Conti Diesel
Moderator:Beheerders
-
Iemand al ervaringen met deze band opgedaan??
Re:Conti Diesel
Goed(koop) voor met name Willingen en Freecross Winterberg. Modderige DH Winterberg vond ik ze minder en heb ze toen naar mijn schuur verbannen als reserve.
PsychoPeter schreef: Iemand al ervaringen met deze band opgedaan??
Ik gebruik de gravity"s 2.3, de kleine broer van de Diesel voor enduro-freeride en ben er erg tevereden over, zolang het niet TE modderig is.
Ze zijn idd goedkoop, slijten niet al te snel, hebben goede grip, wegen niet veel en zijn bruikbaar voor zowat alles,
maar ze zijn dus in mindere mate bruikbaar bij veel modder en ruwe/scherpe rockgardens.
een aanrader.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Mathijs (hier op het forum "mathijs")
rijd erop. Vooral urban heb ik begrepen. Heeft recentelijk wat gepost in het UMG -The Spring Edition-.
Contact him,
grtz, Rinse Appelstroop
rijd erop. Vooral urban heb ik begrepen. Heeft recentelijk wat gepost in het UMG -The Spring Edition-.
Contact him,
grtz, Rinse Appelstroop
Hier ben ik al!
Heb ze nog niet aan de tand kunnen voelen in de modder van een bikepark. Maar op gras/zand etc is de grip wel goed ja. Slijt ook niet snel, en ik heb er ook nog nooit snakebite mee gehad. En ook de prijs zit mee.
Ik weet niet waar je hem voor wilt gaan gebruiken. Maar voor op harde ondergrond is het een goede band.
Heb ze nog niet aan de tand kunnen voelen in de modder van een bikepark. Maar op gras/zand etc is de grip wel goed ja. Slijt ook niet snel, en ik heb er ook nog nooit snakebite mee gehad. En ook de prijs zit mee.
Ik weet niet waar je hem voor wilt gaan gebruiken. Maar voor op harde ondergrond is het een goede band.
-
Mathijs schreef:
Hier ben ik al!
Downhill /Freeride voor mijn C"dale super V3000 o.a in Winterberg, ik moet alleen nog de exacte (maximale) breedte van de band (op spanning) aan de weet zien te komen , ik weet namelijk nog niet of "ie tussen mijn achterbrug past er zit nu 2.35 in en er is nog wat ruimte, echter er is mij verteld dat een band die als 2.5 wordt verkocht toch vaak net iets smaller valt dan ze opgeven, maar ik zou het kunnen proberen, lukt het niet kan "ie er altijd nog voor gezet worden.
Maxxis schijnt ook meestal iets "smaller" uit te vallen dan opgegeven.
-
idem voor schwalbe die vallen ook vrij small uit
tioga daartegen (toch vroeger) vrij breedt
tioga daartegen (toch vroeger) vrij breedt
Tioga is inderdaad breder dan er eigenlijk opstaat.
Ik heb de 2.5 om mijn velgen liggen. Of ze breder of smaller uitvallen weet ik niet precies. Wil wel ff voor je nameten hoe breed ze zijn als ze op spanning zijn.
Ik heb de 2.5 om mijn velgen liggen. Of ze breder of smaller uitvallen weet ik niet precies. Wil wel ff voor je nameten hoe breed ze zijn als ze op spanning zijn.
-
Mathijs schreef:
Tioga is inderdaad breder dan er eigenlijk opstaat.
Ik neem aan dat je de diesel bedoeld, als je mij de echte breedte maat wilt laten weten graag.
Ik vind dat de ideale band voor Winterberg als het daar droog is. Ik heb nog niet zo heel veel banden op mijn cv staan, maar dit is wel mijn favoriete voorband als het gaat om bochtengedrag. Het is eigenlijk meer een 2,3". Als je er ook mee wilt gaan trailriden is de Gravity misschien een betere keus. Zelfde profiel alleen 0,2" smaller.