, niet als een bedreiging.
Dat klopt.. En het is ook een goede zaak dat de culturen van geheel europa meer met elkaar in contact komen.. zeker als we daarmee een steeds grotere eenheid! kunnen vormen
maarrr... (zoals ik wilde aangeven, wat overigens nog niet eens zoveel met de nieuwe grondwet te maken heeft)
zoals dat in Nederland gebeurt vind ik het niet echt "uitwisselen" van cultuur.. er komen hier bepaalde gemeenschappen in ons land, die hun cultuur midden in de onze zetten, zonder daarbij onze regels te respecteren
Hierbij denk ik aan simpele dingen als hoofddoekjes op scholen (wij mogen ook geen petten dragen), slachten van dieren (terwijl dit volgens de wet verboden is), beetje de hele dag rondbonjouren en toch een uitkering opstrijken....!zonder hierbij te generaliseren, want dit is natuurlijk niet altijd t geval!
Om dit dan toch even in verband te brengen met de nieuwe grondwet::::
>> Landen als Turkije hebben hele andere idealen, manieren van leven en denken...
deze past gewoonweg in vele opzichten niet bij de Westerse normen en waarden, en manieren van denken! Daarom is het gewoon niet verantwoord zulke landen zoveel verantwoordelijkheid te geven tov de onze
Fry schreef:
Hier in belgie vlieg je voor dergelijke mening de cel in
Caramba schreef:
[Fry schreef:
Kom op he, dat meen je toch niet? En waarom precies? In Belgie heb je toch ook vrijheid van menigsuiting?
Fry schreef:
[Caramba schreef:
[Fry schreef:
Kom op he, dat meen je toch niet? En waarom precies? In Belgie heb je toch ook vrijheid van menigsuiting?
toch wel, die uitspraken komen overeen met de standpunten van eigenheid, normen en waarden van het Vlaams belang, en die partij is daar dan voor veroordeeld wegens racisme en discriminatie..
die hele zaak stonk wel uiteindelijk, het was een politieke zet van de regerende partijen om het populaire Belang uit te schakelen, er zijn 6 wetswijzigingen gebeurd en een grondwetswijziging om de zaak te beslechten.
maarrr... (zoals ik wilde aangeven, wat overigens nog niet eens zoveel met de nieuwe grondwet te maken heeft)
zoals dat in Nederland gebeurt vind ik het niet echt "uitwisselen" van cultuur.. er komen hier bepaalde gemeenschappen in ons land, die hun cultuur midden in de onze zetten, zonder daarbij onze regels te respecteren
Hierbij denk ik aan simpele dingen als hoofddoekjes op scholen (wij mogen ook geen petten dragen), slachten van dieren (terwijl dit volgens de wet verboden is), beetje de hele dag rondbonjouren en toch een uitkering opstrijken....!zonder hierbij te generaliseren, want dit is natuurlijk niet altijd t geval!
Om dit dan toch even in verband te brengen met de nieuwe grondwet::::
>> Landen als Turkije hebben hele andere idealen, manieren van leven en denken...
deze past gewoonweg in vele opzichten niet bij de Westerse normen en waarden, en manieren van denken! Daarom is het gewoon niet verantwoord zulke landen zoveel verantwoordelijkheid te geven tov de onze
technisch gezien heb je idd gelijkLuc schreef: Correctie, de partij het Vlaams Belang is tot nader order nooit veroordeeld geweest, wel het Vlaams Blok, officieel zijn dit 2 verschillende partijen.
Caramba schreef:
En ik dacht dat Nederlandse politiek al ingewikkeld was :P
Animine schreef:
Ben ik blij dat ik nooit van m"n leven aan al dat politieke gezeik moet deelnemen. Het als Nederlander in België wonen/werken (belastingen betalen) heeft als voordeel dat je met géén enkele verkiezing (nationaal noch Europees) verplicht bent om te gaan stemmen. Eerlijk gezegd laat het me ook koud wat er gestemd wordt, want heel die politiek is toch een pot nat.
grtz
Animine
Mathijs schreef:
[Animine schreef:
Ben ik blij dat ik nooit van m"n leven aan al dat politieke gezeik moet deelnemen. Het als Nederlander in België wonen/werken (belastingen betalen) heeft als voordeel dat je met géén enkele verkiezing (nationaal noch Europees) verplicht bent om te gaan stemmen. Eerlijk gezegd laat het me ook koud wat er gestemd wordt, want heel die politiek is toch een pot nat.
grtz
Animine
Je bent nooit verplicht om te stemmen. Je hebt het recht om te stemmen, niet de plicht.
keano16 schreef:
zo vaag vind ik dat eigenlijk niet.
je hebt geen last van lamzakken die geen zin hebben om te stemmen en iedereen zal zich moeten verdiepen inz aken die het hele land aangaan.
eigenlijk wel goed dus.
je krijgt zo ook geen vertekent beeld. in nederland si de opkomst ineens lager omdat frankrijk nee heeft gezegd. en van die lagere opkomst zijn het vooral de ja stemmers die wegvallen dus krijgt nederland een heel hoog % nee
keano16 schreef:
jammer.
ik was voor!
keano16 schreef:
het zegt me al genoeg dat in urk 92% tegen was![]()