Rustpols

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
lexus
Rustpols

Bericht door lexus » ma mei 16, 2005 4:06 pm

He fietsliefhebbers en anderen ook :P
Wat mag ik verstaan onder rustpols? ???
Uhhmm als ik rustig op de bank lig of de polsslag s morgens meteen na het ontwaken. ???
Rustig op de bank: 56 slagen
sMorgens vroeg: 42 slagen
Een aanzienlijk verschil voor een öude man"van bijna 50 jaren. :o

Misschien weet iemand welke ik het beste kan aanhouden ivm de beste
trainigszone.

Greetz Lexus :-*

Sir Rides a Lot

Re:Rustpols

Bericht door Sir Rides a Lot » ma mei 16, 2005 5:05 pm

Mij is altijd geleerd dat je je rustpols "s-morgens gelijk nadat je wakker wordt moet meten...

dusss...

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » di mei 17, 2005 4:52 pm

lexus schreef:
He fietsliefhebbers en anderen ook :P
Wat mag ik verstaan onder rustpols? ???
Uhhmm als ik rustig op de bank lig of de polsslag s morgens meteen na het ontwaken. ???
Rustig op de bank: 56 slagen
sMorgens vroeg: 42 slagen
Een aanzienlijk verschil voor een öude man"van bijna 50 jaren. :o

Misschien weet iemand welke ik het beste kan aanhouden ivm de beste
trainigszone.

Greetz Lexus :-*

Je moet de laagste aanhouden die je kan vinden, dus die van "s morgens vroeg. Sommige mensen schijnen overigens "rustig op de bank" een lagere rustpols te hebben dan "s morgens vroeg in hun bedje. Ja ook als ze alleen maar stil in hun bed liggen en daar verder geen activiteiten ontplooien die de hartslag zouden kunnen verhogen ;)

TF

Bericht door TF » vr mei 20, 2005 7:21 pm

Ik zie geen aanleiding om je druk te maken over dit kleine verschil.

Ik heb geen idee wat je voor biker bent, misschien rij je wedstijden bij de vet. of doe je op zondag een rondje van 30 kilometer en that"s it, in ieder geval lijkt het mij nooit een verkeerd idee om is een sportmedische keuring te laten doen met inspannings testen echocardiogram vo2max enzovoorts, er zijn wat kosten aan verbonden, reken op een euro of 250, maar dan weet je waar je aan toe bent.

Bovendien gaaf om te doen en bied ook leuke mogelijkheden als je op vakantie is mee wilt doen aan een georganiseerde rit, bijv de Fausto Coppi in italie eist van deelnemers een sportmedische keuring of het bezit van een licentie. Anyway maak je niet druk en kijk niet teveel naar je hartslagmeter!

lexus

Bericht door lexus » za mei 21, 2005 2:52 pm

PSYCHOPATER schreef:
Ik zie geen aanleiding om je druk te maken over dit kleine verschil.

Ik heb geen idee wat je voor biker bent, misschien rij je wedstijden bij de vet. of doe je op zondag een rondje van 30 kilometer en that"s it, in ieder geval lijkt het mij nooit een verkeerd idee om is een sportmedische keuring te laten doen met inspannings testen echocardiogram vo2max enzovoorts, er zijn wat kosten aan verbonden, reken op een euro of 250, maar dan weet je waar je aan toe bent.

Bovendien gaaf om te doen en bied ook leuke mogelijkheden als je op vakantie is mee wilt doen aan een georganiseerde rit, bijv de Fausto Coppi in italie eist van deelnemers een sportmedische keuring of het bezit van een licentie. Anyway maak je niet druk en kijk niet teveel naar je hartslagmeter!

Ik ben een "zondagssbiker" en rij een a twee keer per week een rondje Posbank.
Verder ben ik wel hardlopend zeer actief,zes keer per week tussen de een en drie uur lopen per keer onafgebroken en in een strak tempo. :o
Vandaar ook mijn vraag over het grote verschil tussen rustpols op de bank en rustpols s mogensvroeg :D
Misschien is het wel normaal,of niet?? ???
Lexus

TF

Bericht door TF » za mei 21, 2005 5:20 pm

Ik denk zeker dat dit normaal is, mijn laagst gemeten zit ergens rond de 30 tikken( in het ziekenhuis) ik kon aan het apparaat toen goed zien en horen wat mij pols toen was, onder de 34 gaat er een alarm af, is mij 5 keer gebeurd in ongeveer een half uur, de zusters komen na het eerste alarm naar je bed gesnelt om te kijken of je niet dood ligt te gaan. De tweede keer vragen ze of je veel sport. Anyhow, alles geprobeerd om zelf zon lage meting te doen, en ik kom niet lager als 40, dit heeft dus temaken met het feit dat alleen denken aan een rustpols al ee verschil van een tik of 10 geeft, met je ogen open meten geeft ook omgevingsinvloed, geluiden enz. Inspanningen gedaan voor de rustmeting maken deze waardeloos, je bent immers al actief geweest, vergelijk het maar met je pols die na een inspanning nog een tijdje wat hoger blijft (metabolisme)

Lexus je sport best op een aardige intensiteit, de 50 tigers die ik met dit schema ken laten zich om de 2 jaar keuren, meten is weten om je vraag naar de juiste trainingszone te beantwoorden. Maar goed niets aan de hand nog steeds, kijk eens op de site van sportkeuring.nl daar kun je meer relevante info vinden. Groeten

lexus

Bericht door lexus » za mei 21, 2005 7:19 pm

PSYCHOPATER schreef:
Ik denk zeker dat dit normaal is, mijn laagst gemeten zit ergens rond de 30 tikken( in het ziekenhuis) ik kon aan het apparaat toen goed zien en horen wat mij pols toen was, onder de 34 gaat er een alarm af, is mij 5 keer gebeurd in ongeveer een half uur, de zusters komen na het eerste alarm naar je bed gesnelt om te kijken of je niet dood ligt te gaan. De tweede keer vragen ze of je veel sport. Anyhow, alles geprobeerd om zelf zon lage meting te doen, en ik kom niet lager als 40, dit heeft dus temaken met het feit dat alleen denken aan een rustpols al ee verschil van een tik of 10 geeft, met je ogen open meten geeft ook omgevingsinvloed, geluiden enz. Inspanningen gedaan voor de rustmeting maken deze waardeloos, je bent immers al actief geweest, vergelijk het maar met je pols die na een inspanning nog een tijdje wat hoger blijft (metabolisme)

Lexus je sport best op een aardige intensiteit, de 50 tigers die ik met dit schema ken laten zich om de 2 jaar keuren, meten is weten om je vraag naar de juiste trainingszone te beantwoorden. Maar goed niets aan de hand nog steeds, kijk eens op de site van sportkeuring.nl daar kun je meer relevante info vinden. Groeten

He Psycho,
Bedankt voor je uitleg en ik ga ff op de site neuzen.
Om de 2 jaar keuren?,perhaps. 8)
Nogmaals dank voor je (medische) uitleg.
Lexus.

Plaats reactie