Rock Shox Pike Dual Air ?!?
Moderator:Beheerders
-
Gisteren heb ik op een klein aantal sites wat informatie gevonden over de Rock Shox Pike Race Dual Air en Rock Shox Pike Team Dual Air. De vorken waren echter maar op een zeer beperkt aantal sites te vinden. Weet iemand of deze vorken ook in Nederland te verkrijgen zijn, en hoeveel deze dan kosten.
Is deze vork trouwens een goed alternatief voor een Manitou Nixon Elite. De veerweg is immers ongeveer gelijk. Rock Shox zijn normaal wat goedkoper, en in dit geval krijg je ook veel meer instelmogelijkheden dan bij de Nixon Elite. Begrijp ik het trouwens goed dat de Pike ook een soort van Infinit Travel heeft bij de Dual Air versie.
Is deze vork trouwens een goed alternatief voor een Manitou Nixon Elite. De veerweg is immers ongeveer gelijk. Rock Shox zijn normaal wat goedkoper, en in dit geval krijg je ook veel meer instelmogelijkheden dan bij de Nixon Elite. Begrijp ik het trouwens goed dat de Pike ook een soort van Infinit Travel heeft bij de Dual Air versie.
-
Re:Rock Shox Pike Dual Air ?!?
Bittah Pupil schreef:
Begrijp ik het trouwens goed dat de Pike ook een soort van Infinit Travel heeft bij de Dual Air versie.
Nee, de dual air is alleen met spacers intern om te zetten qua veerweg... helaas.
-
Wat is dan het verschil tussen een Rock Shox Pike Race en een Rock Shox Pike Race Dual Air ..
Niet. De "normale" (zonder U-turn) Ãs de Dual AIr.
-
De Pike Dual Air heeft dus lagere specs dan de Pike U-Turn 95-140mm. Kan iemand mij dan verklaren waarom de Dual Air versies (Pike & Reba) duurder zijn dan de U-Turn versies.
De Pike Dual Air is mat-zwart. Zal het dan ook mogelijk zijn om een Pike U-Turn 95-140mm in het mat zwart te krijgen.
De Pike Dual Air is mat-zwart. Zal het dan ook mogelijk zijn om een Pike U-Turn 95-140mm in het mat zwart te krijgen.
-
Voor 2006 schijnt er wel een Team U Turn Air te komen.
Zou die Dual Air ook op 95mm te zetten zijn? Staat op de site 130-140, das handig, not!
Zou die Dual Air ook op 95mm te zetten zijn? Staat op de site 130-140, das handig, not!