prangende pulley vraag
Moderator:Beheerders
-
Welke techneut kan mij vertellen of 11 tands pulleys op een begin 90er XT derailleur die oorspronkelijk met 10 tands kwam passen????
Oh ja, ik wil niet slechts de naam v.d. techneut ;D
Oh ja, ik wil niet slechts de naam v.d. techneut ;D
Re:prangende pulley vraag
Volgens mij is dat niet mogelijk (maar zo"n techneut ben ik nou ook weer niet).
Maar van BBB kan je voor 5 euro oid ook nog wel aan 10t guidewheels komen, of is dat niet het probleem??
Maar van BBB kan je voor 5 euro oid ook nog wel aan 10t guidewheels komen, of is dat niet het probleem??
dan gaat je ketting tegen je derailleurkooi aanlopen,dit is dus geen succes!
volgens mij moet het te doen zijn als zorgt je wat extra spacers tussen de pulley en de kooi steekt (nieuwe wieltjes en derailleur kooien zijn smaller) Als de pulley met ketting dan niet tegen het naar binnengebogen deel van de kooi aan loopt moet het te doen zijn denk ik. Hierbij neem ik aan dat je met een bredere 8spd ketting gaat rijden. Anders moet je er gewoon kortere, moderne boutjes indraaien zonder de spacers.
Dit zijn geen vragen voor een classics freak... die zorgen gewoon dat het werkt (kijk maar naar DK)
greetz
bettes
Dit zijn geen vragen voor een classics freak... die zorgen gewoon dat het werkt (kijk maar naar DK)
greetz
bettes
-
Bedankt voor medenken allemaal!
Dat werk van Dekerfs is altijd wel mooi om te zien. Veel respect!
Deze heb ik nog liggen:
Dat dit wel ok combineert met een bladgouden Miyata hoef ik natuurlijk niemand te vertellen.
Het wordt trail n error denk. Vrees zelf dat de bovenste pulley ruzie gaat krijgen met de grootste achter.....
Dat werk van Dekerfs is altijd wel mooi om te zien. Veel respect!
Deze heb ik nog liggen:

Dat dit wel ok combineert met een bladgouden Miyata hoef ik natuurlijk niemand te vertellen.

Het wordt trail n error denk. Vrees zelf dat de bovenste pulley ruzie gaat krijgen met de grootste achter.....
Elevation12,000 schreef:
Daar heb je de b-tension schroef voor, dat is de schroef die achteraan op de derailleur staat en direct op de uitvalpad staat.
uitleg volledig hier bij parktool
veel succes met het knutselen!
greetz
bettes
-
Of het ging?
Bij achteruit trappen idd een treffen tussen pulley en grootste. Schroefje wat ingedraaid en twee schakeltjes uit de ketting en het past net.
Was wat sleutelen, maar ik ben iig helemaal de pimp. ;D
Bij achteruit trappen idd een treffen tussen pulley en grootste. Schroefje wat ingedraaid en twee schakeltjes uit de ketting en het past net.
Was wat sleutelen, maar ik ben iig helemaal de pimp. ;D